Aditya Birla Fashion podzieli działalność Madury na odrębną spółkę notowaną na giełdzie i planuje zebrać fundusze po zakończeniu procesu
![Aditya Birla Fashion podzieli działalność Madury na odrębną spółkę notowaną na giełdzie i planuje zebrać fundusze po zakończeniu procesu](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/04/Aditya_Birla_1711988894733_1711988908121-770x470.jpg)
W poniedziałek spółka Aditya Birla Fashion and Retail Ltd (ABFRL) ogłosiła podział swojej działalności związanej z szybką modą i sprzedażą detaliczną Madura Fashion & Lifestyle w odrębną spółkę notowaną na giełdzie, której celem jest uwolnienie możliwości tworzenia wartości.
Jak wynika z oświadczenia spółki, zarząd ABFRL na swoim poniedziałkowym posiedzeniu upoważnił zarząd spółki do oceny pionowego podziału działalności Madura Fashion & Lifestyle.
„Proponowany podział umożliwi utworzenie dwóch oddzielnie notowanych spółek, które będą niezależnymi motorami wzrostu, z odrębnymi strukturami kapitałowymi i równoległymi możliwościami tworzenia wartości” – stwierdzono.
Co więcej, po zakończeniu proponowanego podziału ABFRL „pozyska kapitał na rozwój w ciągu 12 miesięcy”, aby wzmocnić swój bilans i wykorzystać duże możliwości wzrostu – dodała.
Działalność Madura Fashion & Lifestyle (MFL) składa się z czterech marek szybkiej mody – Louis Phillippe, Van Heusen, Allen Solly i Peter England – a także marek odzieży codziennej, tj. Amerykański Orzeł i Na zawsze 21.
Posiada również licencję na markę odzieży sportowej Reebok i działalność związaną z odzieżą wewnętrzną pod firmą Van Heusen, która zostanie wydzielona jako odrębna spółka notowana na giełdzie, podała.
W roku finansowym 23 udział wniósł MFL ₹Skonsolidowane przychody ABFRL wynoszą 8.306,97 crore ₹12 417,90 crore.
„Ten portfel przez długi czas budował pozycję lidera i ma udokumentowane doświadczenie w zapewnianiu stałego wzrostu przychodów, rentowności, silnych wolnych przepływów pieniężnych i wysokiego zwrotu z kapitału” – stwierdził, dodając, że „podmiot będzie miał mocny bilans, który zaspokoi przyszłe aspiracje rozwojowe”.
Działalność MFL została przejęta przez firmę Aditya Birla Group w grudniu 1999 r. od indyjskiego oddziału Coats Viyella, brytyjskiej międzynarodowej firmy produkującej odzież, obuwie i materiały użytkowe.
Indian Rayon and Industries, firma z Grupy Aditya Birla, nabyła Madura Garments, dział odzieży gotowej firmy Madura Coats Ltd, w tym prawa do jej marek premium w krajach Saarc i na Bliskim Wschodzie za ₹236,23 crore.
Po podziale MFL ABFRL będzie prowadzić działalność Pantaloons i Style Up, koncentrując się na wartościowym handlu detalicznym. Poza tym będzie miała także portfolio etniczne obejmujące różne okazje, przedziały cenowe i segmenty konsumenckie, w tym portfolio odzieży markowej.
Będzie miała także portfel luksusowych biznesów, w którym ma – The Collective, Galleries Lafayette i inne wybrane marki luksusowe.
Poza tym będzie miała również działalność TMRW, która ma portfolio marek modowych stawiających na cyfrowość.
Dodała, że po uzyskaniu niezbędnych zgód podział MFL zostanie przeprowadzony w drodze układu NCLT, a wszyscy akcjonariusze ABFRL będą mieli identyczne udziały w nowo utworzonej spółce.
„Propozycja będzie podlegać wszelkim ustawowym zatwierdzeniom Zarządu ABFRL, akcjonariuszy, wierzycieli, organów regulacyjnych, a także innym zwyczajowym zatwierdzeniom” – stwierdzono.
Prezes Grupy Aditya Birla, Kumar Mangalam Birla, powiedział, że posunięcie to ma na celu bardziej uproszczoną i usprawnioną architekturę, aby odblokować wyraźne możliwości tworzenia wartości i ma znacząco zwiększyć długoterminową wartość dla interesariuszy.
„Ewolucja tego portfela płynnie odzwierciedla zmianę trendów konsumpcyjnych, obejmując wszystkie możliwości tworzenia dużej wartości. W miarę jak platforma wkracza w kolejną transformacyjną fazę wzrostu, istnieje możliwość ponownej oceny struktur kapitałowych w celu optymalizacji różnych części portfela” – powiedział.
Po podziale pozostała działalność ABFRL będzie koncentrować się na segmentach o wysokim wzroście, w których sprzyjają zmiany od marki niemarkowej do markowej, premiumizacja, wzrost liczby super premium i luksusu oraz szybki rozwój marek zorientowanych przede wszystkim na technologię cyfrową, skupionych na pokoleniu Z. powiedział.
Akcje Aditya Birla Fashion and Retail Ltd wzrosły o 3,02 proc ₹211,70 za sztukę na BSE.
Bądź na bieżąco z wiadomościami biznesowymi, Gold Rates Today, India News i innymi powiązanymi aktualizacjami na stronie internetowej i w aplikacjach Hindustan Times