Fotografia

Adobe grozi dochodzenie FTC, ponieważ anulowanie subskrypcji nie jest wystarczająco łatwe

  • 15 grudnia, 2023
  • 4 min read
Adobe grozi dochodzenie FTC, ponieważ anulowanie subskrypcji nie jest wystarczająco łatwe


Dochodzenie Adobe FTC

W dzisiejszych czasach niemal wydaje się, że standardem jest to, że rejestrujemy usługi, aby jak najbardziej utrudnić ich rezygnację. Z pewnością odnosi się to do firmy Adobe, która sprawia, że ​​przeskakujesz przez co najmniej pół tuzina przeszkód, aby faktycznie przestać wysyłać im pieniądze.

FTC zwróciła na to uwagę i obecnie prowadzi dochodzenie w sprawie firmy Adobe. Informacja pojawiła się po złożeniu przez firmę Adobe wniosku regulacyjnego do Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (SEC).

Adobe pod lupą

SEC wymaga, aby spółki publiczne przedstawiały w swoich zgłoszeniach ryzyko związane z prowadzoną działalnością. Dochodzenie FTC z pewnością stanowiłoby potencjalnie duże ryzyko dla dochodów Adobe. I to wszystko po trudnościach z anulowaniem subskrypcji Adobe Creative Cloud.

Sekcja zgłoszenia przedstawiająca dochodzenie FTC brzmi:

Od czerwca 2022 r. współpracujemy z pracownikami Federalnej Komisji Handlu („FTC”) w odpowiedzi na żądanie dochodzenia cywilnego w celu uzyskania informacji dotyczących naszych praktyk w zakresie ujawniania informacji i anulowania subskrypcji w związku z ustawą o przywracaniu zaufania kupujących w Internecie. W listopadzie 2023 r. pracownicy FTC zapewnili, że są uprawnieni do rozpoczęcia negocjacji w sprawie zgody w celu ustalenia, czy możliwe będzie osiągnięcie porozumienia w sprawie dochodzenia przez nich w tych kwestiach. Uważamy, że nasze praktyki są zgodne z prawem i obecnie prowadzimy dyskusje z pracownikami FTC. Obrona lub rozstrzygnięcie tej sprawy może wiązać się ze znacznymi kosztami pieniężnymi lub karami i może mieć istotny wpływ na nasze wyniki finansowe i działalność.

Firma Adobe słynie z trudności z anulowaniem subskrypcji. Nie wysyłają też powiadomień o odnowieniu. Budzisz się i stwierdzasz, że z Twojego konta pobrano płatność. Musisz więc sam dotrzymywać terminów odnowienia.

Warto przeczytać!  Czekaj, aplikacja Fujifilm jest teraz dobra?: Przegląd fotografii cyfrowej

Propozycje subskrypcji FTP

W marcu 2023 r. FTC przedstawiła propozycje, sugerując nowy wymóg „kliknij, aby anulować” w zakresie zarządzania subskrypcjami. Propozycja obejmowała wiele zmian mających na celu ułatwienie użytkownikom opuszczenia usługi.

Na początek procedury anulowania powinny być proste. Opuszczenie usługi nie powinno być trudniejsze niż wcześniejsza rejestracja. Chociaż firmy będą nadal mogły oferować Ci zachęty, abyś trzymał się ich podczas procesu anulowania, będą musiały Cię zapytać, czy chcesz się z nimi zobaczyć w pierwszej kolejności.

Obecnie Adobe oferuje trzymiesięczną bezpłatną subskrypcję przy pierwszej próbie anulowania konta Creative Cloud. Nadal będą mogli to zrobić w ramach propozycji FTC, ale będą musieli zapytać, czy chcesz zobaczyć tę ofertę, zanim faktycznie Ci ją pokażą.

I oczywiście oczekują, że sprzedawcy i usługi będą wysyłać swoim klientom coroczne przypomnienie, informując ich, kiedy ich subskrypcja zostanie odnowiona. Oczekują również, że sprzedawcy będą lepiej sobie radzić, jeśli chodzi o bezpłatne wersje próbne, które automatycznie rejestrują Cię w subskrypcji po ich wygaśnięciu.

Znak nadchodzących wydarzeń?

Wytyczne nie dotyczą oczywiście wyłącznie firmy Adobe. FTC chce, aby zostały one wdrożone we wszystkich rodzajach usług subskrypcyjnych. Nawet karnet na siłownię. Jednak Adobe wymieniło FTC jako ryzyko. Mówią, że negocjują z FTC na długo przed marcowymi propozycjami.

Warto przeczytać!  Nie polegaj na identyfikatorach grzybów AI, możesz umrzeć

Od kilku lat tendencja do skomplikowanych procedur anulowania rezerwacji stale rośnie. Chociaż nadal istnieją takie, które pozwalają na dowolną subskrypcję i rezygnację z subskrypcji, wydaje się, że wiele z nich bardzo utrudnia anulowanie subskrypcji. Nadal chcą twoich pieniędzy.

Miejmy nadzieję, że propozycje FTC zaczną odwracać tę tendencję. Bo jeśli łatwo jest się zarejestrować i zniknąć, kiedy tylko chcę, to jestem znacznie bardziej skłonny się zarejestrować.

[via 9to5Mac]




Źródło