Marketing

81% zespołów marketingowych zorganizowałoby więcej wydarzeń przy użyciu odpowiednich narzędzi

  • 8 lutego, 2023
  • 4 min read
81% zespołów marketingowych zorganizowałoby więcej wydarzeń przy użyciu odpowiednich narzędzi


Przeciwności ekonomiczne, zmieniające się zachowania zakupowe B2B i mniej zasobów to niektóre z najważniejszych wyzwań stojących przed praktykami wydarzeń w 2023 r. 3r & D roczny raport dotyczący perspektyw wydarzeń od Splash, firmy zajmującej się technologią marketingu wydarzeń, która obsługuje przedsiębiorstwa i ich zespoły eventowe, marketingowe i sprzedażowe na całym świecie.

Ankieta przeprowadzona pod koniec 2022 r. wśród 670 marketerów i specjalistów ds. marketingu wydarzeń w Ameryce Północnej, Europie i Wielkiej Brytanii wykazała, że ​​pomimo tego, że 85% marketerów wydarzeń zgłosiło zwiększenie swoich budżetów na 2023 r., nadal czują się skrępowani brakiem zasobów – zarówno ludzkich, jak i finansowych – oraz zapotrzebowanie na technologię, która lepiej wspiera ich role i pomaga im poprawić wydajność.

Te ograniczenia, w połączeniu z coraz bardziej cyfrową i złożoną ścieżką zakupową oraz potrzebą udowodnienia wpływu wydarzeń na wyniki finansowe, skłaniają coraz więcej marketerów do eksperymentowania z różnymi formatami wydarzeń. Codzienne wydarzenie – wydarzenie zaprojektowane do wielokrotnego powielania w różnych regionach, branżach, formatach (wirtualny/hybrydowy/osobisty) i interesariuszach – jest w głowie co najmniej jednej trzeciej marketerów, którzy ponownie koncentrują swoje strategie wokół tych częstsze, skalowalne wydarzenia w stosunku do sztandarowych wydarzeń, takich jak konferencje i targi.

Warto przeczytać!  Czy influencerzy będą mniej wpływowi dzięki deklaracjom #Ad?

Mając na celu optymalizację budżetów i robienie więcej za mniej, marketerzy wydarzeń wykorzystują format codziennych wydarzeń, aby przebić się przez hałas przepełnionych i anonimowych wydarzeń i częściej docierać do odbiorców.

Kate Hammitt, dyrektor ds. marketingu w Splash, powiedziała: „Ostatnie trzy lata pokazały, że profesjonaliści z branży eventowej są odporną grupą, pozostającą zwinną i eksperymentującą z różnymi możliwościami zwiększania przychodów z wydarzeń.

„Nasze najnowsze badania pokazują, że marketerzy wydarzeń po raz kolejny dostosowują swoje strategie, aby tworzyć więcej punktów połączenia z uczestnikami i pozytywnie wpływać na zwrot z inwestycji. I nadal widzimy dowody na to, że codzienne wydarzenia – na dużą skalę – mogą mieć znaczący wpływ finansowy na sprzedaż firmy przez cały rok”.

Wydarzenia i programy eksperymentalne są istotnymi składnikami marketingu mix firmy. Jednak udana realizacja wydarzeń, zwłaszcza na dużą skalę, może być wymagająca ze względu na ograniczone zasoby, ręczne procesy i zawiłe rozwiązania technologiczne. Marketerzy potrzebują technologii, która ułatwia tworzenie, zarządzanie, mierzenie i powielanie wydarzeń oraz zapewnia, że ​​wydarzenia te pozostaną zgodne z marką i zaangażują docelowych odbiorców.

Warto przeczytać!  Jak AdForum i Audi współpracowały? Pomiar wpływu emisji gazów cieplarnianych przez media

Raport Perspektywy wydarzeń w 2023 r pokazuje, że 81% praktyków organizowałoby więcej wydarzeń, gdyby dysponowało odpowiednimi narzędziami. Inne ustalenia raportu pokazują, że:

  • Codzienne wydarzenia udowadniają swoją wartość: Prawie jedna trzecia (27%) marketerów planuje zorganizować 11-20 tego typu wydarzeń.
  • Niewykorzystany potencjał przychodów: Ponieważ większość wydarzeń (84%) jest skierowana do obecnych klientów, istnieje duża szansa na rozszerzenie programów wydarzeń w celu pozyskania nowych kupujących. Znacznie mniej niż połowa (41%) wydarzeń jest skierowana do potencjalnego nabywcy – co wskazuje na imponujący potencjał wzrostu!
  • Wirtualne wydarzenia to wciąż paradoks: podczas gdy tylko 6% organizatorów imprez jest gospodarzem tylko wirtualnych wydarzeń, 38% twierdzi, że są one opłacalne.
  • Inwestycja w technologię eventową pozostała w dużej mierze niezmieniona od 2021 r., a połowa (53%) marketerów wydarzeń twierdzi, że ich budżety techniczne pozostały takie same.
  • Zmienia się skład wydarzeń: duże „flagowe” wydarzenia nie znikają, ale tylko 13% marketerów twierdzi, że skupi się na nich w 2023 roku. Zamiast tego coraz więcej marketerów przygląda się codziennym wydarzeniom, aby dotrzeć do docelowych odbiorców w wielu punktach styku w ciągu roku
  • Metryki mają znaczenie: podobnie jak posiadanie Prawidłowy uczestnicy; 32% marketerów twierdzi, że jest to ich najważniejszy wskaźnik sukcesu w 2023 roku, co oznacza wzrost o 6% w stosunku do 2022 roku.
Warto przeczytać!  Spark Networks współpracuje z agencją marketingu cyfrowego Lamark Media Group

Technologia wydarzeń nadal jest centralnym elementem strategii marketingowych w 2023 r., a 81% marketerów wydarzeń szuka zasobów, które pomogą im zmaksymalizować potencjał wydarzeń i zwiększyć przychody. Specjaliści od eventów mają dziś idealne warunki do eksperymentowania i uczenia się dzięki dostępności elastycznych narzędzi, które umożliwiają im skalowanie w górę lub w dół zgodnie z ciągle zmieniającymi się celami biznesowymi. Testowanie różnych formatów wydarzeń pomaga odkryć, co najlepiej przemawia do odbiorców, pogłębiając ich więź, jednocześnie otwierając nowe możliwości rozwoju.

Chcesz posłuchać, jak wiodące światowe marki omawiają takie tematy osobiście? Dowiedz się więcej o Digital Marketing World Forum (#DMWF) w Europie, Londynie, Ameryce Północnej i Singapurze.

Tagi: wydarzenia


Źródło