Rozrywka

8. tydzień na szczycie Hot 100 – Billboard

  • 17 stycznia, 2023
  • 8 min read
8. tydzień na szczycie Hot 100 – Billboard


To potwór na wzgórzu, w dobrym tego słowa znaczeniu: „Anti-Hero” Taylor Swift utrzymuje się na pierwszym miejscu listy przebojów Billboard Hot 100, notując ósmy tydzień na szczycie. Z najnowszą ramką na pierwszym miejscu, Swift przepisuje swoje najdłuższe panowanie na Hot 100, przekraczając siedem tygodni na szczycie „Blank Space” w latach 2014-15.

Ponadto „Kill Bill” SZA wskakuje na 2. miejsce na liście Hot 100, nowy rekord w karierze piosenkarza i autora tekstów, a Zach Bryan osiąga swoją pierwszą dziesiątkę dzięki „Something in the Orange” na 10. miejscu.

Hot 100 łączy transmisje strumieniowe wszystkich gatunków w USA (oficjalne audio i oficjalne wideo), audycje radiowe i dane dotyczące sprzedaży. Wszystkie listy przebojów (datowane na 21 stycznia 2023 r.) zostaną zaktualizowane na Billboard.com jutro (18 stycznia, dzień później niż zwykle z powodu święta przypadającego 16 stycznia na Dzień Martina Luthera Kinga Jr.). Wszystkie aktualności z list przebojów można śledzić na @billboard i @billboardcharts zarówno na Twitterze, jak i na Instagramie.

„Anti-Hero”, wydany przez Republic Records, osiągnął 88,5 miliona wyświetleń w audycjach radiowych (wzrost o 6%), 16,8 miliona odtworzeń (spadek o 3%) i 7000 sprzedanych egzemplarzy (wzrost o 15%) w dniach 6-12 stycznia, według Luminate.

Singiel przez piąty tydzień zajmuje pierwsze miejsce na liście Digital Song Sales (wspomagane przez 10 wcześniej wydanych wersji udostępnionych i przecenionych do 69 centów w jej sklepie internetowym od południa 9 stycznia do końca 12 stycznia); rządzi Radio Songs przez czwarty tydzień; i spada 4-5 po dwóch tygodniach na szczycie Streaming Songs.

Gdy „Anti-Hero” zajmuje pierwsze miejsce na liście Hot 100 przez ósmy tydzień, Swift przyćmiewa swoje poprzednie najdłuższe polecenie: „Blank Space” dominował przez siedem klatek w latach 2014-15. Oto spojrzenie na tygodnie, które zajmowały pierwsze miejsce w przypadku każdego z jej dziewięciu liderów:

Tygodnie pod numerem 1, tytuł, data osiągnięcia nr 1:
8, „Antybohater”, 5 listopada 2022 r
7, „Pusta przestrzeń”, 29 listopada 2014 r
4, „Otrząśnij się”, 6 września 2014 r
3, „Zobacz, do czego mnie zmusiłeś”, 16 września 2017 r
3, „Nigdy przenigdy nie wrócimy do siebie”, 1 września 2012 r
1, „Zbyt dobrze (wersja Taylora)”, 27 listopada 2021 r
1, „Willow”, 26 grudnia 2020 r
1, „Kardigan”, 8 sierpnia 2020 r
1, „Zła krew”, wyk. Kendrick Lamar, 6 czerwca 2015 r

Warto przeczytać!  GloRilla dzieli się tekstami między sobą a Gangsta Boo po śmierci

„Anti-Hero” zadebiutował na szczycie listy Hot 100, gdy Swift przeszła do historii jako pierwsza artystka, która w ciągu jednego tygodnia znalazła się w całej pierwszej dziesiątce listy, wszystkimi utworami z jej albumu Północe.

