WordPress

8 wskazówek, których należy przestrzegać, aby pisać dłuższe posty szybciej

  • 20 sierpnia, 2024
  • 9 min read
8 wskazówek, których należy przestrzegać, aby pisać dłuższe posty szybciej


Czy obawiasz się pisania dłuższych, autorytatywnych wpisów na blogu, bo boisz się, ile czasu to zajmie?

Wszystko, czego potrzebujesz, to lepsze podejście do pisania postów na blogu w ogóle.

W tym poście przedstawimy proces, który pomoże Ci pisać posty na bloga znacznie szybciej, także dłuższe posty.

8-etapowy proces szybszego pisania dłuższych postów na blogu

Poniżej przedstawiamy każdy krok procesu, który ma na celu przyspieszenie pisania postów:

  1. Zanim zaczniesz, zapoznaj się z tematem.
  2. Stwórz możliwie jak najlepszy ogólny zarys.
  3. Zbadaj temat.
  4. Stwórz ostateczny plan.
  5. Najpierw napisz sekcję treści.
  6. Dodaj symbole zastępcze i krótkie opisy do obrazów.
  7. Dodaj symbole zastępcze dla linków wewnętrznych.
  8. Na końcu napisz wstęp i zakończenie postu.

1. Zanim zaczniesz, zapoznaj się z tematem

Jeśli nie masz opracowanego procesu pisania nowych wpisów na blogu i po prostu piszesz to, co przychodzi Ci do głowy, może Ci być trudno trzymać się tematu.

Co gorsza, możesz nawet nie zdawać sobie sprawy, że to robisz.

Tak naprawdę, powinieneś mieć jasną wizję tematu swojego artykułu, zanim zaczniesz nad nim pracować.

Zanim rozpoczniesz następny krok procesu, przygotuj następujące dwie rzeczy:

  • Tytuł wpisu na blogu.
  • Jedno do trzech zdań opisujących główny temat posta.

Tytuł, który tu napiszesz, nie musi być idealny. Wystarczy tytuł roboczy, który dokładnie opisuje, o czym jest Twój post. Możesz nawet wymyślić kilka tytułów, jeśli chcesz.

Jeśli potrzebujesz pomocy w wymyśleniu zwięzłych pomysłów na tematy, przeprowadź dokładne badanie słów kluczowych dla swojej niszy.

Możesz też zbadać swoją grupę docelową, sprawdzając, o jakich tematach piszą Twoi konkurenci, a także jakie tematy cieszą się największym zainteresowaniem w mediach społecznościowych i na stronach społecznościowych, takich jak Reddit, oraz na forach tematycznych.

2. Stwórz ogólny zarys swojego artykułu

Zakładając, że wiesz już trochę na temat, o którym piszesz, zrób ogólny zarys tego, jak Twoim zdaniem powinna wyglądać struktura tekstu.

Użyj punktów wypunktowanych i ustrukturyzuj ogólny zarys tekstu, stosując podtytuły H2.

Możesz także zapisywać notatki pod każdym podtytułem.

Oto jak wyglądał mój ogólny zarys tego artykułu:

  • Wstęp
  • Proces X-Step umożliwiający szybsze pisanie dłuższych wpisów na blogu (H2)
    • Dokładnie zbadaj temat
    • Stwórz szczegółowy plan
    • Najpierw skup się na głównej części artykułu
    • Użyj symboli zastępczych dla obrazów
  • Ostatnie przemyślenia (H2)
zarys posta na bloguzarys posta na blogu

To wszystko, czego potrzebujesz na tym etapie.

Warto przeczytać!  Jak korzystać z retargetowania plików cookie w WordPress, aby wyświetlać niestandardowe wiadomości na stronie

To pokazuje, że dokładnie wiesz, o czym piszesz. Daje ci to również punkt odniesienia, z którym możesz pracować, rozpoczynając badania w kolejnym etapie procesu.

3. Dokładnie zbadaj temat

To jest najważniejszy krok w tym procesie. Im więcej badań wykonasz przed rozpoczęciem pisania, tym łatwiej będzie pisać.

Nie tylko powinieneś przeprowadzić badania na temat, o którym piszesz, ale także utworzyć oddzielny dokument, w którym zbierzesz wyniki tych badań.

Możesz nawet podzielić swoją pracę badawczą na podtematy.

