Biznes

Akasa Air: Premji inwestuje, zespół Ranjana Pai chce wejść na pokład Akasa Air

  • 22 sierpnia, 2024
  • 4 min read
Akasa Air: Premji inwestuje, zespół Ranjana Pai chce wejść na pokład Akasa Air


Konsorcjum Premji Invest i Claypond Capital, biura rodzinne Azima Premjiego z Wipro i Ranjana Pai z Manipal Group, prowadzi rozmowy w sprawie zainwestowania około 125 milionów dolarów w znaczący mniejszościowy pakiet akcji w Akasa Air, jednej z najnowszych linii lotniczych w Indiach, poinformowały osoby zaznajomione ze sprawą.

Jak twierdzą osoby wymienione powyżej, konsorcjum zatrudniło firmę konsultingową Alvarez & Marsal, aby przeprowadziła należytą staranność w tym procesie.

Zebrane środki zostaną wykorzystane do dalszej ekspansji i dokonywania płatności przed dostawą samolotów. Rozcieńczy to również udziały rodziny Jhunjhunwala i współzałożyciela i dyrektora generalnego Vinaya Dube. Razem posiadają ponad 65% udziałów w firmie.

Jak powiedziała osoba mająca wiedzę o szczegółach, rodzina Jhunjhunwala, która obecnie posiada około 40% udziałów, pozostanie największym udziałowcem.

„Prowadzone są badania, a rozmowy postępują stabilnie, chociaż sfinalizowanie i zamrożenie inwestycji może jeszcze trochę potrwać” – powiedziała osoba blisko związana z procesem.

Dyrektor generalny Dube odmówił komentarza na temat potencjalnej inwestycji, ale powiedział, że firma będzie dążyć do utrzymania dobrego kapitalizacji. „Kwota gotówki, którą mamy, jest większa niż początkowa inwestycja”, powiedział Dube dla ET. „Zobowiązaliśmy się do dobrego kapitalizacji — jesteśmy dzisiaj i będziemy nadal, ponieważ budujemy Akasa Air na dłuższą metę”. Premji Invest, Pai i Alvarez & Marsal odmówili komentarza.

Warto przeczytać!  Jindal Steel zainwestuje 5400 funtów w rozwój

Osoba poinformowana o transakcji powiedziała, że ​​Premji Invest i Claypond chcą inwestować w dobrze zarządzane startupy, które działają na rzecz konsumentów i są bliskie osiągnięcia progu rentowności oraz mają duży i dostępny rynek zbytu.

Inwestorów zachęcają również perspektywy przewoźnika w wyścigu dwóch konkurentów, w którym dominują IndiGo i Air India, biorąc pod uwagę bankructwo Go First i problemy finansowe SpiceJet, którego flota operacyjna została zmniejszona z 98 samolotów przed pandemią COVID-19 do 22.

„Oprócz IndiGo i Air India, dobrze finansowana linia lotnicza może być silnym trzecim graczem na rynku indyjskim i przynosić dobre zyski” – powiedziała osoba cytowana powyżej. „Inwestorzy, tacy jak założyciele i zespół zarządzający, oprócz obstawiania sektora z jego potencjałem”.

Po rozpoczęciu działalności w sierpniu 2021 r. Akasa Air wykorzystała spowodowany pandemią COVID-19 spadek liczby wynajmów samolotów oraz łatwą dostępność pilotów i personelu pokładowego, co pozwoliło jej dodać do swojej floty rekordowe 24 samoloty. Jest to najszybszy wynik wśród linii lotniczych od czasu, gdy Indie otworzyły lotnictwo dla sektora prywatnego na początku lat 90.

Zrzut ekranu 2024-08-22 003624

Przewoźnik złożył początkowe zamówienie na 76 samolotów Boeing 737 Boeing Max, a w styczniu zamówił kolejne 150 samolotów tego samego typu.

Warto przeczytać!  Będą cuda w blokach w Nowym Sączu? Czy rachunki za ogrzewanie i prąd mogą spaść prawie do zera? | Zwoleń, darmomodernizacja, Nowy Sącz darmomodernizacja, Grodzka Spółdzielnia Mieszkaniowa

Jednak wzrost gospodarczy został zahamowany, ponieważ produkcja samolotów Boeinga drastycznie spadła ze względu na wzmożoną kontrolę ze strony organów regulacyjnych po licznych incydentach związanych z bezpieczeństwem.

Akasa straciła 744 crore rupii w pierwszym roku działalności, a szacunki branżowe oszacowały straty w roku fiskalnym 2024 na ponad 1600 crore rupii. Ale Dube powiedział, że to dlatego, że Akasa buduje solidne fundamenty.

„Początkowe koszty stanowią część początkowej inwestycji, jaką poczyniliśmy w ludzi, bezpieczeństwo, szkolenia i technologię, a początkowa inwestycja nadal pozostaje nienaruszona” – powiedział.

Dla Pai, który posiada około 30% w Manipal Hospitals, będzie to znacząca inwestycja poza sektorem nowej gospodarki, w który zainwestował 400-500 milionów dolarów. Oprócz większościowego udziału w Aakash Institute, wspierał takie firmy jak Bluestone, PharmEasy i Purplle.

Premji Invest, największy indyjski fundusz typu family office, który zarządzał aktywami o wartości ponad 10 miliardów dolarów, zwiększył swoje inwestycje w transakcje związane ze sztuczną inteligencją w USA i w Indiach, obok takich firm jak FirstCry, Lenskart i Kreditbee.


Źródło