AgBoost skaluje oprogramowanie do przetwarzania danych genetycznych obsługujące sztuczną inteligencję dla hodowców bydła
![AgBoost skaluje oprogramowanie do przetwarzania danych genetycznych obsługujące sztuczną inteligencję dla hodowców bydła](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/03/AgBoost_Platform.jpg)
Po latach opracowywania produktów i testów w terenie firma AgBoost ogłosiła globalną ekspansję komercyjną swojej opartej na chmurze platformy analizy danych, która pomaga producentom bydła interpretować dane genomiczne na potrzeby selektywnej hodowli, zdrowia, wartości rynkowej i zarządzania żywieniem.
Według USDA, pomimo wzrostu produktywności stad bydła mięsnego w USA o 65% w ciągu pięciu dekad, rosnące zapotrzebowanie na mięso produkowane w sposób zrównoważony i malejące marże zysku podkreślają znaczenie danych genetycznych dla wydajności stada.
„Zbyt często producenci bydła inwestują w technologię DNA, nie uwalniając jej pełnego potencjału” – powiedział Sean Akadiri, założyciel i dyrektor generalny AgBoost, podczas Szczytu Innowacji Animal AgTech i Światowego Szczytu Innowacji w Rolnictwie w 2024 r. „Nasza platforma rewolucjonizuje proces podejmowania decyzji, umożliwiając hodowcom szybsze i bardziej precyzyjne wybory. Udostępniając genetykę na wyciągnięcie ręki, zmniejszamy średnią stratę 2000 dolarów na cielę podczas hodowli i rozwoju, dając hodowcom zdecydowaną przewagę nad konkurencją”.
Tradycyjnie decyzje hodowlane opierają się na ocenie wizualnej i wielopokoleniowych pisemnych zapisach o szacunkowej wartości genetycznej. Oprogramowanie AgBoost łączy dane genomiczne i produkcyjne, w tym żywą masę urodzeniową i różnorodne informacje fenotypowe, dla poszczególnych zwierząt. Użytkownicy mogą śledzić zwierzęta indywidualnie lub grupować je, na przykład w grupy jałówek zastępczych. Wybierając określone cechy, producenci zyskują kompleksowy obraz pozwalający skutecznie podejmować decyzje dotyczące żywienia, zdrowia zwierząt i marketingu.
„Większości producentów dane z badań genomu mogą przypominać rozszyfrowanie hieroglifów. Ale AgBoost przekształca złożoność w prostotę, prezentując dane w formie wizualnego koła, które inicjuje znaczące rozmowy. Teraz możemy szybko zidentyfikować najlepsze buhaje o cechach uzupełniających pożądane cielęta” – powiedział Nick Jorgensen, dyrektor generalny i dyrektor finansowy Jorgensen Land and Cattle, który nie tylko licencjonuje platformę do obsługi dużych zapasów nasion, ale także zainwestował w firmę.
Producenci bydła sadowego polegają na analizach marketingowych w zakresie sprzedaży buhajów i produkcji. AgBoost wizualnie prezentuje wartość genetyczną i identyfikuje cechy powiązane z DNA, takie jak cechy produkcyjne, matczyne i tuszy, pomagając w sortowaniu i wyborze określonych cech. Narzędzie pozwala również na planowanie scenariuszy, w tym ustalanie linii utrzymania/odstrzału w celu rozróżnienia górnej i dolnej części puli genów.
Gotowy do szybkiej ekspansji
Wprowadzony w 2018 roku dla producentów bydła w USA, AgBoost przechowuje obecnie miliony rekordów danych genomicznych poszczególnych krów. Dzięki niedawnym zatwierdzeniom patentowym firma zamierza rozszerzyć działalność na rynki o największej produkcji, takie jak Brazylia, Kanada, Chiny i Wielka Brytania.
Przewiduje się, że światowy rynek wołowiny, wyceniony na 526,50 miliardów dolarów w 2023 r., do 2030 r. będzie rósł w tempie 4,2% CAGR.
Obecnie AgBoost obsługuje hodowców nasion każdej wielkości oraz komercyjnych producentów krów/cieląt, niezależnie od przynależności rasowej, za pomocą interaktywnego łącza do rodowodów i reproduktorów, a kalkulator sugestii hodowlanych pojawi się pod koniec 2024 r. Jako pionierzy na rynku firma zamierza poszerzyć zakres indywidualnych subskrypcje producentów, umowy licencyjne dla przedsiębiorstw i dostosowywanie platformy dla dodatkowej hodowli zwierząt i branż pokrewnych, aby sprostać bieżącemu zapotrzebowaniu.
Założona w 2013 roku przez inżynierów i hodowców bydła jako spółka zależna lidera technologii hodowli zwierząt, Agric-Bioformatics Inc., firma AgBoost jest pionierem niedrogich, przyjaznych dla użytkownika narzędzi do zarządzania genetyką dla producentów zwierząt gospodarskich na całym świecie. Kompleksowe oprogramowanie usprawnia cały proces – od zamawiania testów po interpretację danych w celu uzyskania praktycznych spostrzeżeń i tworzenie skutecznych narzędzi marketingowych.