Rozrywka

Adidas jest oskarżany o próbę „wymazania” kobiet za pomocą biologicznego modelu męskiego w DAMSKICH strojach kąpielowych

  • 18 maja, 2023
  • 10 min read
Adidas jest oskarżany o próbę „wymazania” kobiet za pomocą biologicznego modelu męskiego w DAMSKICH strojach kąpielowych


Emma James, starszy reporter Dailymail.Com i Ben Talintyre z Daily Mail Australia

12:51 18 maja 2023, aktualizacja 14:07 18 maja 2023

  • Gigant odzieży sportowej skrytykowany za wykorzystanie biologicznego modelu męskiego do popisywania się damskim kostiumem kąpielowym
  • Firma zdecydowała się na współpracę z nimi w celu wprowadzenia na rynek linii strojów kąpielowych Pride 2023
  • Pojawia się miesiąc po tym, jak sprzedaż Bud Light spadła w wyniku kontrowersji związanych z ich współpracą z trans-influencerem Dylanem Mulvaneyem



Adidas został skrytykowany za wybór biologicznego modelu męskiego do reklamowania damskiej kolekcji strojów kąpielowych w kolekcji Pride 2023.

Gigant odzieży sportowej jest celem ostatniej reakcji na „marketing obudzony” po tym, jak został oskarżony o „wymazywanie kobiet”.

Stało się to zaledwie miesiąc po tym, jak Bud Light odnotował spadek sprzedaży po tym, jak połączyli siły z transpłciowym influencerem Dylanem Mulvaneyem, lat 26, w ich katastrofalnej kampanii.

Gama strojów kąpielowych jest częścią kolekcji Adidasa „Pride 2023” – nazwanej „Let Love Be Your Legacy” – i jest na sprzedaż za 70 USD na stronie internetowej w dziale dla kobiet.

Modelka, która jest opisana w Internecie jako „oni”, ma owłosioną klatkę piersiową, widoczne wybrzuszenie, a jej opis mówi, że ma 6 stóp 2 cale, klatkę piersiową 34 cale i talię 27 cali.

Autorem projektu był Południowoafrykański projektant Rich Mnisi, wraz z Adidasem, broni garnituru jako „celebracji autoekspresji, wyobraźni i niezachwianej wiary, że miłość jednoczy”.

Adidas został skrytykowany za wykorzystanie biologicznego modelu mężczyzny do zaprezentowania nowych strojów kąpielowych w ramach kolekcji „Pride 2023” (na zdjęciu)

Zdjęcia projektów na stronie internetowej Mnisi nie wydają się przedstawiać biologicznego mężczyzny w garniturze.

Zamiast tego wykorzystuje kobietę do pozowania z innymi modelami – w tym z brytyjskim nurkiem olimpijskim Tomem Daleyem, który jest mężem scenarzysty Dustina Lance’a Blacka

Ale wybór modelu na stronie internetowej marki sportowej wywołał oburzenie w mediach społecznościowych, z hashtagiem „Bojkot Adidasa”.

Zarówno Adidas, jak i Rich Mnisi nie odpowiedzieli natychmiast na prośbę DailyMail.com o komentarz

Amerykańska gwiazda pływania Riley Gaines jest również na liście głośnych nazwisk, które mają trafić do firmy,

Powiedziała: „Nie rozumiem, dlaczego firmy dobrowolnie sobie to robią.

Mogli przynajmniej powiedzieć, że garnitur jest „unisex”, ale tego nie zrobili, ponieważ chodzi o wymazanie kobiet.

Warto przeczytać!  2 maja 2023 Horoskopy są nieco problematyczne dla 3 znaków zodiaku

„Czy zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego prawie nie widzimy, jak to idzie w drugą stronę? Kostiumy kąpielowe dla kobiet nie są wyposażone w wybrzuszenie.

Amerykańska gwiazda pływania Riley Gaines, zagorzała obrończyni praw kobiet, jako jedna z pierwszych skrytykowała Adidasa za ten ruch
Republikańska kongresmenka Marjorie Taylor Greene również skrytykowała nową sztuczkę marketingową, dodając: „Kto mówi tym dużym korporacjom, aby zraziły kobiety, połowę populacji, w celu sprzedaży dla osób transpłciowych, które stanowią mniej niż 1%?”.
Kostiumy kąpielowe obnosi modelka z widocznym wybrzuszeniem w kroku i włosami na klatce piersiowej wystającymi z góry
Linia Adidas Pride obejmuje również t-shirty, szorty i odzież sportową z napisem „Love Wins”, które są również noszone przez wyglądających na męskich modeli.

Mąż scenarzysty Dustina Lance’a Blacka i były olimpijczyk Tom Daley występuje w kontrowersyjnej kampanii Adidasa

Brytyjski złoty medalista olimpijski, 28-letni Tom Daley, wraz z Richem Mnisi pozuje z innymi modelami na stronie internetowej kampanii Adidasa.

