Agencja 100 2023: Deloitte Digital
![Agencja 100 2023: Deloitte Digital](https://oen.pl/wp-content/uploads/2023/06/Deloitte-digital-770x470.png)
Pod względem finansowym lata pandemii były korzystne dla wyników finansowych Deloitte Digital, a dyrektor ds. marketingu w USA, Mark Singer, określił je jako „okres hiperwzrostu”. Potwierdzają to liczby, a przychody agencji wzrosły z 374 mln USD w 2021 r. do 441,3 mln USD w 2022 r., co stanowi wzrost o 18%.
Szeroka oferta firmy i nastawienie na transformację prawdopodobnie mają coś wspólnego z ostatnimi wynikami. „Postrzegamy siebie jako firmę zajmującą się transformacją, która żyje na przecięciu doradztwa i kreatywności, a cały rynek ogromnie się rozwinął wokół napędzania transformacji — za pomocą technologii cyfrowej, doświadczenia, treści i kreatywności” — mówi Singer. „Nie ma firmy w sektorach opieki zdrowotnej i nauk przyrodniczych, dla której nie pracujemy”.
Singer zauważa, że okres po pandemii spowodował jeszcze większy nacisk na kontakt z klientami, pacjentami, lekarzami i influencerami. To, w połączeniu z trwającą w branży rewolucją danych, „naprawdę pomogło nam przyspieszyć”, kontynuuje Singer. „Klienci nie proszą tylko: „Daj mi rozwiązanie komunikacyjne”. Mówią: „Daj mi coś, co pomoże nam skuteczniej przekształcić naszą firmę”.
Aby pomóc w zarządzaniu rozwojem firmy, weteranka świata agencji Joanna Ruiz dołączyła w zeszłym roku na nowo utworzonym stanowisku dyrektora zarządzającego, szefa agencji Deloitte Health. Zauważa, że klienci firmy przyjęli zmiany i zmieniające się wymagania dotyczące ich codziennej działalności.
„Stary sposób polegał na pracy w modelu liniowym. Opracowanie kampanii zajęłoby od ośmiu do dwunastu miesięcy, począwszy od strategii, a następnie przechodząc do planowania i kreacji” — wyjaśnia. Dzisiaj jest to raczej pozytywne koło: „Możemy dostarczać niesamowite dane, które dostarczają spostrzeżeń — a następnie te spostrzeżenia zasilają strategię marki, która zasila rozwój kampanii i treści, która zasila precyzyjne zaangażowanie, która zasila pomiary. Technologia zmieniła świat i naszych klientów; zarówno marketingowcy, jak i agencje muszą zmienić sposób, w jaki działają, aby nadążyć”.
Deloitte Digital zwiększył liczbę personelu medycznego z 1753 na koniec 2021 roku do 1900 rok później. Głównym przejęciem firmy była Dextra Technologies, firma zajmująca się inżynierią oprogramowania z siedzibą w Monterrey w Meksyku.
„Pomaga nam budować możliwości wokół technologii marketingowej, handlu i sił sprzedaży, a nawet wokół treści” — mówi Singer. „A ponieważ populacja Latynosów i Latynosów rośnie w Stanach Zjednoczonych, daje nam to bardziej rodzime możliwości”.
![](https://oen.pl/wp-content/uploads/2023/06/Agencja-100-2023-Deloitte-Digital.jpg)
Podczas gdy 30% wzrostu Deloitte Digital w zeszłym roku pochodziło od nowych klientów, Singer zauważa, że nie wszystkie logo są nowe dla firmy: „Być może pracowaliśmy z nimi nad wszystkim, od strategii dotyczących talentów po realizację lub jakiś rodzaj łączności. ” Wśród klientów są giganci farmaceutyczni, tacy jak Merck i Sanofi, a także duże systemy opieki zdrowotnej, takie jak NYU Langone, dla których firma stworzyła cyfrowe aplikacje i platformy umożliwiające pacjentom umawianie wizyt lekarskich i kontrolowanie recept.
„Mamy zespoły pracujące na dużą skalę w modelach dostarczania opartych na kapsułkach, nad ciągłym doskonaleniem i budowaniem na tych produktach” — dodaje Singer.
Nowe oferty wewnętrzne w ciągu ostatniego roku obejmowały ConvergeHealth CognitiveSpark, opartą na chmurze platformę, która wykorzystuje sztuczną inteligencję, aby pomóc firmom w podejmowaniu lepszych decyzji w dziedzinie marketingu cyfrowego. Kolejna nowa oferta, Deloitte Global Content Studio, ułatwia sprawniejsze tworzenie wysokiej jakości zasobów treści o dużej objętości.
Firma macierzysta Deloitte powiększyła również rozmiar i ambicje swojego Health Equity Institute, założonego w 2020 r., aby pomagać markom w umieszczaniu równości w zdrowiu u podstaw ich działań. Ruiz donosi, że program wpłynął na społeczności niedostatecznie obsługiwane: „Użyliśmy naszych narzędzi do analizy danych, aby zidentyfikować sektory w gentryfikującej się dzielnicy Crown Heights na Brooklynie, gdzie ludzie nie mają odpowiedniego odżywiania ani opieki zdrowotnej i są zagrożeni rozwojem cukrzycy. Następnie pomogliśmy tym osobom uzyskać potrzebne im usługi”.
