Rozrywka

Aktor Netflix dzierży usunięcia DMCA, aby blokować tweety udostępniające klip „gwałtu” – Ars Technica

  • 18 kwietnia, 2023
  • 9 min read
Aktor Netflix dzierży usunięcia DMCA, aby blokować tweety udostępniające klip „gwałtu” – Ars Technica


Dawid Choe.

Netflix stoi w obliczu wezwań do bojkotu swojego najnowszego hitu Wołowina po tym, jak niedawno pojawił się klip podcastu z 2014 roku, pokazujący Wołowina aktor David Choe graficznie szczegółowo opisał to, co opisał wówczas jako swoje własne „gwałtowe zachowanie”. Choe później wyjaśnił w oświadczeniu z 2014 roku, że klip podcastu zawierał jedną z jego nieudanych prób przedstawienia „sztuki”, gdy był chory psychicznie. Upierał się, że opisana przez niego napaść na tle seksualnym była całkowicie sfabrykowana i oświadczył: „Nie jestem gwałcicielem”.

Ten klip wrócił, by prześladować Choe w tym miesiącu, kiedy jego występ w Wołowina spotkał się z szerokim uznaniem, a dziennikarze opublikowali klip, aby przypomnieć widzom o występku Choe w przeszłości. Klip szybko stał się wirusowy w mediach społecznościowych, a Choe najwyraźniej zdecydował się kontrolować szkody, wysyłając powiadomienia o usunięciu z powodu naruszenia praw autorskich za pośrednictwem swojej organizacji non-profit, The David Young Choe Foundation, i skutecznie usuwając niektóre klipy z Twittera.

„Kilku użytkowników Twittera – @MediumSizeMeech i @aurabogado przesłało ponownie klip z odcinka 106 „Erection Quest” naszego podcastu na żywo i serii wideo DVDASA, który został pierwotnie opublikowany 10 marca 2014 r. bez naszej zgody”, odczytano żądanie usunięciaw szczególności zauważając, że prośba pochodzi bezpośrednio od Choe.

Twitter natychmiast zareagował, zawieszając konta dziennikarzy do czasu usunięcia klipów. Vice poinformował, że Choe wydawał się wykorzystywać ustawę Digital Millennium Copyright Act (DMCA) i zmuszać dziennikarzy do usunięcia klipu, ponieważ najwyraźniej wyrządzał mu szkodę w reputacji. Fundacja Freedom of Press powtórzyła tę krytykę, publikując a ćwierkać broniąc „dozwolonego użytku” dziennikarzy z „wartego opublikowania” klipu i sugerując, że „nadużywanie procedur usunięcia praw autorskich wobec cenzorskich dziennikarzy jest poważnym i narastającym problemem”.

W zeszłym miesiącu dyrektor generalny Twittera, Elon Musk, nazwał „nadgorliwych” posiadaczy praw autorskich, którzy wykorzystują powiadomienia o usunięciu jako broń, „plagą ludzkości”. W tym czasie szef zaufania i bezpieczeństwa Twittera, Ella Irwin, powiedziała Arsowi, że Twitter sprawdza każdą skargę DMCA, aby upewnić się, że jest ważna. Irwin powiedział, że częstymi powodami odrzucenia żądania usunięcia treści były „zgłoszenia w złej wierze, takie jak ktoś, kto twierdzi, że jest właścicielem praw, podczas gdy w rzeczywistości nie jest właścicielem praw do danej treści, lub ktoś, kto grozi zawieszeniem użytkownika, chyba że zapłaci mu pieniądze”. natychmiast, co często okazuje się oszustwem”. Komentarze Irwina na temat zasad żądań usunięcia zostały otrzymane tuż przed tym, jak Twitter zaczął odpowiadać na wszystkie żądania prasy za pomocą emoji kupy.

Warto przeczytać!  Michael J. Fox, 61 lat, z żoną Tracy Pollan na premierze filmu dokumentalnego Sundance podczas walki z chorobą Parkinsona

Choe wysłał również żądanie usunięcia treści do Google

Oprócz aktorstwa w Wołowina, Choe zaprojektował karty tytułowe do serialu i jest wybitnym artystą graffiti. Zapłacono mu w akcjach Facebooka za murale, które portal społecznościowy zlecił, kiedy dopiero zaczynał, a potem nagle zarobił 200 milionów dolarów, kiedy Facebook wszedł na giełdę w 2012 roku. Jego komentarze do podcastów zostały pierwotnie zgłoszone przez Melissę Stetten dla nieistniejącego już bloga rozrywkowego XOJane . Pełna transkrypcja jest nadal dostępna w Internet Archive.

Klip pochodzi z podcastu na żywo o nazwie DVDASA, który Choe prowadził z gwiazdą porno Asą Akirą. W odcinku zatytułowanym „The Erection Quest” Choe opisał rzekome spotkanie, w którym zmusił czarną masażystkę „Rose” do wykonywania czynności seksualnych, podczas gdy Rose wielokrotnie odrzucała jego ciągłe zaloty. W podcaście Choe twierdził, że Rose się w nim podkochiwała, sugerując, że jego zachowanie było w porządku, ponieważ mówiła „tak” oczami.

Po tym, jak Akira zażartował, że faktycznie Choe zgwałcił Rose, Choe powiedział: „Chcę tylko wyjaśnić, że przyznaję, że to gwałt, ale nie jestem gwałcicielem”. Jednak stwierdził również w podcaście, że to, co wzbudziło go w spotkaniu, to „drżenie związane z możliwością pójścia do więzienia”.