Google powinno być Twoim głównym źródłem informacji, zwłaszcza jeśli chcesz korzystać tylko z jednej metody badawczej.

Wystarczy, że wpiszesz w wyszukiwarkę Google główne słowo kluczowe, na które planujesz kierować reklamy, i sprawdzisz, w jaki sposób jeden do pięciu najlepszych artykułów na stronie wyników wyszukiwania omawiało ten temat.

przewodnik po szydełkach googleprzewodnik po szydełkach google

Są to posty, które mają najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania dla danego słowa kluczowego, dlatego są najlepszym źródłem informacji przy określaniu, jaka treść powinna pojawić się w Twoim artykule.

Ważne jest jednak, aby zrozumieć, że te artykuły są również Twoją największą konkurencją dla tego słowa kluczowego. Dlatego tak ważne jest przeprowadzenie dogłębnych badań w celu znalezienia dodatkowych spostrzeżeń na ten temat.

Innymi źródłami informacji mogą być wpisy na forach, filmy z YouTube i odcinki podcastów.

Innym możliwym źródłem są narzędzia do optymalizacji SEO, takie jak Frase.

Te narzędzia mają listy zalecanych słów kluczowych do uwzględnienia w artykule. Listy te dają również dodatkowe pomysły na tematy do uwzględnienia w artykule.

Jedną z najważniejszych funkcji tych narzędzi jest zalecana długość wpisów na blogu, która jest oparta na średniej długości wpisów na blogu w najpopularniejszych artykułach dla wprowadzonego słowa kluczowego.

Mając na uwadze konkretną, popartą danymi długość wpisu na blogu, unikniesz konieczności poświęcenia zbyt dużej ilości czasu na napisanie dłuższego wpisu, niż to konieczne.

Powinieneś przekraczać zalecaną długość filmu tylko wtedy, gdy uważasz, że dodatkowa treść może przynieść korzyść Twoim odbiorcom.

4. Utwórz ostateczny zarys swojego artykułu

Utwórz oficjalny plan wpisu na blogu, wykonując następujące czynności:

  • Podzielenie artykułu na różne nagłówki.
  • Wypełnij każdą sekcję wynikami swoich badań.
Warto przeczytać!  filtry - Dodaj menu rozwijane za pomocą „add_filter => wp_nav_menu_items”

Strukturyzacja artykułu według różnych nagłówków

Wykorzystując własne badania, wiedzę na dany temat oraz wskazówki z artykułów konkurencji, podziel główny temat artykułu na co najmniej jeden główny podtemat.

Każdy główny podtemat w swoim konspekcie oznacz nagłówkiem H2.

Nasz konspekt tego artykułu zawierał dwa nagłówki H2: jeden dla sekcji głównej „Proces X-Step umożliwiający szybsze pisanie dłuższych wpisów na blogu” i drugi dla zakończenia „Podsumowanie”.

zarys wpisu na blogu nagłówki h2zarys wpisu na blogu nagłówki h2

Jeśli uważasz, że artykuł może zostać podzielony na więcej podtematów, dodaj do konspektu dodatkowe nagłówki H2.

W przeciwnym wypadku użyj nagłówków H3, aby jeszcze bardziej rozbić sekcje H2.

Większość tego artykułu składa się z nagłówków H2 i H3.

zarys wpisu na blogu nagłówki h3zarys wpisu na blogu nagłówki h3

Podziel nagłówki H3 na nagłówki H4, jeśli uznasz to za stosowne. To właśnie robimy w tej sekcji. „Strukturyzacja artykułu w różne nagłówki” i „Wypełnienie konspektu badaniami” to nagłówki H4 w ramach nagłówka H3 „Utwórz ostateczny konspekt artykułu”.

Ty Móc używaj również nagłówków H5 i H6, ale rzadko będziesz ich potrzebować. W rzeczywistości, jeśli okaże się, że ich potrzebujesz, rozważ, czy możesz podzielić post na dodatkowe nagłówki H2 i H3.

Nagłówki H1 powinny być zarezerwowane dla tytułu wpisu na blogu, który wprowadzasz do systemu zarządzania treścią, np. WordPress.

Najważniejszym celem tego kroku jest pomoc w trzymaniu się tematu podczas pisania wpisu na bloga.

Bez konspektu po prostu piszesz to, co przychodzi Ci do głowy lub co pierwsze przychodzi Ci na myśl podczas szukania informacji.

