Marketing

Adobe Inc (NASDAQ:ADBE) Q4 2022 Earnings Call Transcript

  • 22 grudnia, 2022
  • 23 min read
Adobe Inc (NASDAQ:ADBE) Q4 2022 Earnings Call Transcript


Adobe Inc (NASDAQ:ADBE) Q4 2022 Earnings Call Transcript 15 grudnia 2022 r.

Adobe Inc. bije na głowę oczekiwania dotyczące zysków. Raportowany EPS wynosi 3,6 USD, oczekiwania wynosiły 3,5 USD.

Operator: Dzień dobry i zapraszam na konferencję dotyczącą wyników finansowych firmy Adobe za czwarty kwartał i rok 2012. Dzisiejsza konferencja jest nagrywana. W tej chwili chciałbym przekazać konferencję Jonathanowi Vaasowi, wiceprezesowi ds. relacji z inwestorami. Proszę mówić.

Jonathan Vaas: Dzień dobry i dziękuję za przybycie. W dzisiejszej rozmowie telefonicznej towarzyszą mi Shantanu Narayen, prezes i dyrektor generalny Adobe; David Wadhwani, prezes Digital Media; Anil Chakravarthy, prezes Digital Experience; oraz Dan Durn, wiceprezes wykonawczy i dyrektor finansowy. Podczas tej rozmowy, która jest nagrywana, omówimy wyniki finansowe Adobe za czwarty kwartał i rok fiskalny 2022. Mogą Państwo zapoznać się z naszą informacją prasową, jak również z plikami PDF z naszymi przygotowanymi uwagami oraz finansowe na stronie Adobe Investor Relations. Informacje omawiane podczas tej rozmowy, w tym nasze cele finansowe i plany dotyczące produktów, dotyczą stanu na dzień dzisiejszy, 15 grudnia, i zawierają stwierdzenia dotyczące przyszłości, które wiążą się z ryzykiem, niepewnością i założeniami. Rzeczywiste wyniki mogą się istotnie różnić od tych przedstawionych w tych stwierdzeniach. W celu omówienia tych ryzyk, powinni Państwo zapoznać się z czynnikami omówionymi w dzisiejszym komunikacie prasowym oraz w dokumentach Adobe składanych do SEC. Podczas tej rozmowy telefonicznej omówimy wskaźniki finansowe GAAP i non-GAAP. Nasze raportowane wyniki obejmują wskaźniki finansowe GAAP wzrost jak również wskaźniki w stałej walucie i skorygowane wskaźniki wzrostu w stałej walucie, które uwzględniają również dodatkowy tydzień w roku obrotowym 2021. W trakcie tej prezentacji członkowie kierownictwa Adobe będą odnosić się do stałych walut i skorygowanych wskaźników wzrostu, o ile nie podano inaczej. Uzgodnienia między tymi dwoma wskaźnikami są dostępne w naszym komunikacie o wynikach finansowych oraz na stronie internetowej Adobe poświęconej relacjom z inwestorami. Przekażę teraz rozmowę telefoniczną Shantanu.

Adobe

Adobe

Shantanu Narayen: Dziękuję, Jonathanie. Dzień dobry i dziękuję za przybycie. Rok 2022 był dla Adobe ekscytujący i pełen wrażeń. Osiągnęliśmy rekordowe przychody w wysokości 17,61 miliarda dolarów, co oznacza 15% wzrost w stosunku do roku poprzedniego. Zysk na akcję wg GAAP wyniósł 10,10 USD, a zysk na akcję wg non-GAAP 13,71 USD. Zapewniliśmy rekordowe przepływy pieniężne z działalności operacyjnej, koncentrując się na rentowności. Nasze silne wyniki w niepewnym otoczeniu makroekonomicznym podkreślają odporność naszej firmy i kluczową rolę naszych produktów w świecie opartym na technologii cyfrowej. Nasza strategia mająca na celu uwolnienie kreatywności dla wszystkich, przyspieszenie produktywności dokumentów i zasilenie przedsiębiorstw cyfrowych, nabiera rozpędu w każdym regionie geograficznym i segmencie klientów, czyniąc nas jedną z najbardziej innowacyjnych, zróżnicowanych i dochodowych firm programistycznych na świecie.

