Technologia

Adobe Firefly oferuje odszkodowanie z tytułu generatywnych roszczeń dotyczących praw autorskich AI

  • 8 czerwca, 2023
  • 5 min read
Adobe Firefly oferuje odszkodowanie z tytułu generatywnych roszczeń dotyczących praw autorskich AI


Firma Adobe po raz pierwszy udostępnia klientom korporacyjnym swoje narzędzie do generatywnej sztucznej inteligencji Firefly. Chcąc pokazać, że jest „bezpieczny do użytku komercyjnego”, w obliczu rosnących obaw związanych z prawami autorskimi, firma oferuje odszkodowanie finansowe z tytułu roszczeń dotyczących praw autorskich. – powiedział jeden z analityków Monitor techniczny Firma Adobe skutecznie rozwiązała problem zaufania i „zapewniła bardzo atrakcyjną siatkę bezpieczeństwa” przy korzystaniu z obrazów.

Adobe twierdzi, że generatywna sztuczna inteligencja będzie dostępna w całym asortymencie jej produktów i jest szkolona tylko na licencjonowanych obrazach (zdjęcie: Koshiro K/Shutterstock)

Ogłoszona dzisiaj podczas Adobe Summit EMEA w Londynie nowa oferta generatywnej sztucznej inteligencji będzie działać w całej gamie produktów Adobe, w tym w lekkim Adobe Express. Jest „zaprojektowany, aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na treści cyfrowe na dużą skalę” – mówi firma.

Od czasu uruchomienia ChatGPT przez OpenAI w listopadzie 2022 r. firmy takie jak Microsoft, Google i Salesforce postanowiły uczynić generatywną sztuczną inteligencję centralną ofertą w swoich najbardziej znanych produktach. Adobe nie jest wyjątkiem, dodając generowanie obrazów do narzędzi takich jak Photoshop i Express.

Firefly to nazwa narzędzia do generowania obrazu, które będzie dostępne dla klientów korporacyjnych, aby można było z niego korzystać w całej organizacji. Adobe twierdzi, że istnieje zapotrzebowanie na kreatywne treści we wszystkich obszarach organizacji, od sprzedaży i marketingu po zarządzanie produktem i HR.

Obejmuje to wykorzystanie w komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, angażowanie klientów, współpracę z interesariuszami i działania związane z personalizacją. Oprócz Firefly i generatywnej sztucznej inteligencji firma Adobe ogłosiła również udostępnianie szablonów między lekkim Expressem a zaawansowanymi aplikacjami używanymi przez kreatywnych profesjonalistów, takimi jak Photoshop i Illustrator.

Warto przeczytać!  MacBook Pro, Philips Smart Lighting do PlayFit Slim, 5 inteligentnych urządzeń do Twojego domu

Funkcja generatywnej sztucznej inteligencji została zaprojektowana tak, aby była „bezpieczna komercyjnie” i dostępna w plikach PDF, ulotkach, logo, prezentacjach i postach w mediach społecznościowych. Obejmuje to aplikację Firefly, Adobe Express, Creative Cloud oraz interfejs API do automatyzacji procesu tworzenia w ramach samoobsługowych narzędzi i aplikacji.

Licencjonowane obrazy Adobe dla generatywnej sztucznej inteligencji

Aby zachęcić organizacje do użytku komercyjnego i pomóc organizacjom w rozwianiu obaw związanych z prawami autorskimi do wygenerowanych wyników, firma Adobe inwestuje swoje pieniądze. treści generowane przez określone przepływy pracy oparte na Firefly, co pozwala im na bezpieczne wdrażanie ich w całej organizacji” — wyjaśnił rzecznik.

Adobe twierdzi, że przedsiębiorstwa spodziewają się pięciokrotnego wzrostu popytu na treści w ciągu najbliższych dwóch lat, co będzie wymagało zwiększenia automatyzacji w celu zwiększenia wydajności. David Wadhwani, prezes ds. mediów cyfrowych w firmie Adobe, powiedział: „Ta nowa oferta dla przedsiębiorstw umożliwia użytkownikom o dowolnym poziomie umiejętności błyskawiczne przekształcanie pomysłów w treści za pomocą Firefly, jednocześnie wykorzystując możliwości Express i Creative Cloud do szybkiego modyfikowania zasobów i dostarczania wyróżniających się projektów. ”.

