Aby pokazać światu, ten fotograf przedłożył kompozycję zamiast koloru
![Aby pokazać światu, ten fotograf przedłożył kompozycję zamiast koloru](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/05/Aby-pokazac-swiatu-ten-fotograf-przedlozyl-kompozycje-zamiast-koloru-770x470.jpg)
![Aby pokazać światu, ten fotograf przedłożył kompozycję zamiast koloru](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/05/Aby-pokazac-swiatu-ten-fotograf-przedlozyl-kompozycje-zamiast-koloru.jpg)
Czy zastanawiałeś się kiedyś, jak wyglądałby świat, gdyby był czarno-biały? Na szczęście George Digalakis, profesjonalny fotograf krajobrazu, przyzwyczaił się pokazywać, jak piękny może być świat w tak bezbarwnej rzeczywistości. Porzucając wszystkie kolory na swoich zdjęciach, George zamiast tego skupia się na uzyskaniu idealnych wartości i kompozycji, aby pokazać lokalizację. Oto jak:
Jak szukasz lokalizacji do sfotografowania?
Motywacją do fotograficznego wypadu w określone miejsce jest zazwyczaj miejsce, które odwiedziłem, o którym słyszałem lub po prostu widziałem na zdjęciach innych fotografów. Aby znaleźć ciekawe tematy, nie trzeba jednak podróżować do egzotycznych miejsc. Sztuka piękna to przede wszystkim umiejętność tworzenia nastroju i przekazywania uczuć widzowi. Często inspiruję się zwyczajnością – elementami ignorowanymi przez innych fotografów i obojętnymi większości ludzi; tematy, które niosą ze sobą poczucie samotności, izolacji i melancholii; nagie drzewa w wodzie, stare pomosty, samotne skały itp., czyli rzeczy, których zwykle nie widzimy, bo nie mamy na to czasu w zabieganej codzienności. Mam nadzieję, że moje obrazy zaskoczą i zmuszą ludzi do poświęcenia czasu na prawdziwe spojrzenie na to, co nieistotne i odkrycie piękna.
![Czarno-biała wieża świetlna George'a Digalakisa](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/05/1715525143_209_Aby-pokazac-swiatu-ten-fotograf-przedlozyl-kompozycje-zamiast-koloru.jpg)
![Czarno-biała wieża świetlna George'a Digalakisa](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/05/1715525143_209_Aby-pokazac-swiatu-ten-fotograf-przedlozyl-kompozycje-zamiast-koloru.jpg)
![Czarno-białe łodzie George'a Digalakisa](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/05/1715525143_846_Aby-pokazac-swiatu-ten-fotograf-przedlozyl-kompozycje-zamiast-koloru.jpg)
![Czarno-białe łodzie George'a Digalakisa](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/05/1715525143_846_Aby-pokazac-swiatu-ten-fotograf-przedlozyl-kompozycje-zamiast-koloru.jpg)
Podróżując do konkretnego miejsca dokonuję wirtualnej eksploracji korzystając z Google Maps i/lub Google Earth. Uważam, że jest przydatny nie tylko do wyszukiwania interesujących tematów, ale także do studiowania ich pod różnymi kątami, wyszukiwania odskoczni w tle, punktów obserwacyjnych, miejsc do ustawienia statywu itp., Dzięki czemu jestem jak najlepiej przygotowany. I oczywiście zawsze zostawiam miejsce na niespodzianki; nigdy nie wiesz, co znajdziesz na miejscu. Wiele razy tracimy interesujące możliwości, ponieważ jesteśmy zbyt zajęci z góry przyjętą koncepcją dotyczącą tego, co warto sfotografować w określonym miejscu.
![Czarno-biała łódź George'a Digalakisa](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/05/1715525143_340_Aby-pokazac-swiatu-ten-fotograf-przedlozyl-kompozycje-zamiast-koloru.jpg)
![Czarno-biała łódź George'a Digalakisa](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/05/1715525143_340_Aby-pokazac-swiatu-ten-fotograf-przedlozyl-kompozycje-zamiast-koloru.jpg)
![Czarno-biała tonąca łódź George'a Digalakisa](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/05/1715525144_870_Aby-pokazac-swiatu-ten-fotograf-przedlozyl-kompozycje-zamiast-koloru.jpg)
![Czarno-biała tonąca łódź George'a Digalakisa](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/05/1715525144_870_Aby-pokazac-swiatu-ten-fotograf-przedlozyl-kompozycje-zamiast-koloru.jpg)
Zauważyłem, że wiele Twoich zdjęć jest robionych przy mglistej pogodzie. Czy preferujesz konkretną pogodę lub porę dnia, aby uzyskać niepowtarzalny styl zdjęć?
