Marketing

8 wskazówek, jak skutecznie transmitować na żywo i angażować nowych odbiorców

  • 13 lutego, 2023
  • 6 min read
8 wskazówek, jak skutecznie transmitować na żywo i angażować nowych odbiorców


Agenci luksusowi nie mogą sobie pozwolić na nieśmiałość na dzisiejszym rynku, gdzie marki są budowane w mediach społecznościowych, a najlepsi potencjalni klienci wyłaniają się z ogromnej publiczności internetowej. Ale publikowanie zdjęć i nagranych wcześniej filmów to tylko część marketingu cyfrowego agenta — dzięki transmisji na żywo wideo w czasie rzeczywistym również może przynieść ogromną wartość.

Kilka lat temu zacząłem włączać transmisje na żywo do mojej praktyki związanej z nieruchomościami. Jednak przez większą część mojej kariery prezentowałem nieruchomości przed kamerą, będąc gospodarzem i producentem różnych programów związanych ze stylem życia i nieruchomościami. Poinformowany o tym doświadczeniu, odkryłem własną formułę tego, co działa podczas przesyłania strumieniowego wideo do wirtualnej publiczności na żywo, a co nie. Oto moje najważniejsze wskazówki.

Kiedy transmisja na żywo działa

Brigitte Richter – międzynarodowa nieruchomość Williama Pitta Sotheby’ego

Ludzie nieustannie nagrywają, przesyłają i przesyłają strumieniowo treści na swoich kanałach społecznościowych. Możesz czuć presję, aby nadążyć, ale zachęcam cię do zwolnienia i strategicznego działania. Zwłaszcza w przypadku transmisji na żywo mniej może znaczyć więcej. Bądź celowy, a będziesz w stanie zapewnić znaczące zaangażowanie i niezapomniane wrażenia.


1. Wykorzystaj jak najlepiej jednorazowe okazje

Gdy wydarzy się ekscytujące wydarzenie lub niecodzienne wydarzenie z wyjątkową historią, wykorzystaj dzień i transmituj je na żywo w swoich kanałach społecznościowych. Niezależnie od tego, czy udało Ci się wylądować na fantastycznej nowej aukcji, czy ogłaszasz kolejny dzień otwarty, wezwanie do działania z uwzględnieniem czasu jest przydatnym hackiem do transmisji na żywo, aby wzbudzić zainteresowanie.

Warto przeczytać!  Wewnątrz nowej kampanii Abu Zabi „Jedno lato to za mało”.

2. Jeśli pojawi się inspiracja, podążaj tam, dokąd prowadzi

Dana Flanagan – Międzynarodowa nieruchomość Williama Pitta Sotheby’ego

Jeśli masz świetny pomysł na transmisję na żywo — czy to w jednej z wymienionych nieruchomości, czy w lokalnej społeczności — weź go i realizuj. Najlepsze treści tworzę, gdy coś mnie pasjonuje, więc jeśli zainspiruje Cię tworzenie i udostępnianie wideo w czasie rzeczywistym, zaplanuj, dokąd się udasz i co będziesz robić, a następnie naciśnij „nagrywaj”.

3. Wybieraj to, co dobre, a nie to, co wygodne

Teoretycznie agent może transmitować na żywo przez cały czas. W praktyce osłabiłoby to ich markę i zmęczyło widzów. Jest to przypadek, w którym jakość zawsze wygrywa z ilością, więc pamiętaj o inwestowaniu w historie, które naprawdę mają wpływ i budują grono odbiorców.

Tworzenie reality TV

Brigitte Richter – międzynarodowa nieruchomość Williama Pitta Sotheby’ego

Masz więc szansę na transmisję na żywo w mediach społecznościowych i korzystasz z niej. Zanim zaczniesz nadawać na żywo, gdzie nie ma możliwości powtórzeń, oto kilka porad, jak zapewnić udaną transmisję na żywo.

1. Przyciągnij uwagę widzów i utrzymaj ją

Pierwsze kilka sekund ma znaczenie. Istnieje wiele treści, które walczą o uwagę widzów, a jeśli nie uda ci się od razu zdobyć ich zainteresowania, stracisz ich. Prowadź mocno i ruszaj do pościgu.

