Biznes

Akcje Zomato: Co UBS mówi o Amazon, Flipkart, Reliance, wejściu Ola do szybkiego handlu

  • 21 sierpnia, 2024
  • 3 min read
Akcje Zomato: Co UBS mówi o Amazon, Flipkart, Reliance, wejściu Ola do szybkiego handlu


Cena akcji Zomato: Biorąc pod uwagę silny wzrost szybkiego handlu w ciągu ostatnich 12-18 miesięcy, mówi się, że kilka platform, takich jak Flipkart, Amazon, Reliance i Ola, uruchamia własne oferty szybkiego handlu, a Flipkart wprowadza „Flipkart Minutes” w Bangalore. Kiedy zagraniczny broker UBS wypróbował platformę Flipkart, odkrył, że asortyment (30 kategorii) i czas dostawy (9-10 minut) były w dużej mierze zgodne z obecnymi platformami, ale ceny były o 10 procent niższe w jego próbie produktów. Opłata za dostawę również została anulowana w przypadku zamówień powyżej 99 rupii, jak podano.

„Choć niższe ceny mogą być początkową strategią wejścia na rynek, będziemy obserwować, jak sytuacja będzie się rozwijać w miarę ekspansji” – stwierdziła firma, podtrzymując jednak rekomendację „Kupuj” dla Zomato.

Pod koniec lipca na rynku szybkiego handlu dominowały następujące platformy: Blinkit firmy Zomato (z 40–45 proc. udziałem w rynku), Swiggy Instamart (z 20–25 proc. udziałem w rynku), Zepto (z 15–20 proc. udziałem w rynku) i BB Now (z 10–15 proc. udziałem w rynku).

„Biorąc pod uwagę silny wzrost sektora i potencjał marży w ciągu ostatniego roku, nie dziwi fakt, że inne firmy również zwracają uwagę na tę przestrzeń. Pojawiły się informacje wskazujące na potencjalne wejście wielu graczy. Na przykład: Amazon rozważa wejście do tego segmentu, potencjalnie poprzez inwestycję w Swiggy Instamart, Reliance tworzy swój szybki biznes handlowy za pośrednictwem Jio Mart (link), Flipkart uruchamia „Flipkart Minutes”, swój własny szybki biznes handlowy, a Ola, firma przewozowa, może wejść do przestrzeni i utworzyć własne ciemne sklepy”, powiedział UBS.

Warto przeczytać!  Orlen. Daniel Obajtek oddał się do dyspozycji rady nadzorczej

W przypadku Flipkart, UBS stwierdził, że wydaje się powielać model, który okazał się skuteczny pod względem wyglądu i działania aplikacji, interfejsu użytkownika i układu, kategorii produktów, a także modeli monetyzacji (opłat za dostawę, opłat za platformę itp.). Ceny, jak na razie, wydają się być niższe niż na innych platformach. „Będziemy obserwować, jak ten biznes będzie się rozwijał w innych obszarach Bangalore, a z czasem w innych miastach” – stwierdził.

Dom maklerski poinformował, że wyniki Zomato za kwartał w czerwcu pozytywnie go zaskoczyły. Zanotowano nie tylko większy wzrost wartości brutto towarów w handlu detalicznym (GMV) o 130 proc. w ujęciu rok do roku, ale także silny wzrost w dostawach żywności, wynoszący 27 proc., co przekroczyło szacunki konsensusu.

Zarząd Zomato jest optymistycznie nastawiony i dostrzegł pozytywną rewizję prognoz – firma dąży do osiągnięcia 25–30-procentowego CAGR w zakresie dostaw żywności i dalszego podwojenia liczby sklepów typu „dark store” do 2000 do końca 2026 r.

„Po wynikach nasze szacunki GMV na lata 2026-28e wzrosły o 20-30 procent dla q-com i 2-3 procent dla dostaw żywności. Szybszy wzrost skutkuje nieco niższymi marżami, chociaż skonsolidowane szacunki skorygowanego EBITDA nadal rosną o 2-3 procent. Podnosimy nasz cel cenowy do 320 rupii (wcześniej 260 rupii) i utrzymujemy pozycję Kupuj” – podano.

Warto przeczytać!  Konfiguracja handlu na 18 czerwca: Czy Nifty może przekroczyć 24 000 przed wygaśnięciem czerwcowej serii?

Zastrzeżenie: Business Today udostępnia wiadomości giełdowe wyłącznie w celach informacyjnych i nie należy ich interpretować jako porady inwestycyjnej. Czytelnicy są zachęcani do konsultacji z wykwalifikowanym doradcą finansowym przed podjęciem jakichkolwiek decyzji inwestycyjnych.


Źródło