Marketing

Akcje spółki generującej dywidendę mają problem, którego obecnie brakuje na rynku

  • 4 listopada, 2023
  • 5 min read


Jedną z fajnych rzeczy na Wall Street jest to, że można bardzo szybko i bezpośrednio dowiedzieć się, co inwestorzy myślą na dany temat, po prostu obserwując ceny akcji. Więc kiedy Mocowanie’S (SZYBKO -0,10%) akcje spółki wzrosły o 7,5% po opublikowaniu przez spółkę wyników za trzeci kwartał, widać było, że Wall Street spodobało się to, co przeczytała. Problem w tym, że czasami inwestorzy jako grupa skupiają się na niewłaściwych rzeczach. Oto zła wiadomość, której inwestorzy mogą dziś nie zauważyć na Fastenal.

Fastenal sprzedaje bezpośrednio do silnika przemysłowego

Ważne jest, aby zrozumieć, co robi Fastenal. Po pierwsze, jest to firma przemysłowa, więc sprzedaje innym firmom, a nie bezpośrednio konsumentom. Po drugie, sprzedaje elementy złączne i narzędzia, które w zasadzie są materiałami eksploatacyjnymi niezbędnymi w działalności producentów.

Znak drogowy z napisem „Zmienność przed nami”.

Źródło obrazu: Getty Images.

Fastenal stara się integrować z łańcuchami dostaw swoich klientów. Obejmuje to coraz większą koncentrację na obecności w siedzibie klienta. Wiązało się to również z koniecznością przejęcia przez firmę dodatkowych zapasów w szczytowym okresie pandemii koronawirusa, aby klienci mogli mieć pewność, że otrzymają to, czego potrzebują, aby utrzymać ciągłość działania. Podejście biznesowe firmy Fastenal w przeszłości przynosiło bardzo dobre wyniki, lecz wraz z przypływami i opadami działalności jej klientów przemysłowych wraz z działalnością gospodarczą, rozwija się także działalność Fastenal.

Warto przeczytać!  Kultywuj nowe tradycje związane z Dniem Matki dzięki roślinom cebulowym kwitnącym latem

Trzeba przyznać, że Fastenal od dawna ze względną łatwością radzi sobie z cyklicznymi wahaniami swojej działalności. Widać to szczególnie po 24 kolejnych rocznych podwyżkach dywidendy, jakie spółka ma na koncie. Pomaga w tym solidny jak skała bilans ze stosunkiem zadłużenia do kapitału własnego wynoszącym zaledwie 0,075 razy. To niewiarygodnie mało, biorąc pod uwagę, że firma pokrywa koszty odsetek aż 127 razy.

Zła wiadomość, której inwestorzy nie przyglądają się wystarczająco uważnie

Jednak te mocne podstawy finansowe tak naprawdę prowadzą nas z powrotem do problemów, które pojawiają się obecnie w biznesie. Zasadniczo spółka zapewnia, że ​​wytrzyma spadki koniunktury gospodarczej i całkowitą recesję, a jednocześnie będzie w stanie nagradzać inwestorów wzrostem dywidend. Jak dokładnie wygląda tutaj spowolnienie gospodarcze? Spadające liczby sprzedaży.

Tutaj sytuacja staje się niepokojąca. W trzecim kwartale ogólny dzienny wskaźnik sprzedaży firmy wyniósł 4%. To liczba pozytywna, co jest dobre. Dodatnie wskaźniki oznaczają, że sprzedaż rosła z roku na rok, podczas gdy wartość ujemna oznaczałaby spadek z roku na rok. Jednak dzienna stopa sprzedaży w tym kwartale spadła z 5,9% w drugim kwartale i 16% w okresie rok temu. Szczerze mówiąc, pandemia wirusa korona wirusa stworzyła pewne dziwne trendy, więc okres sprzed roku prawdopodobnie nie jest najlepszym punktem odniesienia. Ale tendencja jest bardzo wyraźna – dzienna stopa sprzedaży spada od sześciu kwartałów. To zły znak, sugerujący, że sytuacja się pogarsza, a nie poprawia, a największym hitem są spadki wolumenów.

Warto przeczytać!  Mieszanka marketingowa Bausch and Lomb i 4P (aktualizacja 2023)

Patrząc na te najwyższe wartości i badając rynki końcowe, sprzedaż w przemyśle ciężkim (około 43% przychodów) wzrosła o 9%, ale od ponad roku utrzymuje się w trendzie spadkowym. Sprzedaż innym producentom (31%) wzrosła zaledwie o 2,5% i również wykazuje szeroką tendencję spadkową. Natomiast cała pozostała sprzedaż (pozostała część przychodów) spadła o 1,3%. Choć jest to poprawa w stosunku do poprzedniego kwartału, to w dalszym ciągu jest to liczba ujemna, zatem sprzedaż w tym segmencie działalności faktycznie spada. Po raz kolejny najważniejszy wniosek jest taki, że trendy sprzedaży, napędzane słabnącym popytem, ​​na głównych rynkach końcowych Fastenal są negatywne.

W podziale na rodzaje produktów sprzedaż elementów złącznych (około jedna trzecia przychodów) spadła o 2%, kontynuując wielokwartalną tendencję spadkową. Zapasy środków bezpieczeństwa (21%) wzrosły o 9,2%, ale od czasu pandemii ich ścieżka jest nierówna, co nie jest specjalnie szokujące. Sprzedaż wszystkich pozostałych produktów (pozostała) wzrosła o 6,8%, ale ponownie była to kontynuacja trendu spadkowego. Po raz kolejny tendencje są w dużej mierze negatywne.

Zasadniczo, gdy zaczniesz badać szczegóły, nie ma wyraźnych oznak siły w biznesie. Sugeruje to, że Wall Street może wyceniać wiele dobrych wiadomości, które w rzeczywistości mogą nie istnieć.

Warto przeczytać!  Nowe studium przypadku ujawnia, w jaki sposób agencja Sport Clips Haircuts and Play Audio wykorzystała dane Veritonic do skutecznego wykorzystania ASMR

Świetna firma, ale może nie świetna inwestycja

Żadne z powyższych stwierdzeń nie ma na celu dyskredytowania firmy Fastenal jako firmy. Jest to wyjątkowo dobrze zarządzana firma, ale wciąż jest to firma cykliczna. Nie wiadomo, kiedy nadejdzie kolejne duże spowolnienie gospodarcze, ale na razie wygląda na to, że działalność Fastenal rzeczywiście zwalnia. To sprawia, że ​​trudno uzasadnić podekscytowanie po wynikach.

Warto zauważyć, że wskaźniki ceny do sprzedaży i ceny do wartości księgowej kształtują się powyżej średnich z pięciu lat, podczas gdy relacja ceny do zysku zasadniczo odpowiada średniej z dłuższych okresów. Wydaje się, że jest to zbyt pozytywne spojrzenie na cykliczną działalność gospodarczą, w której następuje spowolnienie.


Źródło