Nadal realizujemy naszą mapę drogową produktów, obsługujemy szeroką gamę klientów, od osób prywatnych po duże przedsiębiorstwa, oraz zapewniamy silny wzrost w górnej i dolnej linii. Adobe Creative Cloud, Document Cloud i Experience Cloud stały się fundamentem cyfrowych doświadczeń, począwszy od pierwszej twórczej iskry, poprzez tworzenie i rozwój wszystkich treści i mediów, aż po spersonalizowane dostarczanie we wszystkich kanałach. W IV kwartale osiągnęliśmy przychody w wysokości 4,53 mld USD, co oznacza wzrost o 14% w stosunku do roku poprzedniego. W naszej działalności w zakresie mediów cyfrowych odnotowaliśmy najlepszy w historii kwartał pod względem nowych ARR netto, osiągając 576 mln USD, a nasza działalność w zakresie doświadczeń cyfrowych osiągnęła swój pierwszy kwartał z przychodami z abonamentu w wysokości 1 mld USD, co oznacza wzrost o 16% w skali roku. Przekażę teraz głos Davidowi.

Zobacz także Inwestowanie w nieruchomości dla początkujących oraz 10 Best Battery Stocks To Buy.

David Wadhwani: Dziękuję, Shantanu. I witam wszystkich. Zapotrzebowanie na treści cyfrowe we wszystkich kategoriach kreatywnych, segmentach klientów i rodzajach mediów rośnie w szybkim tempie. Creative Cloud pozostaje wiodącą platformą kreatywną, oferującą kompleksowe portfolio produktów dla każdej dziedziny w zakresie obrazowania, fotografii, projektowania, wideo, stron internetowych, animacji i 3D. Podstawowe produkty, takie jak Photoshop, Lightroom, Illustrator, Premiere Pro i Acrobat, nadal są liderami w swoich kategoriach, ponieważ dodajemy nowe funkcje i zwiększamy ich możliwości dzięki Adobe Sensei, naszemu silnikowi AI. Szybkie postępy, jakie czynimy w zakresie programu Adobe Express, przyciągają miliony nowych użytkowników i zapewniają dodatkową wartość członkom Creative Cloud, którzy również są zainteresowani lekkimi, zorientowanymi na zadania narzędziami.

Nowe funkcje współpracy, takie jak Share for Review, są zintegrowane bezpośrednio z aplikacjami Creative Cloud i Document Cloud, aby umożliwić bezproblemowe tworzenie, udostępnianie i przeglądanie w ramach obiegów pracy twórczej i dokumentowej. Nasze ciągłe innowacje produktowe sprawiają, że firma Adobe pozostaje liderem wśród szerokiej i stale rosnącej grupy osób, studentów, kreatywnych profesjonalistów, właścicieli małych firm i przedsiębiorstw, którzy mogą tworzyć i zarabiać na niesamowitych treściach szybciej i łatwiej niż kiedykolwiek wcześniej. IV kwartał był rekordowy dla Creative Cloud. Osiągnęliśmy nowy ARR netto dla usługi Creative Cloud w wysokości 453 milionów USD oraz przychody w wysokości 2,68 miliarda USD, które wzrosły o 13% w stosunku do roku poprzedniego. Te dobre wyniki to efekt: popytu na nasze sztandarowe aplikacje, w tym Photoshop, Lightroom, Illustrator, Premiere Pro i Acrobat; ekspansji w segmencie SMB i korporacyjnym, napędzanej przez dobrą realizację naszego planu na koniec roku w sprzedaży bezpośredniej i w kanale resellerskim; przyspieszenia wzrostu w Substance 3D i Frame.io, co świadczy o ciągłej sile i znacznych możliwościach w naszych nowszych firmach; rozmachu w Express, naszym opartym na szablonach produkcie internetowym i mobilnym, służącym do tworzenia wszystkiego, od promocji sprzedaży na koniec roku, przez kartki świąteczne, po posty w mediach społecznościowych.

