Akcje Keurig Dr Pepper: Stabilne perspektywy (NASDAQ: KDP)
![Akcje Keurig Dr Pepper: Stabilne perspektywy (NASDAQ: KDP)](https://oen.pl/wp-content/uploads/2023/06/image_171283836-770x470.jpg)
nkbimages/iStock Niepublikowane przez Getty Images
Szereg pozytywnych czynników może pozytywnie wpłynąć na krótko- i średnioterminowe wyniki finansowe amerykańskiego giganta napojów Keurig Dr Pepper (NASDAQ:KDP). Handlując z dyskontem w stosunku do rywali, akcje mogą być warte ok zajrzyj do niektórych.
I kwartał 2023 r.: wzrost sprzedaży netto, spadek przychodów operacyjnych, spadek marż, mocne napoje orzeźwiające w USA i segmenty międzynarodowe zrekompensowane przez segment kawy miękkiej w USA
W kwartale zakończonym w marcu 2023 r. sprzedaż netto Keurig Dr Pepper wzrosła o 8,9% r/r do 3,35 mld USD z powodu ceny (wkład 9,9%), skompensowanej niższym wolumenem/miksem o -1%. Według segmentu:
-
Amerykańskie napoje orzeźwiające odnotowały dobre wyniki, a sprzedaż netto wzrosła o 12,7% r/r do 2 mld USD dzięki korzystnej realizacji cen netto na poziomie 12,5% oraz 0,2% udziałowi wolumenu/miksu. Wyniki pomogły niedawne wprowadzenie Dr Pepper Strawberries & Cream, as oraz wkład z ich niedawno ogłoszonego partnerstwa w zakresie sprzedaży i dystrybucji dla C4 Energy.
-
Sprzedaż netto kawy w USA spadła o 1,3% rok do roku do 931 mln USD, co było spowodowane wyższym udziałem cen o 5,3%, który został z nawiązką zrekompensowany spadkiem wolumenu/miksu o 6,6%. Słabość segmentu była w dużej mierze spowodowana normalizacją konsumpcji kawy w domu w związku z poluzowaniem ograniczeń mobilności po pandemii.
-
Segment międzynarodowy odnotował wzrost sprzedaży o 17,2% rok do roku do 415 mln USD, dzięki wyższej realizacji ceny netto o 9% i wzrostowi wolumenu/miksu o 7,7%.
Dochód operacyjny GAAP za kwartał spadł o 39,5% r/r do 584 mln USD, co było spowodowane wpływem na wzrost zysku brutto GAAP wynikającym z kosztów przewyższających wzrost sprzedaży w wyniku inflacji oraz niekorzystnym wpływem pozycji wpływających na porównywalność, w tym zysku na Rozstrzygnięcie sporu sądowego Body Armour w 2022 r. oraz zmiana sposobu rozliczania m.in. Wyłączając pozycje wpływające na porównywalność, skorygowany dochód operacyjny spadł o 4,5% r/r do 699 mln USD, częściowo z powodu inflacji i zwiększonych wydatków marketingowych. według segmentu,
- Amerykańskie napoje orzeźwiające Dochód operacyjny według GAAP spadł o 30,4% r/r do 490 mln USD, głównie z powodu pozycji wpływających na porównywalność, a także między innymi z powodu trudności związanych z inflacją. Wyłączając pozycje wpływające na porównywalność, skorygowany dochód operacyjny segmentu wzrósł o 11,6% r/r do 508 mln USD.
- Dochód operacyjny według zasad GAAP dotyczący kawy w USA spadł o 9% r/r do 232 mln USD w wyniku niekorzystnego wolumenu/miksu, presji inflacyjnej i niekorzystnego wpływu pozycji wpływających na porównywalność, częściowo skompensowanych przez wyższą realizację cen netto i produktywność. Wyłączając pozycje wpływające na porównywalność, skorygowany dochód operacyjny segmentu spadł o 5,3% r/r do 285 mln USD.
- Dochód operacyjny segmentu międzynarodowego liczony według zasad GAAP wzrósł o 25% rok do roku do 80 mln USD, dzięki silnemu wzrostowi sprzedaży i produktywności, a także elementom wpływającym na porównywalność, częściowo zniwelowanym przez presję inflacyjną. Wyłączając pozycje wpływające na porównywalność, skorygowany dochód operacyjny segmentu wzrósł o 18,3% do 84 mln USD.
