Marketing

Agencja 100 2023: Deloitte Digital

  • 12 czerwca, 2023
  • 7 min read
Agencja 100 2023: Deloitte Digital


Pod względem finansowym lata pandemii były korzystne dla wyników finansowych Deloitte Digital, a dyrektor ds. marketingu w USA, Mark Singer, określił je jako „okres hiperwzrostu”. Potwierdzają to liczby, a przychody agencji wzrosły z 374 mln USD w 2021 r. do 441,3 mln USD w 2022 r., co stanowi wzrost o 18%.

Szeroka oferta firmy i nastawienie na transformację prawdopodobnie mają coś wspólnego z ostatnimi wynikami. „Postrzegamy siebie jako firmę zajmującą się transformacją, która żyje na przecięciu doradztwa i kreatywności, a cały rynek ogromnie się rozwinął wokół napędzania transformacji — za pomocą technologii cyfrowej, doświadczenia, treści i kreatywności” — mówi Singer. „Nie ma firmy w sektorach opieki zdrowotnej i nauk przyrodniczych, dla której nie pracujemy”.

Singer zauważa, że ​​okres po pandemii spowodował jeszcze większy nacisk na kontakt z klientami, pacjentami, lekarzami i influencerami. To, w połączeniu z trwającą w branży rewolucją danych, „naprawdę pomogło nam przyspieszyć”, kontynuuje Singer. „Klienci nie proszą tylko: „Daj mi rozwiązanie komunikacyjne”. Mówią: „Daj mi coś, co pomoże nam skuteczniej przekształcić naszą firmę”.

Aby pomóc w zarządzaniu rozwojem firmy, weteranka świata agencji Joanna Ruiz dołączyła w zeszłym roku na nowo utworzonym stanowisku dyrektora zarządzającego, szefa agencji Deloitte Health. Zauważa, że ​​klienci firmy przyjęli zmiany i zmieniające się wymagania dotyczące ich codziennej działalności.

„Stary sposób polegał na pracy w modelu liniowym. Opracowanie kampanii zajęłoby od ośmiu do dwunastu miesięcy, począwszy od strategii, a następnie przechodząc do planowania i kreacji” — wyjaśnia. Dzisiaj jest to raczej pozytywne koło: „Możemy dostarczać niesamowite dane, które dostarczają spostrzeżeń — a następnie te spostrzeżenia zasilają strategię marki, która zasila rozwój kampanii i treści, która zasila precyzyjne zaangażowanie, która zasila pomiary. Technologia zmieniła świat i naszych klientów; zarówno marketingowcy, jak i agencje muszą zmienić sposób, w jaki działają, aby nadążyć”.

Warto przeczytać!  „Zrównoważony rozwój prowadzi do właściwej mieszanki”

Deloitte Digital zwiększył liczbę personelu medycznego z 1753 na koniec 2021 roku do 1900 rok później. Głównym przejęciem firmy była Dextra Technologies, firma zajmująca się inżynierią oprogramowania z siedzibą w Monterrey w Meksyku.

„Pomaga nam budować możliwości wokół technologii marketingowej, handlu i sił sprzedaży, a nawet wokół treści” — mówi Singer. „A ponieważ populacja Latynosów i Latynosów rośnie w Stanach Zjednoczonych, daje nam to bardziej rodzime możliwości”.

Podczas gdy 30% wzrostu Deloitte Digital w zeszłym roku pochodziło od nowych klientów, Singer zauważa, że ​​nie wszystkie logo są nowe dla firmy: „Być może pracowaliśmy z nimi nad wszystkim, od strategii dotyczących talentów po realizację lub jakiś rodzaj łączności. ” Wśród klientów są giganci farmaceutyczni, tacy jak Merck i Sanofi, a także duże systemy opieki zdrowotnej, takie jak NYU Langone, dla których firma stworzyła cyfrowe aplikacje i platformy umożliwiające pacjentom umawianie wizyt lekarskich i kontrolowanie recept.

„Mamy zespoły pracujące na dużą skalę w modelach dostarczania opartych na kapsułkach, nad ciągłym doskonaleniem i budowaniem na tych produktach” — dodaje Singer.

Nowe oferty wewnętrzne w ciągu ostatniego roku obejmowały ConvergeHealth CognitiveSpark, opartą na chmurze platformę, która wykorzystuje sztuczną inteligencję, aby pomóc firmom w podejmowaniu lepszych decyzji w dziedzinie marketingu cyfrowego. Kolejna nowa oferta, Deloitte Global Content Studio, ułatwia sprawniejsze tworzenie wysokiej jakości zasobów treści o dużej objętości.

Firma macierzysta Deloitte powiększyła również rozmiar i ambicje swojego Health Equity Institute, założonego w 2020 r., aby pomagać markom w umieszczaniu równości w zdrowiu u podstaw ich działań. Ruiz donosi, że program wpłynął na społeczności niedostatecznie obsługiwane: „Użyliśmy naszych narzędzi do analizy danych, aby zidentyfikować sektory w gentryfikującej się dzielnicy Crown Heights na Brooklynie, gdzie ludzie nie mają odpowiedniego odżywiania ani opieki zdrowotnej i są zagrożeni rozwojem cukrzycy. Następnie pomogliśmy tym osobom uzyskać potrzebne im usługi”.

