Rozrywka

A24 zdobywa największy w historii dzień otwarcia

  • 13 kwietnia, 2024
  • 4 min read
A24 zdobywa największy w historii dzień otwarcia


Sprzedaż biletów zjednoczyła się wokół „Wojny secesyjnej”. Dystopijny thriller studia A24 zarobił 10,7 miliona dolarów z 3838 lokalizacji w dniu otwarcia i pokazach przedpremierowych, co przybliża go do debiutu o wartości około 26 milionów dolarów.

Wynik ten stanowi najwyższy wynik brutto w dniu otwarcia w historii A24, przewyższając kwotę 5,1 miliona dolarów zarobioną przez „Heditary” w 2018 roku podczas jego pierwszych pokazów. Ten horror nadal jest rekordzistą pod względem najwyższego w historii weekendu otwarcia niezależnego banera, z kwotą 13,5 miliona dolarów, co stanowi znak wodny, który „Civil War” powinien przekroczyć przed końcem soboty. Sprzedaż „Civil War” również rośnie dzięki występom w wielkoformatowych salach kinowych typu premium, takich jak Imax.

To rekord, który film wojenny w reżyserii Alexa Garlanda musi pobić, bo jest jednocześnie najdroższym filmem fabularnym w historii A24. Produkcja „Wojny domowej” kosztowała 50 milionów dolarów plus dodatkowe koszty marketingu i dystrybucji. Jest to projekt na największą skalę w historii niezależnego studia, po tym jak zebrało ono od inwestorów 225 milionów dolarów i dwa lata temu otrzymało wycenę na 2,5 miliarda dolarów.

Warto przeczytać!  muzyczny restart gimnazjum

Recenzje „Wojny secesyjnej” z oceną R były bardzo pozytywne, natomiast wśród kupujących bilety na wcześniejszą premierę są znacznie bardziej podzielone, a usługa ankietowania widowni Cinema Score uzyskała ocenę B. Do największych krajowych przychodów A24 w historii należą zdobywca najlepszego filmu „Wszystko, wszystko naraz” (77 mln dolarów), „Nieoszlifowane klejnoty” (50 mln dolarów), „Lady Bird” (48,9 mln dolarów) i ubiegłoroczny hitowy horror „Porozmawiaj ze mną” (48 milionów dolarów). Mając nadzieję na znalezienie się wśród najlepszych wykonawców, „Civil War” będzie musiał zadziałać jako starter w zakresie ochrony środowiska, aby nadal sprzedawać miejsca w nadchodzących tygodniach.

Kirsten Dunst prowadzi „Civil War” jako fotoreporterka prowadząca brutalny konflikt między amerykańskim rządem a odłączonymi siłami. W rolach głównych występują także Wagner Moura, Cailee Spaney, Nick Offerman i Stephen McKinley Henderson. Garland pisze i reżyseruje.

Po dwóch tygodniach na szczycie krajowych list przebojów „Godzilla x Kong: The New Empire” spadnie na drugie miejsce po zarobieniu w piątek 3,9 miliona dolarów. To spadek o 54% z 8,5 miliona dolarów w drugi piątek w zeszłym tygodniu. W sobotę mikstura potworów przekroczy 150 milionów dolarów w kraju i ponad 225 milionów dolarów za granicą. Jest na dobrej drodze, aby przebić „Kong: Wyspa Czaszki” (168 mln dolarów) i stać się drugim najbardziej dochodowym filmem kaiju od Legendary Entertainment i Warner Bros., zaraz za premierą serialu „Godzilla” z 2014 roku (200 mln dolarów).

Warto przeczytać!  Dispatch potwierdza najmniej chaotyczny harmonogram dramatu relacji Han So Hee, Ryu Jun Yeol i Hyeri, który jest na swój sposób ekscytujący

„Ghostbusters: Frozen Empire” prawdopodobnie uplasuje się na trzecim miejscu, prognozując 40% spadek w stosunku do poprzedniego weekendu. Komedia Sony o zjawiskach nadprzyrodzonych zbliża się do 100 milionów dolarów w kraju, przekraczając obecnie 92 miliony dolarów. Dla porównania, po czterech weekendach premiery w 2021 r. poprzednik „Ghostbusters: Afterlife” osiągnął 117 mln dolarów w kraju i był w drodze do kwoty 129 mln dolarów. „Frozen Empire” odnotuje pewien spadek w porównaniu z tymi liczbami, gdy jego własna seria dobiegnie końca.

Universal zajmie czwarte miejsce z czteroquelem DreamWorks Animation „Kung Fu Panda 4”, notując kolejny imponujący spadek (-33%), dzięki któremu łączna suma przychodów w kraju wyniesie 173,4 miliona dolarów.

Studio zajmie także piąte miejsce dzięki filmowi „Monkey Man”, którego budżet na drugi występ wyniesie 4,5 miliona dolarów, co oznacza spadek o 56% w porównaniu z weekendem otwarcia.


Źródło