Niezrównana kolekcja obrazów, filmów, czcionek, zasobów projektowych i szablonów oraz unikalna integracja magii sztucznej inteligencji z programów Photoshop, Premiere Pro i Acrobat umożliwiają nam dostarczanie tego, co najlepsze w firmie Adobe klientom na każdym poziomie zaawansowania. W czwartym kwartale nadal odnotowywaliśmy ekscytujący wzrost liczby miesięcznych aktywnych użytkowników, ponad 40% wzrost liczby odwiedzających w USA w ujęciu kwartalnym oraz wskaźnik NPS powyżej 50. Do kluczowych klientów należą Electronic Arts, Meta, NBC Universal, Publicis, Roku, Target i United Nations. W październiku byliśmy podekscytowani możliwością powrotu na żywo do tysięcy członków naszej społeczności twórczej na Adobe MAX. Konferencja ta zawsze była okazją do zaprezentowania naszych niesamowitych innowacji, dzięki czemu we wszystkich kanałach uzyskaliśmy ponad ćwierć miliarda wyświetleń wideo.

Warto przeczytać!  Qonsent mianuje pierwszego szefa ds. strategii i architektury danych oraz dodaje do rady doradczej weterana branży danych CMO

Nasze zapowiedzi obejmowały: nowe, potężne możliwości AI w programie Photoshop, takie jak narzędzie do usuwania i wypełniania obiektów jednym kliknięciem oraz nowy filtr neuronowy Photo Restoration, który natychmiast naprawia uszkodzone zdjęcia; usługę Share for Review w programach Photoshop i Illustrator, która umożliwia projektantom łatwą współpracę z kluczowymi interesariuszami; pierwszą na rynku integrację Camera to Cloud pomiędzy Frame.io z RED Digital Camera i Fujifilm, co znacznie obniża koszty i czas produkcji; postępy w Substance 3D, które umożliwiają markom takim jak Electronic Arts, Hugo Boss, NASCAR, NVIDIA i The Coca-Cola Company tworzenie wciągających doświadczeń; nowe partnerstwo pomiędzy Content Authenticity Initiative a firmami Leica i Nikon, mające na celu wprowadzenie do aparatów fotograficznych technologii potwierdzania pochodzenia, pozwalającej fotografom na określenie czasu, miejsca i sposobu wykonania zdjęć; oraz wczesne demonstracje technologii Generative AI firmy Adobe, zintegrowanej z naszymi narzędziami, która obiecuje przekształcić proces twórczy, czyniąc go bardziej dostępnym, szybkim i wydajnym niż kiedykolwiek wcześniej.

Dokumenty cyfrowe stały się synonimem produktywności w naszym życiu osobistym i zawodowym, niezależnie od tego, czy jest to oferta kupna nowego domu, formularz wpłaty bankowej, karta zgłoszenia do szkoły czy umowa sprzedaży. Document Cloud jest liderem w dziedzinie dokumentów cyfrowych, oferując innowacyjne rozwiązania na każdym urządzeniu i dla każdego poziomu umiejętności. Nasza strategia umożliwiająca wykonywanie wszystkich typowych czynności związanych z dokumentami, takich jak edycja, udostępnianie, przeglądanie, skanowanie i podpisywanie na komputerach stacjonarnych, urządzeniach mobilnych i w Internecie, przynosi wymierne korzyści. W IV kwartale Document Cloud odnotował rekordowy przychód w wysokości 619 milionów USD, co stanowi wzrost o 19% w skali roku, a także silny nowy ARR netto w wysokości 123 milionów USD, przy czym końcowy ARR wzrósł o 23% w skali roku. Najważniejsze wydarzenia w IV kwartale to: nowe funkcje Acrobat dla małych i średnich przedsiębiorstw, w tym możliwość wysyłania markowych szablonów umów i łączenia płatności z dokumentami podpisanymi elektronicznie; nowe możliwości pomiędzy Document Cloud i Creative Cloud, aby pomóc pracownikom wiedzy i kreatywnym profesjonalistom w płynnej współpracy i zwiększeniu wydajności; innowacje w zakresie skanowania, które pozwalają użytkownikom na jednoczesne skanowanie lewej i prawej strony książki, jak również skanowanie obu stron dowodu osobistego na jednej stronie; silny wzrost organiczny zarówno w ruchu, jak i wyszukiwaniach funkcji PDF, które służą jako krytyczny lejek do Acrobat web; znaczący wzrost transakcji Sign w ramach Acrobat, podkreślający potrzebę zintegrowanych rozwiązań w zakresie dokumentów; wyjątkowy wzrost transakcji API.

