Biznes

Airbus wybiera 8 lokalizacji do produkcji śmigłowców H125 w Indiach | Najnowsze wiadomości Indie

  • 21 lipca, 2024
  • 5 min read
Airbus wybiera 8 lokalizacji do produkcji śmigłowców H125 w Indiach | Najnowsze wiadomości Indie


Marignane (Francja): Airbus Helicopters wybrał osiem lokalizacji w Indiach, w których powstanie linia produkcyjna śmigłowca H125. Będzie to czwarty tego typu zakład na świecie, we współpracy z Tata Advanced Systems Limited (TASL). Firma prognozuje, że w ciągu najbliższych 20 lat w kraju i południowej Azji pojawi się popyt na 500 śmigłowców, poinformowali w niedzielę wysocy rangą przedstawiciele Airbusa.

H125 na linii montażowej Airbusa w Marignane we Francji (HT Photo)
H125 na linii montażowej Airbusa w Marignane we Francji (HT Photo)

Linia montażowa (FAL) jednosilnikowego H125 w Indiach będzie pierwszą linią montażową śmigłowców cywilnych w sektorze prywatnym.

„Ostateczna ocena lokalizacji jest w toku. Wkrótce ogłosimy, gdzie H125 zostanie zbudowany w Indiach. Czynniki, które będą kierować decyzją, obejmują atrakcyjność lokalizacji dla naszych pracowników, jej przydatność dla działalności przemysłowej i ekosystem logistyczny” — powiedział Olivier Michalon, wiceprezes wykonawczy ds. globalnego biznesu w Airbus Helicopters.

Uroczystość wmurowania kamienia węgielnego pod nowy zakład ma się odbyć pod koniec roku, a kombinat Airbus-Tata początkowo będzie produkował dziesięć śmigłowców rocznie, a produkcja będzie zwiększana w miarę wzrostu zamówień, powiedział. H125 będzie również eksportowany do krajów Azji Południowej.

Komentarze Michalona padły podczas rozmowy z indyjskimi dziennikarzami w zakładach śmigłowcowych Airbusa w Marignane, położonych pod Marsylią i otwartych w 1939 r., gdzie opowiadał o partnerstwie z TASL, potencjale indyjskiego rynku śmigłowców i o tym, jak model H125 wpisuje się w tę sytuację.

Warto przeczytać!  DYWIDENDA 240 Rs na akcję; 7 maja to data rekordowa

Partnerstwo między dwiema firmami w celu montażu śmigłowców w kraju, mające na celu promowanie modelu Make in India, zostało ogłoszone w styczniu 2024 r. podczas rozmów premiera Narendry Modiego i prezydenta Francji Emmanuela Macrona w celu pogłębienia więzi strategicznych. Indie i Francja uzgodniły następnie nową mapę drogową współpracy przemysłu obronnego w celu zidentyfikowania możliwości partnerstwa w zakresie współprojektowania, współrozwoju i współprodukcji sprzętu wojskowego.

Będzie to druga końcowa linia montażowa, która zostanie uruchomiona w Indiach przez Airbusa. Wspólnie realizuje Projekt o wartości 21 935 crore z TASL mający na celu wyposażenie indyjskich sił powietrznych w 56 samolotów C-295 w celu modernizacji floty transportowej. We wrześniu 2021 r. ministerstwo obrony podpisało umowę z Airbus Defence and Space w celu wzmocnienia samowystarczalności w kluczowym sektorze. Europejski producent samolotów dostarczy 16 samolotów w stanie gotowym do lotu, a reszta zostanie zmontowana w Indiach w zakładzie Tata w mieście Vadodara w stanie Gudżarat.

Airbus Helicopters uważa, że ​​doświadczenie z C-295 okaże się pomocne.

„Dzielimy się informacjami w grupie i uczymy się od najlepszych praktyk. Przyglądamy się również temu, co można było zrobić lepiej. Więc będzie to dla nas krzywa uczenia się” – powiedział Michalon.

Warto przeczytać!  Abonament RTV Poczta Polska postępowanie egzekucyjne zajęcie konta odwołanie JAK MA WYGLĄDAĆ Ministerstwo Finansów

Dostawy samolotów C-295 są w pełnym toku, a ostatni z 16 samolotów przeznaczonych do lotu zostanie dostarczony do IAF do sierpnia 2025 r. Pierwszy „wyprodukowany w Indiach” samolot C-295 opuści zakład w Vadodarze we wrześniu 2026 r., a pozostałych 39 do sierpnia 2031 r.

Pierwszy H125 również wyjedzie z indyjskiego zakładu w 2026 r. Te śmigłowce są obecnie produkowane tylko we Francji, USA i Brazylii. W indyjskim FAL TASL zajmie się montażem głównych podzespołów, awioniką i systemami misji, sterowaniem lotem, obwodami hydraulicznymi, systemami paliwowymi i silnikiem.

Wszystko to będzie realizowane przy wsparciu i nadzorze Airbus Helicopters, łącznie ze szkoleniem indyjskiego personelu we Francji.

Silnik i skrzynia biegów samolotu H125 będą pochodzić z Francji, główny płatowiec z Niemiec, a belka ogonowa z Hiszpanii – poinformowali przedstawiciele firmy.

FAL w Indiach będzie taki sam na linii produkcyjnej H125 w Marignane. „Celem jest upewnienie się, że powtarzamy te same standardy jakości i bezpieczeństwa, inwestujemy w zapewnienie ludziom najlepszego szkolenia oraz mamy wysokiej jakości procesy i wydajność operacyjną” — powiedział Jerome Ronssin, który kieruje programem lekkich śmigłowców Airbusa.

Warto przeczytać!  Inflacja oraz stopy procentowe w Polsce i na świecie

2,8-tonowy H125 może przewozić do sześciu pasażerów, latać na maksymalnej wysokości 23 000 stóp, ma zasięg 630 km i prędkość maksymalną 250 km/h. Nadaje się do takich zadań jak transport komercyjny, egzekwowanie prawa, pogotowie ratunkowe, zarządzanie katastrofami, przemysł offshore i gaszenie pożarów.

Segment śmigłowców wojskowych w Indiach dojrzał, a Hindustan Aeronautics Limited (HAL) wyprodukował kilka platform, takich jak zaawansowany lekki śmigłowiec (produkowany również do użytku cywilnego), lekki śmigłowiec bojowy i lekki śmigłowiec użytkowy.

HAL ma pełne ręce roboty na następne 15-20 lat, jeśli chodzi o śmigłowce, i jest niezwykle ważne, aby sektor prywatny wkroczył do akcji, powiedział ekspert ds. lotnictwa Air Marshal Anil Chopra (emerytowany). „H125 z Indii zostaną sprzedane również do innych krajów. Poprawi to widoczność Indii jako eksportera”.

(Autor przebywa we Francji na zaproszenie firmy Airbus)


Źródło