Warto przeczytać!  Dobroć meksykańskich mango

2. Zrównoważ autentyczność z profesjonalizmem

Tak, media społecznościowe transmitowane na żywo często mają wyraźną estetykę DIY, z przepychającymi się kijkami do selfie i twarzami poza kadrem. Nie, taka estetyka jest nie do przyjęcia dla agentów reprezentujących jedne z najbardziej wyjątkowych nieruchomości na świecie. Nawet jeśli tylko transmituję na żywo, staram się mieć ze sobą statyw lub poprosić jednego z moich kolegów o trzymanie aparatu.

Oczywiście powinieneś być sobą – ale powinieneś też zachować profesjonalizm i klasę. Oznacza to stabilny aparat i jasny, zwięzły przekaz. Nikt nie chce mieć zawrotów głowy oglądając Twój film lub słuchając Twojego komentarza.

3. Opowiadaj historie, które są zabawne, prawdziwe i możliwe do odniesienia

Stephanie Dandrige – ONE Sotheby’s International Realty

Wprowadź poczucie humoru, pokorę i szczerość oraz umieść „prawdziwość” w nieruchomościach, ponieważ Twoi widzowie oczekują autentyczności. Na przykład zabierz ich za kulisy sesji zdjęciowej lub pokaż im przygotowania do inscenizacji. Wymaga dużo pracy i nie jest efektowny, ale jest fascynujący dla widzów i pasuje do Twojej marki.

4. Zaangażuj odbiorców poprzez aktywne uczestnictwo

Twoi odbiorcy są z Tobą podczas transmisji na żywo, co odróżnia to medium od bardziej konwencjonalnych treści wideo. Skorzystaj z tej interaktywności. Zapytaj ich o wkład lub opinie lub opublikuj ankietę. Włączenie odbiorców nie tylko sprzyja nawiązaniu kontaktu, ale jest też świetną zabawą.

Warto przeczytać!  Zwiększona presja zmusza marketerów do większego skupienia się na wydajności

5. Wypróbowane i prawdziwe kanały będą Ci dobrze służyć

Scott Glenney – międzynarodowa nieruchomość Williama Pitta Sotheby’ego

Istnieje wiele platform społecznościowych, z których niektóre zostały zaprojektowane specjalnie do transmisji na żywo. Niemniej jednak musisz spotykać się z odbiorcami tam, gdzie się znajdują — a z mojego doświadczenia wynika, że ​​oznacza to przytłaczające faworyzowanie Instagrama i Facebooka.

Media społecznościowe mają wielu influencerów, ale tylko niewielka grupa posiada wybitne licencje zawodowe, dające im dostęp do najbardziej pożądanych nieruchomości na świecie. Prowadząc transmisje na żywo jako luksusowy agent, pokaż swoją firmę, markę, społeczność i branżę w najlepszym świetle, a zostaniesz nagrodzony, ponieważ coraz więcej potencjalnych klientów dostroi się.

Poznaj najnowsze informacje z Sotheby’s International Realty na Instagramie, Facebooku, ŚwiergotLinkedin, YouTube, a teraz na TikTok.


Dana Flanagan

Dana Flanagan jest REALTOR® w Sotheby’s International Realty w Connecticut i na Florydzie, wnosząc ponad 20 lat doświadczenia we wszystkich przedziałach cenowych. Jako prezes International Real Estate w Wall Street Luxury nadzoruje usługi concierge dla klientów o bardzo wysokiej wartości netto, które zapewniają luksusowe nieruchomości, rozwiązania marketingowe oraz doświadczenia związane z wakacjami i miejscami docelowymi. Szczycąc się silną obecnością w telewizji i mediach społecznościowych, Dana jest gospodarzem i producentem kilku programów telewizyjnych dotyczących stylu życia i nieruchomości emitowanych w całym kraju — w tym American Dream TV i A Taste of Winter oraz Dining Divas na kanale Travel Channel. Jej oferty przyciągnęły również uwagę łowców domów HGTV.




Źródło