W 2017 roku ożenił się ze scenarzystą i producentem, 48-letnim Dustinem Lance’em Blackiem, a para niedawno powitała na świecie swoje drugie dziecko.

Para poznała się na „przypadkowej kolacji” w Los Angeles dziesięć lat temu, zanim później się pobrali.

Rozpoczynając kampanię z Adidasem, Daley powiedział: „Bez względu na ich orientację seksualną, tożsamość płciową, cokolwiek to jest. Każdy sportowiec powinien móc cię kochać, kochając kogo chce, a co najważniejsze, być wiernym temu, kim jest.

„Na świecie jest już tak wiele nienawiści, mówiącej, co ludzie mogą, a czego nie mogą robić na pewnych poziomach i w określonych przestrzeniach. Boisko, boisko czy basen muszą być bezpieczną przestrzenią, miejscem do swobodnej gry”.

Republikańska kongresmenka Marjorie Taylor Greene również skrytykowała nową sztuczkę marketingową, dodając: „Kto mówi tym dużym korporacjom, aby zraziły kobiety, połowę populacji, w celu sprzedaży dla osób transpłciowych, które stanowią mniej niż 1%?

„Firmy są dla zysku, a nie dla polityki. To nie ma sensu. Kto im każe to robić?

Dr Jebra Fashay napisał na Twitterze: „Czy ten strój kąpielowy Adidas Pride będzie wyposażony w skarpetki, które stworzą wybrzuszenie, jeśli jesteś kobietą i go nie masz?”

Przedstawicielka Karoliny Południowej, Nancy Mace, powiedziała: „Jestem na tyle dorosła, że ​​pamiętam, kiedy to kobiety były modelkami damskich strojów kąpielowych, a nie mężczyzn”.

„Adidas wprowadza na rynek nową linię damskich strojów kąpielowych, 'Pride Collection’ — używając MĘŻCZYZN do modelowania staników sportowych i DAMSKICH strojów kąpielowych, och, spierdalaj. Szczerze mówiąc – powiedziała inna osoba.

Rozpoczynając kampanię, Mnisi powiedziała: „Tworząc tę ​​kolekcję, miałam silny impuls, by przemówić do mojego wewnętrznego dziecka i wyrazić światu, w jaki sposób sojusz LGBTQ+ może stworzyć dziedzictwo miłości.

Warto przeczytać!  Seria Creed to coś więcej niż spin-off Rocky'ego

„Połączenie tych motywów za pomocą mojego własnego języka wizualnego oraz kultowych występów Adidasa i elementów stylu życia to potężna kombinacja, dzięki której kolekcja jest symbolem samoakceptacji i wspierania LGBTQ+”.

„Mam nadzieję, że ta seria zainspiruje sojuszników LGBTQ+ do mówienia więcej o queerowych ludziach, których kochają, i nie pozwoli im walczyć o akceptację w pojedynkę”.

MLS współpracuje również z Adidasem, aby wypuścić ich przedmeczową koszulkę Pride, w której sportowcy noszą dzieci przed meczami Pride od maja do sierpnia.

T-shirt jest również dostępny w grze FIFA 2023, choć decyzja o zareklamowaniu garnituru na stronie Adidasa spowodowała, że ​​wiele osób ostro skrytykowało markę.

„Spójrz tylko na to kobiece wybrzuszenie… Adidas irytująco używa biologicznych męskich modeli do reklamowania damskich strojów kąpielowych i staników” – napisał inny.

Firma Nike wykorzystała transpłciową gwiazdę mediów społecznościowych Mulvaney do promowania swojej odzieży sportowej w kwietniu i spotkała się z podobną reakcją
Mulvaney współpracował również z Bud Light
Gama T-shirtów jest częścią kolekcji Adidas „Pride 2023” i jest na sprzedaż na stronie internetowej w dziale dla kobiet
„Burn Bra Challenge” rozpoczęło się na TikTok po podjęciu decyzji o wykorzystaniu Mulvaney jako modelki dla Nike
MLS współpracuje również z Adidasem, aby wypuścić ich przedmeczową koszulkę Pride, w której sportowcy noszą dzieci przed meczami Pride od maja do sierpnia

„Nic tak nie sprzedaje kostiumu kąpielowego jak owłosiona klatka piersiowa i wybrzuszenie w kroku” – napisał trzeci.

Recenzje na stronie porównują również decyzję z decyzją Bud Light, gdzie strój kąpielowy uzyskał setki jednogwiazdkowych ocen.

Jeden powiedział: „Masz mężczyznę w damskim kostiumie kąpielowym. Czy nie wyciągnąłeś wniosków z katastrofy Bud Light, kiedy poszli tą drogą?

Wielu żartowało również, że Adidas i Nike walczą o to, kto pierwszy może „zbankrutować”, gdy konkurenci „coraz bardziej się budzą”.