Liczba wywołań API wzrosła prawie dwukrotnie w ciągu kwartału, demonstrując strategiczną konieczność integracji możliwości PDF w aplikacjach korporacyjnych; kluczowi klienci to BioNTech, Cigna, Deloitte, Mitsubishi Electric, Raytheon, Shell Information Technology i Departament Stanu USA. IV kwartał był najsilniejszym kwartałem pod względem nowych ARR netto w historii Digital Media, co wynikało z doskonałej realizacji wielu czynników wzrostu w naszej podstawowej działalności. Ponadto jesteśmy podekscytowani planowanym przejęciem Figmy, która stanowi ogromną szansę na przyspieszenie rozwoju kreatywności i produktywności dla milionów ludzi. Ogólnie rzecz biorąc, proces regulacyjny przebiega zgodnie z oczekiwaniami. Transakcja jest analizowana na całym świecie, w tym przez Departament Sprawiedliwości oraz Urząd ds. Konkurencji i Rynku w Wielkiej Brytanii.

Obecnie jesteśmy zaangażowani w proces składania drugiego wniosku przez DOJ. Spodziewamy się, że transakcja zostanie również sprawdzona w UE. Nadal mamy pozytywne odczucia co do faktów leżących u podstaw transakcji i oczekujemy, że otrzymamy zgodę na zamknięcie transakcji w 2023 roku. Teraz przekażę to Anilowi.

Anil Chakravarthy: Dziękuję, David. Witam wszystkich. Każda firma, w każdej kategorii, jest obecnie uzależniona od technologii cyfrowej, aby angażować swoich klientów i przeprowadzać z nimi transakcje. Z raportu Adobe Holiday Shopping Report, w którym analizowane są biliony punktów danych w Adobe Analytics, wynika, że Cyber Monday przyniósł najwyższy w historii poziom wydatków online w wysokości 11,3 miliarda dolarów, zakupy mobilne stanowią obecnie 55% sprzedaży w Święto Dziękczynienia, a zamówienia typu „kup teraz, zapłać później” wzrosły o 85% podczas Cyber Week. Przewidujemy, że w tym sezonie świątecznym wydatki przekroczą 210 miliardów dolarów. Żadna firma nie jest w stanie lepiej niż Adobe wykorzystać tej ogromnej, globalnej szansy. Z moich rozmów z klientami jasno wynika, że obecny klimat makroekonomiczny wymaga od firm ustalenia priorytetów inwestycyjnych, a technologia cyfrowa ma kluczowe znaczenie dla zwiększenia efektywności operacyjnej, poprawy zaangażowania klientów i maksymalizacji długoterminowej wartości.

Dzięki subskrypcji i usługom konsultingowym osiągamy zróżnicowane przychody z nowych i istniejących klientów, co świadczy o sile naszego biznesu. Experience Cloud zasila firmy cyfrowe we wszystkich branżach B2B i B2C dzięki naszym wiodącym rozwiązaniom obejmującym wgląd w dane i publiczność, treści i handel, podróże klientów i przepływy pracy w marketingu. Nasz kompleksowy zestaw aplikacji, w tym Real-Time CDP, jest zbudowany natywnie na naszej wysoce zróżnicowanej platformie Adobe Experience Platform, która zapewnia firmom ujednolicony profil każdego z ich klientów, aby dostarczać najbardziej spersonalizowane doświadczenia w czasie rzeczywistym na skalę.