Warto przeczytać!  6 kroków do budowania zaufania pacjentów do telezdrowia

Wiedząc, że w następstwie COVID-19 nasiliły się problemy społeczno-ekonomiczne i związane ze zdrowiem psychicznym, Deloitte Digital postanowiła również budować świadomość innych schorzeń w społecznościach, w których przeważają osoby rasy czarnej i latynoskiej.

Ostatnie nowe narzędzie, Ethos Offer, ma pomóc liderom biznesowym w opracowywaniu programów dotyczących równości, zmian klimatu i zrównoważonego rozwoju.

„Chodzi o pomoc klientom w budowaniu zrównoważonych praktyk w zakresie produkcji, dystrybucji lub łańcucha dostaw” — zauważa Singer. „To pozwala firmom iść drogą, ale w sposób korzystny dla długoterminowej przyszłości ich działalności”.

W tym wszystkim Deloitte Digital zatrzymał się, by tak rzec, powąchać kwiaty. „Nie chodzi tylko o pracę” — podkreśla Ruiz. „Jest dużo koleżeństwa”. Firma rozrosła się i zajmuje osiem biur, a Ruiz i Singer działają w siedzibie Hudson Street na Manhattanie. „To świetne miejsce do pracy i spotkań, z barem serwującym kawę w ciągu dnia i wino i piwo wieczorem”. Jest oczywiście ping-pong i karaoke.

Ruiz uważa, że ​​pandemia miała minimalny wpływ na Deloitte z biznesowego punktu widzenia, dzięki tradycyjnemu modelowi doradztwa, który wymagał znacznej ilości podróży służbowych. „Nasi ludzie zawsze przebywali w siedzibie klienta, w biurze lub gdzieś współpracowali. Działanie na odległość jest częścią naszej kultury” — wyjaśnia.

Jeśli chodzi o to, co będzie dalej, ani Singer, ani Ruiz nie spodziewają się, że obecne tempo firmy spadnie. „Właśnie wtedy, gdy myślisz, że marketing zwolni, do miksu wpada coś nowego i interesującego” — mówi Singer, wskazując na „wyważone podejście” Deloitte Digital do sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego.

„Znamy mały brudny sekret, chociaż nie mogę go jeszcze określić ilościowo. Ale teraz, jeśli używasz sztucznej inteligencji, jest to prawdopodobnie droższe niż używanie ludzi” – dodaje. „Mimo to jest wiele obietnic. Czy możemy używać sztucznej inteligencji do tworzenia treści zatwierdzonych medycznie? Aby usprawnić proces MLR? Aby stworzyć większą personalizację, aby celowanie w rzadkie choroby stało się bardziej skuteczne?”

Warto przeczytać!  Narzędzia programistyczne do tworzenia doświadczeń przestrzennych dla Apple Vision Pro są już dostępne

Pomimo tego ostrożnego podejścia, Singer jest optymistycznie nastawiony do możliwości wykorzystania sztucznej inteligencji w dziedzinie treści i projektowania. Drażni, że firma ujawni „dwa lub trzy całkiem interesujące, a może nawet zmieniające branżę rzeczy” w tym obszarze w nadchodzących miesiącach.

Poproszona o własne prognozy, Ruiz celuje w nieco większy dystans. „Do 2040 roku opieka zdrowotna, jaką znamy, przestanie istnieć” – oświadcza. „Wykorzystamy naukę, dane i technologię, aby wcześniej identyfikować choroby, proaktywnie interweniować i lepiej rozumieć postęp choroby, aby pomóc ludziom poczuć się lepiej i żyć dłużej”.

Dodaje, że Deloitte Digital chce nadal współpracować z „firmami, które to otrzymują” i podobnie ma nadzieję na przekształcenie ekosystemów zdrowia i komunikacji. „W dziedzinie zdrowia, cyfryzacji i sztucznej inteligencji zachodzi tak wiele transformacji – wpływ będzie głęboki”.

. . .

Nasz marketingowy wzór do naśladowania…

Chidiebere Ibe, artysta i student medycyny, zwrócił uwagę na brak różnorodnych ilustracji medycznych i postanowił sam naprawić tę lukę, tworząc pozytywne, dokładne obrazy dla systemu opieki zdrowotnej. Często najlepsze prace powstają w wyniku twórczej kolizji nieoczekiwanych pomysłów, a piękne, ale pouczające ilustracje artystyczne Ibe stanowią doskonały przykład tej kolizji w działaniu — jednocześnie wyznaczając namacalny krok w kierunku zwiększenia reprezentacji w medycynie. Nie inwestuje we wprowadzanie pozytywnych zmian ze względu na marketing i sprzedaż, ale zamiast tego wykorzystuje je jako narzędzia w swoich wysiłkach na rzecz zmiany. — Piosenkarz

Od 01.06.2023 Wydanie MM+M – Marketing medyczny i media


Źródło