„Kill Bill” SZA awansował 3:2 w swojej najwyższej jak dotąd pozycji na liście Hot 100, z 31,1 milionami odtworzeń (wzrost o 11%) – wzmocnionymi przez premierę oficjalnego wideo 10 stycznia – 14,2 miliona w zasięgu radiowym (gwałtowny wzrost o 742%, jak jest teraz promowany i wspierany przez popowe radio, między innymi w innych formatach) i 1000 sprzedanych egzemplarzy (wzrost o 37%). Przez trzeci tydzień zajmuje pierwsze miejsce w kategorii Streaming Songs oraz Hot R&B/Hip-Hop Songs i Hot R&B Songs, które wykorzystują tę samą metodologię co Hot 100, przez piąty tydzień. Utwór pochodzi z jej albumu SOSktóry zajmuje piąty tydzień na pierwszym miejscu listy Billboard 200.

SZA zdobywa nowe, najlepsze w karierze miejsce na liście Hot 100, wśród siedmiu najlepszych 10; przed „Kill Bill” osiągnęła 3. miejsce w „Kiss Me More” Doja Cat w lipcu 2021 r.

„Unholy” Sama Smitha i Kim Petrasa spadło na 2-3 miejsce na liście Hot 100, po tym jak znalazło się na szczycie listy z 29 października.

„I’m Good (Blue)” Davida Guetty i Bebe Rexhy utrzymuje się na 4. miejscu listy przebojów Hot 100, ponieważ rządzi wielometryczną listą przebojów Hot Dance/Electronic Songs przez 17 tygodni; „Creepin’ ” Metro Boomin, The Weeknd i 21 Savage osiąga 6-5 miejsce na liście Hot 100, dorównując debiutowi i szczytowi, jaki zdobył w grudniu; a „Die for You” The Weeknd wspina się na 8-6, by zdobyć nowy rekord.

„Rich Flex” Drake’a i 21 Savage wycofuje się z miejsca 5-7 na liście Hot 100, po spędzeniu pierwszych trzech tygodni na liście przebojów na płaskowyżu nr 2, rozpoczynającym się w listopadzie, kiedy zajmuje dziewiąte miejsce na szczycie wielometrycznej listy Hot Rap Songs tydzień; „As It Was” Harry’ego Stylesa schodzi na 7-8 miejsce na liście Hot 100, po 15 tygodniach na pierwszym miejscu, począwszy od kwietnia zeszłego roku, czwartego najdłuższego panowania w historii listy; a „Bad Habit” Steve’a Lacy’ego utrzymuje się na 9. miejscu, po trzech tygodniach na 1. miejscu w październiku. Jednocześnie zajmuje pierwsze miejsce na wielometrycznych listach przebojów Hot Rock & Alternative Songs, Hot Rock Songs i Hot Alternative Songs przez 21 tydzień.

Warto przeczytać!  Gwiazda filmu „It Ends With Us” Justin Baldoni ma nadzieję, że film romantyczny może przynieść zmianę: „Musimy zakończyć cykl”

Dopełnieniem pierwszej dziesiątki listy Hot 100 jest „Something in the Orange” Zacha Bryana, który awansował z 11 na 10, z 17,4 milionami odtworzeń (wzrost o 2%), zasięgiem radiowym 3,9 miliona (wzrost o 8%) i 4000 sprzedanych egzemplarzy (spadek o 6%).

Utwór, który Bryan napisał solo i pochodzi z jego debiutanckiego albumu w dużej wytwórni Amerykańskie złamane serce, jest jego pierwszym Hot 100 top 10, po tym jak stał się jego pierwszym wpisem na liście przebojów w maju. Wiąże się to z drugą najdłuższą podróżą do pierwszej dziesiątki – 38 tygodni na listach przebojów – co odpowiada podróżom „Before He Cheats” Carrie Underwood w latach 2006-07 i „The Christmas Song (Merry Christmas to You)” Nata Kinga Cole’a. ponad 11 biegów z przerwami od debiutu w 1960 roku do ostatniego sezonu świątecznego). Tylko jednej piosence zajęło więcej czasu, aby znaleźć się w pierwszej dziesiątce pod względem łącznego czasu: „Heat Waves” Glass Animals: 42 tygodnie w 2021 roku.