W kwietniu firma Nike wykorzystała transpłciową gwiazdę mediów społecznościowych, Mulvaney, do promowania swojej odzieży sportowej.

Transpłciowa aktorka opublikowała „Uwaga media — wkraczam w erę treningu” obok zdjęć przedstawiających ofertę Nike.

Nike odpowiedział na krytykę, mówiąc wściekłym klientom, aby „byli uprzejmi i otwarci” po tym, jak zapłacili Mulvaney za publikowanie treści tańczących w sportowym staniku i legginsach.

Wywołało to wściekłe wezwania do bojkotu, a telefony prowadziła pływaczka olimpijska Sharron Davies, a klienci zasypywali firmę skargami.

Po wybraniu Mulvaney na ambasadora marki do popisywania się damską odzieżą, na TikTok rozpoczęło się „Burn Bra Challenge”, a wielu krytykowało wybór Nike w mediach społecznościowych.

Recenzje na stronie porównują również decyzję z decyzją Bud Light, gdzie strój kąpielowy uzyskał setki jednogwiazdkowych ocen
.
.

Flagowa amerykańska marka piwa kontroluje szkody, odkąd 1 kwietnia Mulvaney udostępniła serię partnerskich postów swoim 11 milionom obserwujących w mediach społecznościowych

Linia Adidas Pride obejmuje również t-shirty, szorty i odzież sportową z napisem „Love Wins”, które są również noszone przez wyglądających na męskich modeli.

Warto przeczytać!  Jessica Simpson pyta swoich obserwujących na Instagramie, czy powinna przefarbować swoje kultowe blond loki na różowo

Reakcja nastąpiła po tym, jak firma została z ponad 1,3 miliarda dolarów niesprzedanych akcji z powodu nieudanej współpracy z Kanye Westem.

Oznaczało to, że firma stanęła w obliczu pierwszej rocznej straty od ponad 30 lat, a niemiecka marka ogłosiła, że ​​obniży dywidendy dla akcjonariuszy, którzy zastanawiają się, jak poradzić sobie z niesprzedanymi produktami „Yeezy” kontrowersyjnego rapera.

Jeśli zdecydują się odpisać produkty, może to doprowadzić do obniżenia zysku operacyjnego firmy o 554 miliony dolarów i pierwszej rocznej straty po raz pierwszy od trzech dekad.

Według Washington Post mogli „dosłownie spalić” warte pół miliona dolarów produkty Yeezy, które kiedyś były bardzo popularną i bardzo lukratywną częścią modelu biznesowego odzieży sportowej.

Dyrektor generalny Adidasa, Bjorn Gulden, powiedział w marcu, że ma nadzieję, że firma może powrócić do rentownego wzrostu do 2024 r., zmniejszając zapasy i obniżając rabaty.

W oświadczeniu Gulden dodał, że chce położyć kres fiasku „Yeezy” firmie i zbudować markę ze strategią, która równoważy globalny kierunek z lokalnymi potrzebami, czyli jest szybka i zwinna.

Remis z raperem znanym niegdyś jako Kanye West pozostawił im 1,3 miliarda dolarów w niesprzedanych akcjach

W szokującym tweecie z października zeszłego roku Kanye obiecał „pójść na Death Con 3 na ŻYDÓW”

Decyzja firmy o rezygnacji z Westa zwieńczyła upadek rapera po serii coraz bardziej nieobliczalnych zachowań i antysemickich wybuchów.

Flagowa amerykańska marka piwa Bud Light i jej spółka macierzysta, Anheuser-Busch, kontrolują szkody, odkąd 1 kwietnia Mulvaney udostępniła serię partnerskich postów swoim 11 milionom obserwujących w mediach społecznościowych.

Mulvaney wywołała powszechną furię postem, na którym siedziała w wannie, popijając niestandardową puszkę Bud Light z jej twarzą.

Opublikowała post pod hashtagiem #budlightpartner, aby zbiegła się z turniejem NCAA March Madness, zanim żartowała, że ​​​​nie wiedziała, jaki sport promuje.

Katastrofalna oferta marketingowa spowodowała, że ​​sprzedaż flagowego amerykańskiego piwa spadła aż o 20 procent tydzień do tygodnia.

W tygodniu kończącym się 6 maja sprzedaż w sklepach Bud Light w całych Stanach Zjednoczonych spadła o 23,6 procent w porównaniu z rokiem poprzednim. A tydzień wcześniej, kończący się 29 kwietnia, sprzedaż spadła o 23,3 procent.

Wynika to ze spadków sprzedaży w tygodniu kończącym się 22 kwietnia, które wyniosły 21,4 procent. A siedem dni wcześniej spadek wyniósł 17 procent, według danych NielsenIQ dostarczonych Dailymail.com przez Bump Williams Consultancy.


Źródło