W perspektywie krótkoterminowej KDP nadal oczekuje wzrostu sprzedaży netto o 5% w oparciu o stałą walutę i skorygowanego wzrostu rozwodnionego EPS o 6%-7% w 2023 r. Dr Pepper Strawberries & Cream został wprowadzony na rynek dopiero w lutym 2023 r., a sprzedaż może nadal nabierać tempa, przyczyniając się do krótkoterminowego wzrostu przychodów.
Segment kawy KDP w USA może nadal odnotowywać pewne osłabienie, ponieważ popyt na kawę w domu normalizuje się, ale firma spodziewa się poprawy trendów w drugiej połowie roku, ponieważ różnice w mobilności w stosunku do ubiegłego roku zaczynają się zmniejszać.
Tymczasem inflacja nadal spada, co jest pozytywnym trendem dla KDP; nie tylko mogłoby to powstrzymać erozję udziałów w rynku w przypadku sklepów z markowymi napojami gazowanymi, które cieszyły się dużą sprzedażą kosztem marek krajowych, ale także mogłoby złagodzić presję na marże. Marże brutto KDP od kilku kwartałów wykazują tendencję spadkową, częściowo w wyniku presji inflacyjnej.
Autor
Patrząc dalej w przyszłość…
Wkład z dystrybucji C4 Energy oczekiwany w 2024 r
W grudniu ubiegłego roku KDP nabył 30% udziałów w Nutrabolt. Inwestycja pozwala KDP sprzedawać produkty Nutrabolt (w tym markę napojów energetycznych C4 Energy i markę napojów regeneracyjnych Xtend) na „zdecydowanej większości terytoriów dystrybucji sklepów bezpośrednich należących do firmy KDP”, zwiększając w ten sposób zasięg KDP w szybko rozwijających się napojach energetycznych rynku (prognoza wzrostu jednocyfrowego w nadchodzących latach w porównaniu z niskim jednocyfrowym wzrostem dla napojów gazowanych).
Przejście C4 Energy distribution do KDP trwa jeszcze w tym roku. Biorąc pod uwagę, że rok 2023 jest rokiem przejściowym i inwestycyjnym, strategiczne partnerstwo będzie miało ograniczony wpływ na wyniki finansowe KDP w tym roku, ale oczekuje się, że w 2024 roku będzie rosnąć.
Słabe perspektywy branży dla gazowanych napojów bezalkoholowych, ale wzrost udziału w rynku może wesprzeć średnioterminowy wzrost przychodów
Oczekuje się, że rynek sody w USA będzie rósł w niskim, jednocyfrowym tempie. Generacja Z, następna generacja konsumentów, jest świadoma dbałości o zdrowie i unika słodkich napojów gazowanych ze sztucznymi aromatami i barwnikami, co sugeruje słabe perspektywy wzrostu dla branży, o ile nie nastąpią żadne znaczące zmiany w ich preferencjach dotyczących napojów. Na przykład flagowa marka KDP, Dr Pepper, jest najbardziej popularna wśród millenialsów i pokolenia X, podczas gdy pokolenie Z stanowi niewielki ułamek (6%) konsumentów.
Yougov
Wzrost udziałów w rynku wspierał wyniki finansowe KDP na przestrzeni lat, a dalsze inwestycje w innowacje i marketing mogłyby potencjalnie pomóc w utrzymaniu tego tempa w perspektywie średnioterminowej. Dr Pepper zwiększył swój udział w rynku w dolarach o 9% w latach 2003-2021 w porównaniu z 21% spadkiem w całej kategorii gazowanych napojów bezalkoholowych.
Pod względem wielkości Coca-Cola (KO) jest obecnie liderem z około 40% udziałem w rynku, następnie PepsiCo (PEP) z około 29% i Keurig Dr Pepper z 25%.
Wejście do segmentu kawy mrożonej, aby wykorzystać rosnącą popularność
KDP wprowadziło na rynek nową linię ekspresów do kawy z większą liczbą opcji dla kawy mrożonej wraz z nowymi odmianami kapsułek K-Cup specjalnie przygotowanymi do kawy mrożonej, w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie milenialsów i pokolenia Z na kawę mrożoną, które napędza rynek zimnego parzenia – Według danych Skyquest segment kawy parzonej na zimno ma wzrosnąć z prawie 500 milionów dolarów w zeszłym roku do 3,11 miliarda dolarów do 2030 roku.
