Fotografia

Aby pokazać światu, ten fotograf przedłożył kompozycję zamiast koloru

  • 12 maja, 2024
  • 5 min read
Aby pokazać światu, ten fotograf przedłożył kompozycję zamiast koloru


Aby pokazać światu, ten fotograf przedłożył kompozycję zamiast koloru

Czy zastanawiałeś się kiedyś, jak wyglądałby świat, gdyby był czarno-biały? Na szczęście George Digalakis, profesjonalny fotograf krajobrazu, przyzwyczaił się pokazywać, jak piękny może być świat w tak bezbarwnej rzeczywistości. Porzucając wszystkie kolory na swoich zdjęciach, George zamiast tego skupia się na uzyskaniu idealnych wartości i kompozycji, aby pokazać lokalizację. Oto jak:

Jak szukasz lokalizacji do sfotografowania?

Motywacją do fotograficznego wypadu w określone miejsce jest zazwyczaj miejsce, które odwiedziłem, o którym słyszałem lub po prostu widziałem na zdjęciach innych fotografów. Aby znaleźć ciekawe tematy, nie trzeba jednak podróżować do egzotycznych miejsc. Sztuka piękna to przede wszystkim umiejętność tworzenia nastroju i przekazywania uczuć widzowi. Często inspiruję się zwyczajnością – elementami ignorowanymi przez innych fotografów i obojętnymi większości ludzi; tematy, które niosą ze sobą poczucie samotności, izolacji i melancholii; nagie drzewa w wodzie, stare pomosty, samotne skały itp., czyli rzeczy, których zwykle nie widzimy, bo nie mamy na to czasu w zabieganej codzienności. Mam nadzieję, że moje obrazy zaskoczą i zmuszą ludzi do poświęcenia czasu na prawdziwe spojrzenie na to, co nieistotne i odkrycie piękna.

Warto przeczytać!  TTArtisan wypuszcza obiektyw AF 56 mm F1.8 do aparatów Fujifilm i Sony APS-C: Przegląd fotografii cyfrowej

Podróżując do konkretnego miejsca dokonuję wirtualnej eksploracji korzystając z Google Maps i/lub Google Earth. Uważam, że jest przydatny nie tylko do wyszukiwania interesujących tematów, ale także do studiowania ich pod różnymi kątami, wyszukiwania odskoczni w tle, punktów obserwacyjnych, miejsc do ustawienia statywu itp., Dzięki czemu jestem jak najlepiej przygotowany. I oczywiście zawsze zostawiam miejsce na niespodzianki; nigdy nie wiesz, co znajdziesz na miejscu. Wiele razy tracimy interesujące możliwości, ponieważ jesteśmy zbyt zajęci z góry przyjętą koncepcją dotyczącą tego, co warto sfotografować w określonym miejscu.

Zauważyłem, że wiele Twoich zdjęć jest robionych przy mglistej pogodzie. Czy preferujesz konkretną pogodę lub porę dnia, aby uzyskać niepowtarzalny styl zdjęć?

Warunki pogodowe są głównym czynnikiem udanej wycieczki. Preferuję sceny o niskim kontraście, podczas gdy fotografia z długimi czasami ekspozycji wymaga ruchomych elementów, a dla fotografa krajobrazu takiego jak ja chmury są warunkiem wstępnym. Mgła daje poczucie melancholii, którego szukam, ale pomaga także usunąć rozpraszające tło i wyizolować fotografowany obiekt.

Zatem pochmurne, pochmurne dni to warunki pogodowe, których zwykle szukam. Pochmurne światło pochodzi z całego nieba, a chmury pełnią rolę dyfuzora. Jest miękki i ma niski kontrast, a cienie, jeśli w ogóle są obecne, również są miękkie, co tworzy klimatyczny obraz o niskim kontraście i dramatyzm nieba. Wolę to światło także z innego powodu; łatwiej jest kształtować w postprocesie i selektywnie przydzielać wyższy kontrast, stosując unikanie i przypalanie, w obszarach, które chcę być najważniejsze na obrazie.

Warto przeczytać!  Midjourney V6 jest już dostępny; to jak dotąd najpotężniejszy generator obrazów AI

Dlatego wcześniejsze sprawdzenie miejsca meteorologicznego jest koniecznością. Niestety przewidywanie pogody nie jest jeszcze nauką precyzyjną. Często podróżowałem długą drogę do wybranego miejsca i zamiast obiecanego pochmurnego nieba lub mglistych warunków, znajdowałem się w słonecznym otoczeniu, zupełnie nieodpowiednim dla tego rodzaju zdjęć, jakie sobie wyobrażałem.

Jakiego sprzętu używasz?

Chciałbym wyraźnie zaznaczyć, że nie jestem uzależniony od sprzętu i nie wierzę, że drogie aparaty czy inny wyrafinowany sprzęt mogą sprawić, że nasze zdjęcia będą lepsze. Niektóre z moich najlepszych zdjęć zrobiłem starym Nikonem D7000, a przerzuciłem się na aparat pełnoklatkowy tylko ze względu na potrzebę drukowania w dużym formacie.

Przez ostatnie 4 lata używałem Nikona D850 (2195 USD). Moim najczęściej używanym obiektywem jest NIKON 14-24 mm (1596 USD), do którego przymocowane są filtry kwadratowe NISI 150 mm. Używam także obiektywu Nikon 70-200 mm. Stabilny statyw jest niezbędny przy fotografowaniu z długimi czasami ekspozycji. Ja używam statywu z włókna węglowego o masie znacznie przekraczającej 2 kg, ale jego stabilność rekompensuje dodatkowy wysiłek związany z jego noszeniem.

Warto przeczytać!  Co aktualizacja siatki Sony mówi nam o przyszłości aparatów: Przegląd fotografii cyfrowej

Nota wydawcy: Nadal mam kilku znajomych, którzy używają aparatu D850 i na podobnych zasadach co George, jeden z nich powtarza mi: „Dlaczego powinienem dokonać aktualizacji? Ten aparat robi wszystko, czego potrzebuję, i nie jest tak, że ma określoną datę ważności”. I szczerze mówiąc, nie mogę się z nimi kłócić. Uwielbiam nowe flagowce Nikona Z, ale jeśli nie masz powodu, aby porzucić swój obecny aparat, tak naprawdę nie musisz wydawać 3496 dolarów na Nikona Z8.




Źródło