Adobe Experience Platform przetwarza 29 bilionów ocen segmentów dziennie i osiąga czas reakcji poniżej 250 milisekund, co ilustruje wpływ jej możliwości w czasie rzeczywistym na skalę. W IV kwartale kontynuowaliśmy silny wzrost w naszej działalności w zakresie Experience Cloud, osiągając 1,15 mld USD przychodów. Przychody z subskrypcji wyniosły 1,01 mld USD, co stanowi nasz pierwszy miliardowy kwartał i oznacza wzrost o 16% w skali roku. Adobe wyróżnia się tym, że potrafimy zasilić całe doświadczenie klienta, od pomysłu, przez tworzenie treści, spersonalizowane dostarczanie, aż po monetyzację. Chipotle jest doskonałym przykładem. Wykorzystuje Creative Cloud do projektowania treści dla kanałów internetowych i mobilnych oraz Experience Cloud do wyróżniania nowych ofert produktów na podstawie preferencji konsumentów i wspierania szybszego, łatwiejszego i bardziej spersonalizowanego procesu składania zamówień online.

W administracji rządowej stan Illinois wykorzystuje Experience Cloud i Document Cloud, aby zapewnić prostszy i bardziej sprawiedliwy dostęp do usług stanowych dla ponad 12 milionów mieszkańców. Szczególnie inspirujące jest obserwowanie pozytywnego wpływu społecznego technologii Adobe. National Center for Missing and Exploited Children od dawna używa programu Photoshop do tworzenia zdjęć z podziałem na wiek, a Experience Cloud wykorzystuje do ułatwiania odnalezienia zaginionych dzieci. Dodatkowe wyniki za IV kwartał obejmują: silny popyt na Adobe Experience Platform i aplikacje natywne, w tym Real-Time CDP, Adobe Journey Optimizer i Customer Journey Analytics, które szybko stają się cyfrową podstawą dużych marek na całym świecie; rosnący popyt na Adobe Experience Manager, świadczący o roli Adobe w pomaganiu firmom w efektywnym zarządzaniu łańcuchem dostaw treści, od ich tworzenia po monetyzację; nowa usługa Marketing Mix Modeling w ramach naszej oferty Data Insights i Audiences, która umożliwia marketerom wykorzystanie możliwości Adobe Sensei do oceny marketingowego ROI w ciągu tygodni, a nie miesięcy, oraz skuteczniejsze prognozowanie zasobów na kampanie; silny wzrost w zakresie usług partnerskich i profesjonalnych usług Adobe, podkreślający ciągłą koncentrację naszych klientów na wdrażaniu i realizacji wartości; kluczowi klienci, w tym BlackRock, Chipotle, Delta Air Lines, DFS Group, Disney Parks, Elevance Health, GM, Office Depot, Publicis, Santander i Wells Fargo.

Warto przeczytać!  Nadzór wideo IP w RPA i rynek Vsaas pod...

Adobe nadal cieszy się dużym uznaniem analityków branżowych, m.in. zajmuje czołowe miejsce w rankingu Gartner Magic Quadrant for B2B Marketing Automation Platforms, Forrester Wave for Collaborative Work Management oraz Forrester Wave for Enterprise Marketing Suites. Teraz przekażę to Dan’owi.

Dan Durn: Dziękuję, Anil. Nasz dzisiejszy raport o zyskach obejmuje zarówno wyniki za IV kwartał, jak i za rok fiskalny 2022. Jak Państwo wiedzą, w roku 2022 doświadczyliśmy znacznych utrudnień związanych z umocnieniem się dolara amerykańskiego, wzrostem stawek podatkowych oraz skutkami wojny rosyjsko-ukraińskiej. Pomimo tych czynników, w roku finansowym 22 Adobe osiągnęła rekordowy przychód w wysokości 17,61 miliarda dolarów, co stanowi 12% wzrost w skali roku lub 15% wzrost w stałej walucie na podstawie skorygowanej. Zysk na akcję GAAP za ten rok wyniósł 10,10 USD, a zysk na akcję non-GAAP 13,71 USD. Przekroczyliśmy nasz początkowy cel w zakresie zysku na akcję bez uwzględnienia podatku dochodowego od osób prawnych (Non-GAAP EPS) za rok fiskalny 22, co świadczy o dyscyplinie, silnej realizacji i odporności modelu operacyjnego Spółki. Najważniejsze wydarzenia biznesowe i finansowe w roku fiskalnym 22 obejmują: Przychody z mediów cyfrowych w wysokości 12,84 mld USD; nowe ARR netto z mediów cyfrowych w wysokości 1,91 mld USD; przychody z usług Digital Experience w wysokości 4,42 mld USD; przepływy pieniężne z działalności operacyjnej w wysokości 7,84 mld USD; RPO na koniec roku w wysokości 15,19 mld USD; oraz odkupienie około 15,7 mln akcji w ciągu roku za kwotę 6,30 mld USD.

