Adidas uderzył w anty-transseksualistów w sprawie kostiumu kąpielowego Pride
![Adidas uderzył w anty-transseksualistów w sprawie kostiumu kąpielowego Pride](https://oen.pl/wp-content/uploads/2023/05/Adidas-swimsuit-770x470.jpg)
![Strój kąpielowy Adidasa](https://oen.pl/wp-content/uploads/2023/05/Adidas-uderzyl-w-anty-transseksualistow-w-sprawie-kostiumu-kapielowego-Pride.jpg)
Anty-transbigoci odpowiedzieli na Adidasa nad kostiumem kąpielowym (Adidas)
Transfobi ponownie walczą o mały moment trans-inkluzji – tym razem to kolekcja Adidasa Pride zwróciła ich uwagę.
Kolekcja Let Love Be Your Legacy na Pride 2023 została wyprodukowana we współpracy między marką odzieży sportowej i południowoafrykańskim, queerowym projektantem Richem Mnisi i trafiła do sprzedaży w poniedziałek (15 maja).
Asortyment odzieży i obuwia Adidas x RICH MNISI obejmuje kolorowe propozycje zarówno do stylu życia, jak i do uprawiania sportów, obejmujące adidas Originals, piłkę nożną, kolarstwo, odzież sportową i stroje kąpielowe.
W szczególności jeden artykuł oburzył bigotów anty-trans, którzy oskarżyli globalną markę sportową o „wymazywanie kobiet” i „gaslighting”.
Strój kąpielowy Pride, sprzedawany za 70 dolarów, jest wzorowany na mężczyźnie – chociaż jego tożsamość płciowa jest nieznana – co rozpaliło wściekłość transfobów na Twitterze.
Jednak większość działaczy anty-trans nie zauważa, że dokładnie ten sam kostium kąpielowy ma na sobie inna modelka na stronie internetowej marki w sekcji plus size, która wydaje się być kobietą.
Antytransseksualny chłopiec z plakatu i były „trans-rasowy” seryjny tweeter Oli London i była pływaczka reprezentacji Wielkiej Brytanii, Sharron Davies, która prowadziła kampanię przeciwko transintegracji w sporcie, szybko podeszli do tematu.
Davies użył hashtagu #AdidasHatesWomen i powiedział, że integracja osób transpłciowych „zmierza w kierunku absolutnego ataku na bycie kobietą” i „co to oznacza dla kobiet”.
Inni użytkownicy Twittera powiedzieli, że marka „obudziła się”, więc powinna się „zbankrutować”.
Trend bojkotu antytrans
Reakcja działaczy krytykujących płeć pojawia się w fali bojkotów i negatywnych reakcji na firmy, które włączają osoby transpłciowe do swoich działań marketingowych.
W kwietniu Dylan Mulvaney, transseksualna influencerka, nawiązała współpracę z Nike, gdzie założyła damskie legginsy Nike i stanik sportowy w jednym płatnym poście na Instagramie.
Zarówno TikToker, jak i marka spotkały się z ohydną reakcją na współpracę, a Davies opisał partnerstwo Mulvaney jako „kopniaka w zęby” w wywiadzie dla GB News.
Nike podwoił jednak siły w obliczu upadku i wsparł społeczność LGBTQ+.
Zaledwie kilka dni później Mulvaney ponownie znalazła się w centrum burzy przeciwko transseksualistom w związku z jej współpracą z Bud Light.
Reakcje na to, że marka piwa dała gwiazdce mediów społecznościowych jedną puszkę z jej twarzą, były co najmniej ekstremalne.
Jeden mężczyzna został aresztowany po zniszczeniu półki z piwem w sklepie Walmart w Kansas, piosenkarz Kid Rock filmował siebie strzelającego do puszek Bud Light, a gwiazda country Brantley Gilbert rozbił puszkę na żywo na scenie.
Niedawno indyjskie Starbucks spotkało się z gorzką reakcją bigotów po tym, jak reklama przedstawiała rodziców spotykających się ze swoim transpłciowym dzieckiem w kawiarni Starbucks.
![](https://oen.pl/wp-content/uploads/2023/05/Adidas-uderzyl-w-anty-transseksualistow-w-sprawie-kostiumu-kapielowego-Pride.jpeg)
Po wydaniu kolekcji Pride Rich Mnisi powiedział, że projekty zostały zainspirowane listem miłosnym, który napisał do swojego młodszego siebie.
Mnisi powiedziała: „Tworząc tę kolekcję, miałam silny impuls, by przemówić do mojego wewnętrznego dziecka i wyrazić światu, w jaki sposób sojusz LGBTQIA+ może stworzyć dziedzictwo miłości.
„Połączenie tych motywów za pomocą mojego własnego języka wizualnego oraz kultowych projektów adidas i elementów stylu życia to potężna kombinacja – czyniąc z kolekcji symbol samoakceptacji i rzecznictwa LGBTQIA+.
„Mam nadzieję, że ta seria zainspiruje sprzymierzeńców LGBTQIA+ do większego wypowiadania się w imieniu osób queer, które kochają, i nie pozwoli im samotnie walczyć o akceptację”.
PinkNews skontaktował się z Adidasem w celu uzyskania komentarza.
Jak się czułeś dzięki tej historii?
Wysyłanie reakcji…
Dziekuję za odpowiedź!