Motoryzacja

AFSA zwraca się do Kongresu o zmianę proponowanej zasady sprzedaży produktów

  • 5 lipca, 2023
  • 3 min read
AFSA zwraca się do Kongresu o zmianę proponowanej zasady sprzedaży produktów


Amerykańskie Stowarzyszenie Usług Finansowych 21 czerwca wysłało list do podkomitetu Kongresu, prosząc o rozważenie zmiany proponowanej zasady Federalnej Komisji Handlu i zachowanie zdolności dealerów do sprzedaży produktów ochrony konsumentów do ich pojazdów.

Stowarzyszenie branżowe wysłało list do przedstawiciela USA Steve’a Womacka, R-Ark., który przewodniczy podkomisji ds. usług finansowych i administracji rządowej, prosząc go o dodanie języka, aby powstrzymać FTC przed sfinalizowaniem lub wdrożeniem zasady dotyczącej handlu dealerami pojazdów silnikowych.

Zasada ograniczyłaby zdolność dealerów do sprzedawania konsumentom dodatkowych produktów ochronnych, takich jak umowy serwisowe, gwarantowana ochrona aktywów oraz ochrona opon i kół w momencie zakupu samochodu. Obecny język reguły wymagałby od dealerów ujawniania dokładnych cen w reklamach i dyskusjach handlowych, uzyskiwania zgody konsumentów na dodatkowe opłaty oraz prowadzenia rejestrów reklam i transakcji. Zakazałby również sprzedaży dodatkowych produktów lub usług, które nie przynoszą korzyści konsumentom. Ma on na celu powstrzymanie oszukańczych praktyk w salonach dealerskich podczas sprzedaży, leasingu lub finansowania samochodu.

W Wiadomości motoryzacyjneAnkieta dotycząca perspektyw dealerów z 2023 r., około połowa ze 179 dealerów, którzy odpowiedzieli, stwierdziła, że ​​ich zdaniem czerwcowa propozycja FTC dotycząca bardziej rygorystycznych przepisów dotyczących reklam dealerów oraz praktyk finansowych i ubezpieczeniowych będzie ujemna dla branży. Oprócz kwestii dotyczącej sprzedaży produktów ochronnych, inne obawy branży związane z propozycją obejmują dodatkowe koszty, papierkową robotę, szkolenia i czas, który konsumenci musieliby spędzić w salonie.

Warto przeczytać!  Carbon Revolution zdobywa nagrody PACE dla magazynu Automotive News

Jean Noonan, partner w firmie prawniczej Hudson Cook LLP w Waszyngtonie i były dyrektor FTC, powiedział: Wiadomości motoryzacyjne proponowana zasada może być zgubna dla dealerów.

„FTC ma prawo kwestionować wszelkie nieuczciwe lub oszukańcze działania lub praktyki” – powiedział Noonan. „Tym, co ta zasada dodałaby do tego, są potencjalnie rujnujące kary cywilne w wysokości do 50 000 USD za każde naruszenie; komplikuje to również i wydłuża doświadczenie zakupu samochodu dla konsumentów, które i tak jest już wystarczająco długie”.

Dodała, że ​​zasada ta wpłynie na wszystkich dealerów, pomimo ich obecnego poziomu zgodności.

„Nawet najlepszy, najbardziej zgodny dealer w kraju nie przestrzegałby dziś tej zasady; nawet znakomici dealerzy musieliby radykalnie zmienić swoje procesy” – powiedział Noonan.

AFSA powiedziała również, że FTC, proponując regułę, pominęła etap rozporządzenia w sprawie zaawansowanego zawiadomienia o proponowanych przepisach, który, jak twierdzi, jest kluczowym krokiem w gromadzeniu informacji od kluczowych interesariuszy, których to dotyczy – w tym przypadku przemysłu motoryzacyjnego i finansów konsumenckich. Stowarzyszenie branżowe stwierdziło również, że „FTC nie ma wystarczającego uzasadnienia, wymaganego na mocy ustawy o postępowaniu administracyjnym, dla proponowanej zasady”.

Warto przeczytać!  Odwiedziona od naprawy samochodów, kobieta nazywana właścicielką najlepszego sklepu

Ann Harter, wiceprzewodnicząca AFSA do spraw Kongresu, powiedziała w pisemnym oświadczeniu: „Oprócz niezdolności FTC do uznania znaczenia dobrowolnych produktów ochronnych przy zakupie samochodów, FTC zaniedbała przestrzeganie typowego procesu regulacyjnego przy wdrażaniu proponowanej zasady ”.

Okres komentowania tej proponowanej zasady wynosił 60 dni, co jest powszechne w przypadku reguły uważanej za „rutynową”, powiedział Noonan, dodając: „Ta zasada jest daleka od rutyny i nie miała wcześniejszego ostrzeżenia, i chociaż były prośby o przedłużenie, zostały one wszystkim odmówiono” – powiedziała.


Źródło