W czwartym kwartale roku finansowego 22, Adobe osiągnęło przychód w wysokości 4,53 miliarda dolarów, co stanowi 10% wzrost w skali roku lub 14% w stałej walucie. Rozwodniony zysk na akcję wg GAAP w IV kwartale wyniósł 2,53 USD, a rozwodniony zysk na akcję wg non-GAAP był rekordowy i wyniósł 3,60 USD. Najważniejsze wydarzenia biznesowe i finansowe w IV kwartale to: przychody z mediów cyfrowych w wysokości 3,30 mld USD; rekordowy nowy ARR netto z mediów cyfrowych w wysokości 576 mln USD; przychody z usług Digital Experience w wysokości 1,15 mld USD; rekordowe przepływy pieniężne z działalności operacyjnej w wysokości 2,33 mld USD; dodanie ponad 1 mld USD do RPO sekwencyjnie w kwartale; oraz odkupienie około 5 mln akcji. W naszym segmencie Digital Media osiągnęliśmy w IV kwartale przychody w wysokości 3,30 mld USD, co oznacza wzrost o 10% w ujęciu rocznym lub 14% w stałej walucie.

Zakończyliśmy kwartał z 13,97 mld USD ARR w segmencie Digital Media. Osiągnęliśmy przychody z tytułu kreacji w wysokości 2,68 mld USD, co stanowi wzrost o 8% w skali roku lub 13% przy stałej walucie, a w kwartale dodaliśmy 453 mln USD nowych ARR netto z tytułu kreacji. Do osiągnięcia tego wyniku przyczyniła się dobra liniowość w całym kwartale, jak również duże zakupy klientów w szczytowych tygodniach zakupów świątecznych. W czwartym kwartale czynniki wzrostu w obszarze kreatywnym obejmowały: wzrost liczby nowych użytkowników, napędzany zapotrzebowaniem klientów, ukierunkowanymi kampaniami i promocjami, a także sezonową siłą, która spowodowała duży ruch w sieci i wskaźniki konwersji w kwartale; przyjęcie oferty Creative Cloud All Apps w różnych segmentach klientów, od przedsiębiorstw, przez zespoły, po osoby indywidualne i edukację; mocną pozycję nowego Acrobata w ramach oferty Creative Cloud, co świadczy o znaczeniu dokumentów cyfrowych i obiegu pracy dla społeczności twórców; sprzedaż poszczególnych aplikacji, w tym dobry kwartał dla naszej oferty w zakresie obrazowania i fotografii; ciągły wzrost nowych przedsięwzięć, w tym Express, Substance, Frame i Stock; oraz dobre zakończenie roku w segmencie SMB i przedsiębiorstw.

Adobe osiągnęło przychody z chmury dokumentów w wysokości 619 milionów dolarów, co stanowi wzrost o 16% w skali roku lub 19% w stałej walucie. W kwartale przybyło nam 123 mln USD nowych ARR netto z Document Cloud. Czynniki wzrostu w chmurze dokumentów w czwartym kwartale to m.in: popyt na subskrypcję Acrobat we wszystkich segmentach klientów; ciągły wzrost Acrobat Web, napędzany wyszukiwaniem plików PDF w Internecie oraz wzrostem opartym na produktach; dobre wyniki naszej nowej oferty Acrobat zintegrowanej z Sign, zwiększającej ARR z tytułu sprzedaży oraz przyjęcie nowych klientów; oraz sezonową siłę końca roku w segmencie SMB, w tym poprzez nasz kanał resellerski. Jeśli chodzi o segment Digital Experience, w IV kwartale osiągnęliśmy przychody w wysokości 1,15 mld USD oraz przychody z subskrypcji w wysokości 1,01 mld USD, co stanowi wzrost o 14% w ujęciu rocznym lub 16% w stałej walucie.