Treści od naszych partnerów
Pięć kluczowych wyzwań stojących przed branżą modową

<strong>Jak uzyskać to, co najlepsze z obu światów w chmurze hybrydowej</strong>” title=”<strong>Jak uzyskać to, co najlepsze z obu światów w chmurze hybrydowej</strong>” loading=”lazy”  /></p></div>
<div class= Kluczem do dobrego cyberbezpieczeństwa korporacyjnego jest głęboka obrona

IBM, Dentsu, Mattel i inni już się zarejestrowali, aby zbadać, w jaki sposób generatywna sztuczna inteligencja może usprawnić łańcuchy dostaw treści i pomóc obniżyć koszty pozyskiwania treści.

Warto przeczytać!  „AR, aplikacje zastępujące interakcje międzyludzkie”: Bankim Chandra, dyrektor generalny Dotsquares

Adobe twierdzi, że jest to komercyjnie opłacalne, ponieważ jego model generatywny został wyszkolony na obrazach Adobe Stock, obrazach na otwartej licencji i treściach należących do domeny publicznej. Dlatego oferują rekompensatę finansową z tytułu roszczeń dotyczących praw autorskich, sugerując, że „Firefly nie będzie generować treści w oparciu o własność intelektualną innych osób lub marek”.

Firma Adobe zapewnia siatkę bezpieczeństwa przy korzystaniu z obrazów

Firma twierdzi, że miliony obrazów użytych do szkolenia modelu były „profesjonalnej jakości” i miały licencję na wykorzystanie w danych szkoleniowych. Wygenerowane obrazy będą również miały tag metadanych „content credentials”, który podkreśla, że ​​zostały wygenerowane przez sztuczną inteligencję i mają „wbudowaną przezroczystość”.

„Setki milionów profesjonalnych, licencjonowanych obrazów Adobe Stock należą do najwyższej jakości na rynku i pomagają zapewnić, że Firefly nie będzie generować treści w oparciu o własność intelektualną innych osób lub marek” — powiedział rzecznik. „Od czasu premiery w marcu użytkownicy Firefly w wersji beta wygenerowali ponad 200 milionów obrazów. Użytkownicy programu Photoshop wygenerowali ponad 150 milionów obrazów w ciągu zaledwie dwóch tygodni, korzystając z nowej funkcji Generative Fill obsługiwanej przez Firefly”.

Warto przeczytać!  Google Pixel 8a prawdopodobnie będzie kosztować więcej niż 7a, nowe przecieki ujawniają cenę

Analityk technologiczny Shelly Kramer z V3B twierdzi, że platforma jest „niesamowicie imponująca” i otwiera podejście oparte na współpracy do kreatywnych treści, które nie ogranicza się tylko do kreatywnych zespołów w organizacji. Mówi, że z perspektywy twórcy pozyskiwanie obrazów to poważny problem, który, jeśli zostanie wykonany nieprawidłowo, może prowadzić do grzywien. „Mamy dużą wiedzę na temat pozyskiwania, tworzenia i wykorzystywania obrazów i sami wpadliśmy w sytuacje, w których nieoczekiwanie zostaliśmy ukarani grzywną za niewłaściwe użycie”.

Gdy połączymy złożoność pozyskiwania obrazów z obawami związanymi z generatywną sztuczną inteligencją i prawami autorskimi, „Adobe oferuje naprawdę łatwy przycisk” — mówi Kramer. „Na tych wczesnych etapach generatywnej sztucznej inteligencji zaufanie jest głównym problemem. Firma Adobe rozwiązała ten problem, zapewniając klientów, że może zaufać platformie, ale zapewniła również bardzo atrakcyjną siatkę bezpieczeństwa. Wydaje mi się, że zaktualizowana oferta Adobe Express, która obejmuje Firefly, jest oczywista”.

Adobe twierdzi, że Firefly dla przedsiębiorstw będzie dostępny w drugiej połowie tego roku. Wersja beta Adobe Express z treściami generatywnymi jest już dostępna.


Źródło