Wiedząc, że w następstwie COVID-19 nasiliły się problemy społeczno-ekonomiczne i związane ze zdrowiem psychicznym, Deloitte Digital postanowiła również budować świadomość innych schorzeń w społecznościach, w których przeważają osoby rasy czarnej i latynoskiej.
Ostatnie nowe narzędzie, Ethos Offer, ma pomóc liderom biznesowym w opracowywaniu programów dotyczących równości, zmian klimatu i zrównoważonego rozwoju.
„Chodzi o pomoc klientom w budowaniu zrównoważonych praktyk w zakresie produkcji, dystrybucji lub łańcucha dostaw” — zauważa Singer. „To pozwala firmom iść drogą, ale w sposób korzystny dla długoterminowej przyszłości ich działalności”.
W tym wszystkim Deloitte Digital zatrzymał się, by tak rzec, powąchać kwiaty. „Nie chodzi tylko o pracę” — podkreśla Ruiz. „Jest dużo koleżeństwa”. Firma rozrosła się i zajmuje osiem biur, a Ruiz i Singer działają w siedzibie Hudson Street na Manhattanie. „To świetne miejsce do pracy i spotkań, z barem serwującym kawę w ciągu dnia i wino i piwo wieczorem”. Jest oczywiście ping-pong i karaoke.
![](https://oen.pl/wp-content/uploads/2023/06/1686812344_48_Agencja-100-2023-Deloitte-Digital.jpg)
Ruiz uważa, że pandemia miała minimalny wpływ na Deloitte z biznesowego punktu widzenia, dzięki tradycyjnemu modelowi doradztwa, który wymagał znacznej ilości podróży służbowych. „Nasi ludzie zawsze przebywali w siedzibie klienta, w biurze lub gdzieś współpracowali. Działanie na odległość jest częścią naszej kultury” — wyjaśnia.
Jeśli chodzi o to, co będzie dalej, ani Singer, ani Ruiz nie spodziewają się, że obecne tempo firmy spadnie. „Właśnie wtedy, gdy myślisz, że marketing zwolni, do miksu wpada coś nowego i interesującego” — mówi Singer, wskazując na „wyważone podejście” Deloitte Digital do sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego.
„Znamy mały brudny sekret, chociaż nie mogę go jeszcze określić ilościowo. Ale teraz, jeśli używasz sztucznej inteligencji, jest to prawdopodobnie droższe niż używanie ludzi” – dodaje. „Mimo to jest wiele obietnic. Czy możemy używać sztucznej inteligencji do tworzenia treści zatwierdzonych medycznie? Aby usprawnić proces MLR? Aby stworzyć większą personalizację, aby celowanie w rzadkie choroby stało się bardziej skuteczne?”
Pomimo tego ostrożnego podejścia, Singer jest optymistycznie nastawiony do możliwości wykorzystania sztucznej inteligencji w dziedzinie treści i projektowania. Drażni, że firma ujawni „dwa lub trzy całkiem interesujące, a może nawet zmieniające branżę rzeczy” w tym obszarze w nadchodzących miesiącach.
Poproszona o własne prognozy, Ruiz celuje w nieco większy dystans. „Do 2040 roku opieka zdrowotna, jaką znamy, przestanie istnieć” – oświadcza. „Wykorzystamy naukę, dane i technologię, aby wcześniej identyfikować choroby, proaktywnie interweniować i lepiej rozumieć postęp choroby, aby pomóc ludziom poczuć się lepiej i żyć dłużej”.
Dodaje, że Deloitte Digital chce nadal współpracować z „firmami, które to otrzymują” i podobnie ma nadzieję na przekształcenie ekosystemów zdrowia i komunikacji. „W dziedzinie zdrowia, cyfryzacji i sztucznej inteligencji zachodzi tak wiele transformacji – wpływ będzie głęboki”.
. . .
Nasz marketingowy wzór do naśladowania…
Chidiebere Ibe, artysta i student medycyny, zwrócił uwagę na brak różnorodnych ilustracji medycznych i postanowił sam naprawić tę lukę, tworząc pozytywne, dokładne obrazy dla systemu opieki zdrowotnej. Często najlepsze prace powstają w wyniku twórczej kolizji nieoczekiwanych pomysłów, a piękne, ale pouczające ilustracje artystyczne Ibe stanowią doskonały przykład tej kolizji w działaniu — jednocześnie wyznaczając namacalny krok w kierunku zwiększenia reprezentacji w medycynie. Nie inwestuje we wprowadzanie pozytywnych zmian ze względu na marketing i sprzedaż, ale zamiast tego wykorzystuje je jako narzędzia w swoich wysiłkach na rzecz zmiany. — Piosenkarz
Od 01.06.2023 Wydanie MM+M – Marketing medyczny i media