Czynniki wpływające na wzrost w czwartym kwartale w obszarze Digital Experience to: oczekiwane wzmocnienie pod koniec roku, ze znaczącymi rezerwacjami naszych nowszych ofert w regionie EMEA, które opierają się na naszym rozmachu w Ameryce Północnej; udane zamknięcie wielu transakcji o charakterze transformacyjnym, które obejmują nasze portfolio rozwiązań; rozmach naszej Adobe Experience Platform i aplikacji natywnych, w tym RealTime CDP; wzmocnienie naszych rozwiązań Content i Workfront, które są integralnymi elementami naszej strategii łańcucha dostaw treści; oraz zwiększone zapotrzebowanie klientów na usługi profesjonalne, ponieważ przedsiębiorstwa koncentrują się na wdrażaniu i przyspieszaniu czasu realizacji wartości z inwestycji cyfrowych. W IV kwartale skupiliśmy się na dokonywaniu zdyscyplinowanych inwestycji w celu zwiększenia wzrostu i świadomości naszych produktów.

Warto przeczytać!  5 kroków do oceny Twojego doświadczenia cyfrowego

W dalszym ciągu mamy światowej klasy marże brutto i operacyjne oraz osiągnęliśmy dobre wyniki EPS w kwartale. Efektywna stawka podatkowa Adobe w IV kwartale wyniosła 22,5% według zasad GAAP i 17,5% według zasad nie-GAAP. Stawka podatkowa GAAP była niższa niż oczekiwano, głównie z powodu niższego niż przewidywano podatku od naszych zagranicznych zysków. RPO na koniec kwartału wyniósł 15,19 mld USD, co oznacza wzrost o 9% w stosunku do roku poprzedniego lub o 12% po uwzględnieniu 3 punktów procentowych na kursie walutowym. Nasza końcowa pozycja w gotówce i inwestycjach krótkoterminowych na koniec IV kwartału wynosiła 6,10 mld USD, a przepływy pieniężne z działalności operacyjnej w tym kwartale były rekordowe i wyniosły 2,33 mld USD, co oznacza wzrost o 14% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Obecnie zamierzamy wykorzystać gotówkę na spłatę bieżącej części naszego zadłużenia w terminie lub przed terminem, co według nas zmniejszy nasze koszty odsetkowe w roku finansowym 23.

W IV kwartale zawarliśmy umowę o odkupienie akcji o wartości 1,75 mld USD i obecnie pozostało nam 6,55 mld USD z naszego 15-miliardowego upoważnienia przyznanego w grudniu 2020 r., które obowiązuje do 2024 r. Dla przypomnienia, w ciągu roku obrotowego ARR jest mierzony w stałej walucie, a na koniec roku ARR jest rewaloryzowany według aktualnych kursów walut. Zmiany kursów walutowych między grudniem 2021 r. a tym rokiem spowodowały zmniejszenie o 712 mln USD salda ARR dla mediów cyfrowych w 23. roku fiskalnym, które po przeszacowaniu wynosi obecnie 13,26 mld USD. Zostało to uwzględnione w naszym zaktualizowanym arkuszu danych dla inwestorów, a wyniki ARR będą mierzone w odniesieniu do tej kwoty w roku obrotowym 23. Na październikowym spotkaniu z analitykami finansowymi przedstawiliśmy wstępne cele na rok fiskalny 23, które uwzględniają otoczenie makroekonomiczne i czynniki wzrostu dla naszych różnych biznesów.

Pomimo ciągłej niepewności makroekonomicznej, biorąc pod uwagę ogromne długoterminowe możliwości w zakresie technologii cyfrowych oraz dynamikę naszej działalności, z przyjemnością powtarzamy te cele finansowe. Podsumowując, w roku finansowym 23 planujemy: całkowity przychód Adobe w wysokości od 19,1 do 19,3 miliarda dolarów; nowy ARR netto dla Digital Media w wysokości około 1,65 miliarda dolarów; przychód segmentu Digital Media w wysokości od 13,9 do 14,0 miliarda dolarów; przychód segmentu Digital Experience w wysokości od 4,925 do 5,025 miliarda dolarów; przychód z subskrypcji Digital Experience w wysokości od 1,5 do 3,5 miliarda dolarów; przychód z subskrypcji Digital Experience w wysokości od 1,5 do 3,5 miliarda dolarów.025 mld USD; przychody z abonamentu Digital Experience w wysokości od 4,375 mld USD do 4,425 mld USD; stopa podatkowa w wysokości około 22% według GAAP i 18,5% według non-GAAP; zysk na akcję według GAAP w wysokości od 10,75 USD do 11,05 USD; oraz zysk na akcję według non-GAAP w wysokości od 15,15 USD do 15,45 USD. Przypominamy, że cele te nie uwzględniają planowanego przez nas przejęcia spółki Figma.