Warunki pogodowe są głównym czynnikiem udanej wycieczki. Preferuję sceny o niskim kontraście, podczas gdy fotografia z długimi czasami ekspozycji wymaga ruchomych elementów, a dla fotografa krajobrazu takiego jak ja chmury są warunkiem wstępnym. Mgła daje poczucie melancholii, którego szukam, ale pomaga także usunąć rozpraszające tło i wyizolować fotografowany obiekt.
![Czarno-biały flaming George'a Digalakisa](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/05/1715525144_872_Aby-pokazac-swiatu-ten-fotograf-przedlozyl-kompozycje-zamiast-koloru.jpg)
![Czarno-biały flaming George'a Digalakisa](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/05/1715525144_872_Aby-pokazac-swiatu-ten-fotograf-przedlozyl-kompozycje-zamiast-koloru.jpg)
Zatem pochmurne, pochmurne dni to warunki pogodowe, których zwykle szukam. Pochmurne światło pochodzi z całego nieba, a chmury pełnią rolę dyfuzora. Jest miękki i ma niski kontrast, a cienie, jeśli w ogóle są obecne, również są miękkie, co tworzy klimatyczny obraz o niskim kontraście i dramatyzm nieba. Wolę to światło także z innego powodu; łatwiej jest kształtować w postprocesie i selektywnie przydzielać wyższy kontrast, stosując unikanie i przypalanie, w obszarach, które chcę być najważniejsze na obrazie.
![Czarno-biała łódź George'a Digalakisa obok brzegu](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/05/1715525144_0_Aby-pokazac-swiatu-ten-fotograf-przedlozyl-kompozycje-zamiast-koloru.jpg)
![Czarno-biała łódź George'a Digalakisa obok brzegu](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/05/1715525144_0_Aby-pokazac-swiatu-ten-fotograf-przedlozyl-kompozycje-zamiast-koloru.jpg)
![Czarno-białe drzewo George'a Digalakisa](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/05/1715525144_546_Aby-pokazac-swiatu-ten-fotograf-przedlozyl-kompozycje-zamiast-koloru.jpg)
![Czarno-białe drzewo George'a Digalakisa](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/05/1715525144_546_Aby-pokazac-swiatu-ten-fotograf-przedlozyl-kompozycje-zamiast-koloru.jpg)
Dlatego wcześniejsze sprawdzenie miejsca meteorologicznego jest koniecznością. Niestety przewidywanie pogody nie jest jeszcze nauką precyzyjną. Często podróżowałem długą drogę do wybranego miejsca i zamiast obiecanego pochmurnego nieba lub mglistych warunków, znajdowałem się w słonecznym otoczeniu, zupełnie nieodpowiednim dla tego rodzaju zdjęć, jakie sobie wyobrażałem.
Jakiego sprzętu używasz?
Chciałbym wyraźnie zaznaczyć, że nie jestem uzależniony od sprzętu i nie wierzę, że drogie aparaty czy inny wyrafinowany sprzęt mogą sprawić, że nasze zdjęcia będą lepsze. Niektóre z moich najlepszych zdjęć zrobiłem starym Nikonem D7000, a przerzuciłem się na aparat pełnoklatkowy tylko ze względu na potrzebę drukowania w dużym formacie.
Przez ostatnie 4 lata używałem Nikona D850 (2195 USD). Moim najczęściej używanym obiektywem jest NIKON 14-24 mm (1596 USD), do którego przymocowane są filtry kwadratowe NISI 150 mm. Używam także obiektywu Nikon 70-200 mm. Stabilny statyw jest niezbędny przy fotografowaniu z długimi czasami ekspozycji. Ja używam statywu z włókna węglowego o masie znacznie przekraczającej 2 kg, ale jego stabilność rekompensuje dodatkowy wysiłek związany z jego noszeniem.
Nota wydawcy: Nadal mam kilku znajomych, którzy używają aparatu D850 i na podobnych zasadach co George, jeden z nich powtarza mi: „Dlaczego powinienem dokonać aktualizacji? Ten aparat robi wszystko, czego potrzebuję, i nie jest tak, że ma określoną datę ważności”. I szczerze mówiąc, nie mogę się z nimi kłócić. Uwielbiam nowe flagowce Nikona Z, ale jeśli nie masz powodu, aby porzucić swój obecny aparat, tak naprawdę nie musisz wydawać 3496 dolarów na Nikona Z8.