Rozrywka

Adidas uderzył w anty-transseksualistów w sprawie kostiumu kąpielowego Pride

  • 18 maja, 2023
  • 4 min read
Adidas uderzył w anty-transseksualistów w sprawie kostiumu kąpielowego Pride


Strój kąpielowy Adidasa

Transfobi ponownie walczą o mały moment trans-inkluzji – tym razem to kolekcja Adidasa Pride zwróciła ich uwagę.

Kolekcja Let Love Be Your Legacy na Pride 2023 została wyprodukowana we współpracy między marką odzieży sportowej i południowoafrykańskim, queerowym projektantem Richem Mnisi i trafiła do sprzedaży w poniedziałek (15 maja).

Asortyment odzieży i obuwia Adidas x RICH MNISI obejmuje kolorowe propozycje zarówno do stylu życia, jak i do uprawiania sportów, obejmujące adidas Originals, piłkę nożną, kolarstwo, odzież sportową i stroje kąpielowe.

W szczególności jeden artykuł oburzył bigotów anty-trans, którzy oskarżyli globalną markę sportową o „wymazywanie kobiet” i „gaslighting”.

Strój kąpielowy Pride, sprzedawany za 70 dolarów, jest wzorowany na mężczyźnie – chociaż jego tożsamość płciowa jest nieznana – co rozpaliło wściekłość transfobów na Twitterze.

Jednak większość działaczy anty-trans nie zauważa, że ​​dokładnie ten sam kostium kąpielowy ma na sobie inna modelka na stronie internetowej marki w sekcji plus size, która wydaje się być kobietą.

Antytransseksualny chłopiec z plakatu i były „trans-rasowy” seryjny tweeter Oli London i była pływaczka reprezentacji Wielkiej Brytanii, Sharron Davies, która prowadziła kampanię przeciwko transintegracji w sporcie, szybko podeszli do tematu.

Warto przeczytać!  Król Karol nie umarł pomimo „ogłoszenia” rosyjskich mediów, które zmusiło pałac do upadku

Davies użył hashtagu #AdidasHatesWomen i powiedział, że integracja osób transpłciowych „zmierza w kierunku absolutnego ataku na bycie kobietą” i „co to oznacza dla kobiet”.

Inni użytkownicy Twittera powiedzieli, że marka „obudziła się”, więc powinna się „zbankrutować”.

Trend bojkotu antytrans

Reakcja działaczy krytykujących płeć pojawia się w fali bojkotów i negatywnych reakcji na firmy, które włączają osoby transpłciowe do swoich działań marketingowych.

W kwietniu Dylan Mulvaney, transseksualna influencerka, nawiązała współpracę z Nike, gdzie założyła damskie legginsy Nike i stanik sportowy w jednym płatnym poście na Instagramie.

Zarówno TikToker, jak i marka spotkały się z ohydną reakcją na współpracę, a Davies opisał partnerstwo Mulvaney jako „kopniaka w zęby” w wywiadzie dla GB News.

Nike podwoił jednak siły w obliczu upadku i wsparł społeczność LGBTQ+.

Zaledwie kilka dni później Mulvaney ponownie znalazła się w centrum burzy przeciwko transseksualistom w związku z jej współpracą z Bud Light.

Reakcje na to, że marka piwa dała gwiazdce mediów społecznościowych jedną puszkę z jej twarzą, były co najmniej ekstremalne.

Jeden mężczyzna został aresztowany po zniszczeniu półki z piwem w sklepie Walmart w Kansas, piosenkarz Kid Rock filmował siebie strzelającego do puszek Bud Light, a gwiazda country Brantley Gilbert rozbił puszkę na żywo na scenie.

Warto przeczytać!  Sara Ramirez została oficjalnie usunięta z And Just Like That po tym, jak twórcy uznali, że ich budząca podziały postać Che Diaz to „strata czasu antenowego” i „irytująca” fanów – NIE z powodu ich stanowiska w sprawie Palestyny

Niedawno indyjskie Starbucks spotkało się z gorzką reakcją bigotów po tym, jak reklama przedstawiała rodziców spotykających się ze swoim transpłciowym dzieckiem w kawiarni Starbucks.

Kolekcja Adidas Pride 2023 (Adidas)

Po wydaniu kolekcji Pride Rich Mnisi powiedział, że projekty zostały zainspirowane listem miłosnym, który napisał do swojego młodszego siebie.

Mnisi powiedziała: „Tworząc tę ​​kolekcję, miałam silny impuls, by przemówić do mojego wewnętrznego dziecka i wyrazić światu, w jaki sposób sojusz LGBTQIA+ może stworzyć dziedzictwo miłości.

„Połączenie tych motywów za pomocą mojego własnego języka wizualnego oraz kultowych projektów adidas i elementów stylu życia to potężna kombinacja – czyniąc z kolekcji symbol samoakceptacji i rzecznictwa LGBTQIA+.

„Mam nadzieję, że ta seria zainspiruje sprzymierzeńców LGBTQIA+ do większego wypowiadania się w imieniu osób queer, które kochają, i nie pozwoli im samotnie walczyć o akceptację”.

PinkNews skontaktował się z Adidasem w celu uzyskania komentarza.

Jak się czułeś dzięki tej historii?







Wysyłanie reakcji…

Dziekuję za odpowiedź!




Źródło