Spodziewamy się normalnej sezonowości w ciągu roku, przy czym I kwartał będzie spadkowy i sezonowy pod względem nowych transakcji, wzrost sekwencyjny od I do II kwartału, spadek w III kwartale ze względu na sezonowość letnią i mocne zakończenie roku w IV kwartale. W pierwszym kwartale roku fiskalnego 23 planujemy: całkowity przychód Adobe w wysokości od 4,60 do 4,64 mld USD; nowy ARR netto dla Digital Media w wysokości około 375 mln USD; przychód segmentu Digital Media w wysokości od 3,35 do 3,375 mld USD; przychód segmentu Digital Experience w wysokości od 1,16 do 1,18 mld USD.16 mld USD do 1,18 mld USD; przychody z abonamentu Digital Experience w wysokości 1,025 mld USD do 1,045 mld USD; stopa podatkowa w wysokości około 22% według GAAP i 18,5% według non-GAAP; zysk na akcję według GAAP w wysokości 2,60 do 2,65 USD i zysk na akcję według non-GAAP w wysokości 3,65 do 3,70 USD.

Podsumowując, Adobe zakończyło rok 2012 z dobrymi wynikami, realizując nasze strategie w zakresie Creative Cloud, Document Cloud i Experience Cloud. Spodziewam się, że te wyniki utrzymają się w przyszłym roku, ponieważ trwały wzrost przychodów i światowej klasy rentowność firmy Adobe stanowią dobrą pozycję na rok finansowy 23 i kolejne lata. Shantanu, wracamy do Ciebie.

Shantanu Narayen: Dziękuję, Dan. Ponieważ firma obchodzi 40-lecie istnienia, jest to doskonały moment, aby zastanowić się nad naszą przeszłością i przyszłością. Firma Adobe została założona w oparciu o proste, ale trwałe zasady, które pozostały z nami do dziś. Innowacja leży u podstaw naszej działalności, pracownicy są naszym największym atutem, a nasi klienci, społeczności i akcjonariusze mają kluczowe znaczenie dla naszego sukcesu. W ciągu ostatnich czterech dekad ciągłe innowacje i przywództwo firmy Adobe umożliwiły miliardom ludzi na całym świecie wyobrażenie sobie, stworzenie i dostarczenie najlepszych doświadczeń cyfrowych. Nasza silna marka i kultura firmy pozwalają nam przyciągać i zatrzymywać najlepszych pracowników na świecie. Jesteśmy dumni, że po raz kolejny, już siódmy rok z rzędu, zostaliśmy umieszczeni na liście Best Global Brands firmy Interbrand, zajmując pierwsze miejsce, oraz w rankingu Wall Street Journal’s Best Managed Companies, zajmując pierwsze miejsce w kategorii Employee Engagement and Development.

Mamy wszystko, czego potrzeba, aby kontynuować nasz sukces w przyszłości: ogromne możliwości rynkowe; udowodnioną zdolność do tworzenia i rozszerzania kategorii, które przekształcają rynki; bogate portfolio produktów, które obsługuje rosnącą liczbę klientów; rewolucyjne platformy technologiczne, które zwiększają naszą wiodącą pozycję w branży i przewagę konkurencyjną; rozwijający się ekosystem, który zapewnia klientom jeszcze większą wartość; silne podstawy biznesowe; oraz najbardziej oddanych i utalentowanych pracowników. Nigdy wcześniej nie byłem tak pewny, że najlepsze dni Adobe są przed nami. Dziękuję i zapraszam do zadawania pytań. Operator?

Aby kontynuować czytanie sesji Q&A, proszę kliknij tutaj.


Źródło