Uzupełnij konspekt swoimi badaniami

Teraz nadchodzi najtrudniejszy i drugi najważniejszy krok: zebranie wszystkich istotnych informacji z przeprowadzonych badań i umieszczenie ich we właściwym miejscu w konspekcie.

zarys posta na blogu badaniazarys posta na blogu badania

Mając te informacje pod ręką w konspekcie, faza pisania dłuższych wpisów na bloga pójdzie znacznie szybciej.

5. Najpierw napisz treść swojego posta

Możesz mieć ochotę zacząć swój post od początku, ale o wiele bardziej konstruktywnie jest najpierw napisać sekcję główną. Oznacza to po prostu pozostawienie wstępu i zakończenia na końcu.

Możesz pisać w kolejności, w jakiej masz ustrukturyzowany konspekt, lub pisać w sposób, który ma sens dla twojego mózgu. Oznacza to pisanie najłatwiejszych lub najtrudniejszych sekcji na początku, w zależności od tego, co chcesz najpierw zrobić.

Warto przeczytać!  Nie można pobrać wtyczki, aby dodać obraz do galerii modułów

Często odwołuj się do swojego konspektu (i dokumentu badawczego, jeśli jest to konieczne) podczas pisania. To jest klucz do szybszego pisania.

6. Utwórz symbole zastępcze dla obrazów

Faza pisania przebiega znacznie szybciej, gdy nie zatrzymujesz się, aby zająć się innymi zadaniami. Obejmuje to tworzenie obrazów do posta.

Jeśli nie tworzysz wpisu instruktażowego, w którym musisz robić zrzuty ekranu podczas prezentacji, o wiele bardziej efektywne będzie utworzenie w artykule symboli zastępczych dla obrazów.

miejsce na wpis na blogu dla obrazumiejsce na wpis na blogu dla obrazu

Dzięki temu będziesz wiedzieć, gdzie w artykule chcesz dodać obrazy i będziesz mógł nad nimi pracować podczas edycji.

7. Utwórz symbole zastępcze dla pomysłów na linki wewnętrzne

Wszelkie zakłócenia w procesie pisania mogą powodować opóźnienia i rozproszenia, które uniemożliwiają dokończenie artykułu. Dotyczy to również pomysłów na linki wewnętrzne, które możesz mieć podczas pisania.

Zamiast odwiedzać swoją witrynę internetową w poszukiwaniu wewnętrznego linku, który Twoim zdaniem warto dodać do artykułu, skorzystaj z narzędzia do wyróżniania w edytorze tekstu, aby wyróżnić fragment tekstu, do którego chcesz dodać wewnętrzny link.

Następnie dodaj ten wewnętrzny link w fazie edycji.

8. Na końcu napisz wstęp i zakończenie.

Znalezienie idealnego sposobu na rozpoczęcie i zakończenie artykułu może być trudne.

Dlatego najlepiej zostawić wstęp i zakończenie artykułu na koniec. Przyspieszy to cały proces pisania.

Dodatkowa wskazówka: zoptymalizuj swoje środowisko pisania

Zewnętrzne rozproszenia mogą w dużym stopniu utrudniać proces pisania. Spróbuj zoptymalizować swoje środowisko pisania tak bardzo, jak to możliwe, aby pomóc sobie pozostać skupionym.

Może to oznaczać wynajęcie własnego biura, pracę w kawiarni, słuchanie różnych gatunków muzyki podczas pisania i noszenie słuchawek, aby zagłuszyć hałas z zewnątrz.

Włącz w telefonie tryb Nie przeszkadzać.

Jeśli zajdzie taka potrzeba, możesz nawet zainstalować na telefonie, komputerze i w przeglądarce aplikacje blokujące dostęp do rozpraszających uwagę aplikacji i stron internetowych.

Ostatnie przemyślenia

Gdy już skończysz pisać artykuł, następnym krokiem będzie jego edycja.

Polega ona na przeczytaniu całości tekstu w celu wprowadzenia poprawek i usunięcia wszystkiego, co Twoim zdaniem jest zbędne.

Tutaj również możesz tworzyć i dodawać obrazy oraz linki wewnętrzne.

Jeśli potrzebujesz więcej pomocy, koniecznie przeczytaj naszą obszerną listę wskazówek dotyczących blogowania.




Źródło