Akcje Ola Electric osiągnęły górny poziom 20% po tym, jak HSBC rozpoczął pokrycie poleceniem „Kupuj” – Wiadomości rynkowe
Akcje Ola Electric Mobility osiągnęły 20% górny obwód do rekordowego maksimum 133,80 rupii po tym, jak HSBC zainicjował pokrycie z oceną „kupuj” i ceną docelową 140 rupii za akcję. Ta rekomendacja sugeruje potencjalny wzrost o 26% od środowej ceny zamknięcia.
Mocne wyniki po IPO
Od momentu debiutu akcje Ola Electric wzrosły o 75,11% w stosunku do ceny emisyjnej wynoszącej 76 rupii. Pozytywne prognozy HSBC potwierdzają optymizm biura maklerskiego co do perspektyw Ola Electric, pomimo ostrożnego podejścia do szerszej penetracji rynku pojazdów elektrycznych (EV) w Indiach.
Optymizm pośród wyzwań
HSBC uważa, że Ola Electric jest spółką „wartą inwestycji” ze względu na stałe wsparcie regulacyjne, zdolność spółki do obniżania kosztów i korzystny stosunek ryzyka do zysku w jej przedsięwzięciu dotyczącym baterii.
Dom maklerski zauważył, że Ola Electric zdobyła 49% rynku elektrycznych jednośladów w kwartale czerwcowym i podkreśliła cel firmy, jakim jest produkcja większości komponentów EV, w tym baterii, na rynku krajowym. To krajowe ukierunkowanie mogłoby wyróżnić Olę na konkurencyjnym rynku EV.
Ryzyka i niepewność
Jednak HSBC zidentyfikował również kilka ryzyk, w tym powolne tempo adopcji pojazdów elektrycznych w Indiach, intensywną konkurencję, nieprzewidywalne otoczenie regulacyjne i ryzyka związane z produkcją baterii. Czynniki te mogą mieć wpływ na wyniki Ola Electric.
Jakie są długoterminowe prognozy?
Pomimo tych wyzwań HSBC pozostaje optymistycznie nastawiony do długoterminowych perspektyw Ola Electric. Dom maklerski spodziewa się, że koszty produkcji pojazdów elektrycznych znacznie spadną do roku finansowego 2027-2028, podczas gdy koszty skuterów z silnikiem spalinowym (ICE) mogą wzrosnąć z powodu bardziej rygorystycznych norm emisji.
HSBC przewiduje również sukces w przedsięwzięciu Ola w zakresie baterii, co mogłoby umożliwić firmie produkcję baterii po kosztach porównywalnych z importowanymi. W idealnym scenariuszu Ola mogłaby produkować baterie spełniające światowe standardy i obniżające koszty o 15–20 USD za kWh, co stanowiłoby ryzyko wzrostu szacunków.
Wyniki finansowe i nowe wprowadzenie na rynek
W środę Ola Electric odnotowała stratę netto w wysokości 347 crore rupii za kwartał, co stanowi wzrost w porównaniu ze stratą z poprzedniego roku. Jednak strata EBITDA spółki pozostała stosunkowo płaska i wyniosła 205 crore rupii, w porównaniu z 218 crore rupii w zeszłym roku. Mimo to akcje Ola odbiły się od dziennych minimów i zamknęły się o 2,6% wyżej na poziomie 111 rupii.
Dodatkowo Ola Electric ogłosiło wejście do segmentu motocykli elektrycznych, wprowadzając serię „Roadster”, zaplanowaną na czwartek. Nowe motocykle będą kosztować od 75 000 do 2,5 lakh rupii, co jeszcze bardziej rozszerzy portfolio pojazdów elektrycznych Ola.