Szerokie portfolio napojów i strategiczne działania
Oczekuje się, że ogólny rynek napojów w Stanach Zjednoczonych będzie nadal rósł, a KDP dysponuje szerokim portfolio wiodących marek zarówno w segmencie napojów gazowanych, jak i niegazowanych, w tym wody (wzbogaconej i aromatyzowanej), herbaty i kawy RTD, soków, napojów sokowych, mikserów i speciality coffee, może odnieść korzyści (KDP oferuje ponad 125 własnych, licencjonowanych i partnerskich marek).
Keurig Dr Pepper 10-Q, 1 kwartał 2023 r
Ciągłe inwestycje KDP w inicjatywy strategiczne, w tym partnerstwa, przejęcia, inwestycje marketingowe i innowacje, mogą przynieść korzyści w perspektywie średnioterminowej. Ostatnie inicjatywy obejmują partnerstwo z firmą Blue Bell w celu wprowadzenia na rynek nowych lodów Dr Pepper typu float, nową umowę dystrybucyjną dotyczącą dystrybucji produktów Red Bull w Meksyku, a także działania marketingowe i budowanie marki, takie jak uruchomienie nowego narzędzia opartego na sztucznej inteligencji dla „ Snapple Real Facts” mający na celu zwiększenie zaangażowania klientów, marketingowa współpraca pomiędzy Canada Dry Ginger Ale i Anwar Carrots z KDP oraz Keurig Dr Pepper i Rolling Stones. KDP dokonywało również akwizycji, obejmując udziały w firmie zajmującej się napojami energetycznymi Nutrabolt oraz firmie zajmującej się piwem bezalkoholowym Athletic Brewing.
Ryzyka
Branża napojów jest bardzo konkurencyjna, a konkurencja nasila się w szybko rozwijających się segmentach, w które wchodzi KDP, takich jak napoje energetyzujące i mrożona kawa. W sektorze kawy mrożonej RTD, która już konkuruje z gigantami napojów, takimi jak Monster Beverage, Starbucks (SBUX), Coca-Cola’s Costa i Danone’s STōK (OTCQX: DANOY), wciąż pojawiają się nowi gracze; w kwietniu firma Nestle (OTCPK:NSRGY) wprowadziła na rynek Ice Roast (ich pierwszą rozpuszczalną mrożoną kawę), a Victor Allen wprowadził na rynek kawę mrożoną Snickers. W lutym Dunkin’ Donuts wypuściło mrożone napoje kawowe w puszkach.
Konkurencja zaostrza się również w obszarze napojów energetycznych, rynku zdominowanym przez gigantów napojów energetycznych Monster Beverages, Red Bull i Rockstar Energy; marka napojów Prime wprowadziła na rynek nowy napój energetyczny w styczniu tego roku, a raper Flo Rida, główna siła marketingowa stojąca za marką napojów energetycznych Celsjusza na początku jej istnienia, planuje wprowadzić własną markę napojów energetycznych JettSet.
Wniosek
Analitycy są w większości neutralni w stosunku do akcji.
WSJ
Przy terminowym P/E na poziomie 17,44, KDP notowany jest z dyskontem w stosunku do rywali Coca-Coli (23,11), PepsiCo (24,8) i Monstera (37,9), a także z dyskontem do historycznej średniej.
W poszukiwaniu Alfy
Jest to prawdopodobnie odzwierciedleniem krótkoterminowej miękkości działalności kawowej KDP (na którą rywale nie mają tak dużego wpływu). Perspektywy średnioterminowe są jednak stabilne. Zmniejszająca się inflacja i oczekiwania zarządu co do poprawy wyników kawy w drugiej połowie roku, ponieważ różnice w mobilności między kwartałami są niewielkie, mogą mieć pozytywny wpływ na akcje KDP. Niektórzy mogą postrzegać to jako kupno, podczas gdy inni mogą postrzegać to jako wstrzymanie.
Uwaga edytora: W tym artykule omówiono jeden lub więcej papierów wartościowych, które nie są przedmiotem obrotu na głównych giełdach w USA. Należy pamiętać o ryzyku związanym z tymi zapasami.