„Orange” trzeci tydzień zajmuje pierwsze miejsce na multimetrycznej liście przebojów Hot Country Songs. Warto zauważyć, że jest to 15. miejsce nr 1 w ankiecie, która znalazła się w pierwszej dziesiątce listy Hot 100, odkąd Hot Country Songs przyjęło metodologię Hot 100 w październiku 2012 r.:

„Something in the Orange”, Zach Bryan, 10. miejsce na liście Hot 100 (do tej pory), 2023
„Jesteś dowodem”, Morgan Wallen, nr 5, 2022
„Jaka jest nasza miłość”, Luke Combs, nr 8, 2022
„Nie myśl o Jezusie”, Morgan Wallen, nr 7, 2022
„All Too Well (wersja Taylora)” Taylor Swift, nr 1 (jeden tydzień), 2021
„Fancy Like”, Walker Hayes, nr 3, 2021
„Zmarnowałem cię”, Morgan Wallen, nr 9, 2021
„I Hope” Gabby Barrett feat. Charlie Puth, nr 3, 2020
„Na zawsze”, Luke Combs, nr 2, 2020
„7 letnich lat”, Morgan Wallen, nr 6, 2020
„10 000 godzin”, Dan + Shay i Justin Bieber, nr 4, 2019
„Ma być”, Bebe Rexha & Florida Georgia Line, nr 2, 2018
„Ciało jak boczna droga”, Sam Hunt, nr 6, 2017
„Rejs”, Florida Georgia Line feat. Nelly, nr 4, 2013
„Nigdy przenigdy nie wrócimy do siebie”, Taylor Swift, nr 1 (trzy tygodnie), 2012

Warto przeczytać!  Obsada „Jersey Shore” ubolewa nad zniszczeniem Club Karma

Tylko 21% wszystkich utworów Hot Country Songs nr 1 (15 z 76) od października 2012 r. znalazło się w pierwszej dziesiątce listy Hot 100 – chociaż 10 z 22 liderów Hot Country Songs znalazło się w pierwszej dziesiątce listy Hot 100 od 2020 r. – więcej niż -podwoił 45% wskaźnik sukcesu w tym ostatnim okresie. Ponadto, z wymienionych powyżej utworów, wszystkie cztery od początku 2022 roku trafiły do ​​pierwszej dziesiątki listy Hot 100, głównie dzięki silnemu streamingowi i różnym stopniom nadawania w radiu country – ale nie w formatach crossover, ponieważ nie pojawiły się na żadnym z billboardylisty przebojów muzyki pop lub dla dorosłych; z poprzednich 11, wszystkie z wyjątkiem jednego („Forever After All”) w rankingu pop/dla dorosłych.

Nieco więcej koloru: „Orange” po raz pierwszy wprowadza ten odcień do pierwszej dziesiątki listy Hot 100. Poprzedni najlepszy? „Jelly Jungle (Of Orange Marmalade)” Lemon Pipers trafił na 51. miejsce w 1968 roku. Na trzecim miejscu znajduje się kolejna piosenka z aktualnej listy przebojów: „Tennessee Orange” Megan Moroney utrzymuje się na 58. miejscu. (Aby wcisnąć się w wyróżnienie, „The Rain” Orana „Juice” Jonesa osiągnął 9. miejsce w 1986 r.)

Ponownie, jeśli chodzi o wszystkie wiadomości z list przebojów, możesz śledzić @billboard i @billboardcharts zarówno na Twitterze, jak i Instagramie, a wszystkie listy przebojów (datowane na 21 stycznia), w tym całość Hot 100, zostaną odświeżone na Billboard.com jutro (18 stycznia). .

Luminate, niezależny dostawca danych do billboardy wykresów, dokonuje dokładnego przeglądu wszystkich przesłanych danych wykorzystanych do zestawiania tygodniowych rankingów wykresów. Luminate przegląda i uwierzytelnia dane. W partnerstwie z billboardydane uznane za podejrzane lub nieweryfikowalne są usuwane przy użyciu ustalonych kryteriów przed wykonaniem i opublikowaniem ostatecznych obliczeń wykresów.




Źródło