Dla artystów odrzucających rzekomo prowokacyjny „sztukę” Choe w podkaście, „ten rodzaj„ rozrywki ”jest przykładem utrwalania„ kultury gwałtu ”- poinformował Artnet.

Po sprzeciwie ze strony podcastu w 2014 roku, Choe wydał wstępne oświadczenie, w którym przeprosił każdego, kto „wierzył, że historie są faktami” i wyjaśnił, że podcast miał być „mrocznym, pozbawionym smaku, całkowicie lekceważącym programem, w którym pieprzymy się ze wszystkimi słuchaczami. ”

„Nie jestem gwałcicielem” – powiedział Choe w 2014 roku. „Nienawidzę gwałcicieli, uważam, że gwałciciele powinni być gwałceni i mordowani. Jestem artystą i opowiadaczem historii, a mój program DVDASA postrzegam jako kompletne rozszerzenie mojej sztuki. Jeśli jestem czegoś winny, to kiepskie opowiadanie historii w stylu dupka”.

To stwierdzenie nie zadowoliło jednak największych krytyków Choe, którzy upierali się, że Choe przyczynia się do kultury gwałtu poprzez zawstydzanie ofiar i normalizację napaści na tle seksualnym. Trzy lata później Choe nadal odpowiadała na krytykę klipu podcastu, wydając drugie oświadczenie w 2017 roku.

Warto przeczytać!  Jak oglądać Złote Globy 2024 i wszystko, co warto wiedzieć

„Bardzo mi przykro z powodu jakiejkolwiek krzywdy, którą wyrządziłem komukolwiek moimi wcześniejszymi słowami” — powiedział Choe w 2017 roku. „Seks bez zgody to gwałt, a żartowanie z niego nigdy nie jest zabawne ani stosowne. Byłam chorą osobą u szczytu choroby psychicznej i ostatnie 3 lata spędziłam w placówkach zdrowia psychicznego, uzdrawiając siebie i poświęcając swoje życie pomaganiu i uzdrawianiu innych poprzez miłość i działanie”.

Później powiedział The New York Times, że był „dochodzącym do siebie kłamcą”, który opowiedział tę historię z „chorobliwej ciekawości”.

W 2017 roku Choe powiedział, że rozumie, dlaczego krytycy nadal potępiają jego twórczość, ale teraz Wołowina aktor wydaje się być bardziej defensywny, zwracając się do wezwań do usunięcia, aby uciszyć niektórych z jego najgłośniejszych krytyków.

W tym miesiącu Choe wysłał również 13 kwietnia żądanie usunięcia do Google – donosi The Hollywood Reporter – próbując usunąć klip podcastu z folder Dysku Google którą Stetten, były pisarz XOJane, niedawno udostępnił na Twitterze. Wydaje się, że jest to klip, który Choe oskarżył użytkowników Twittera o „ponowne przesłanie” w swoich zawiadomieniach o usunięciu. Wygląda na to, że Google spełniło również prośbę Choe o usunięcie, a link Stetten prowadzi teraz do strony Dysku Google, która mówi: „Przepraszamy. Nie możesz uzyskać dostępu do tego elementu, ponieważ narusza on nasze Warunki korzystania z usługi”. Wydaje się również, że Choe prosi o usunięcie na TikTok, co prowadzi do usunięcia dźwięku z klipu w co najmniej jednym przypadku, donosi Buzzfeed News.

Choe, Google, Twitter i Netflix nie odpowiedzieli na prośbę Ars o komentarz.

Utrwalanie kultury gwałtu i ochrona tweetów

Podczas gdy wiele z tych kontrowersji koncentruje się na pytaniu, które wciąż zadaje sobie wielu internautów – pytając, czy Choe rzeczywiście zaatakował kobietę, czy też po prostu pomyślał, że zabawnie byłoby udawać, że to zrobił – publikacja literacka Incite Magazine skomentowała w 2014 r., że „to, co leży na sercem tej kontrowersji” jest „kultura gwałtu”.

„Niestety historia Choe, fakt lub fikcja, wskazuje na bardzo realne kulturowe nieporozumienia na temat gwałtu” – czytamy w poście w Incite Magazine. Post opisał historię Choe jako doskonały przykład „postawy obwiniania ofiary”, ponieważ Choe sfabrykował tę historię specjalnie po to, by twierdzić, że „Rose musiała zrobić więcej sceny i walczyć o to, by jego działania stanowiły gwałt”.

Warto przeczytać!  „Pijany kierowca”, który zabił prawników panny młodej z SC, z prawnikiem, który wsadził za kratki zabójcę Dylana Roofa

Meenakshi Gigi Durham, profesor University of Iowa i autorka książki pt Ja też: wpływ kultury gwałtu na media, powiedział Arsowi, że „mężczyzna, który twierdzi, że sfabrykował narrację o gwałcie, podnosi wszelkiego rodzaju czerwone flagi”. Nic więc dziwnego, że ponownie pojawił się klip podcastu, w którym wielu wątpi, czy Choe jest naprawdę „dochodzącym do siebie kłamcą”, czy może działa w celu ukrycia przeszłych występków.

Durham opisał zawiadomienia Choe o usunięciu jako „posunięcie mające na celu uniemożliwienie dziennikarzom przyjrzenia się tej sprawie”, które potencjalnie „przyczynia się do sposobu, w jaki przypadki przemocy seksualnej są zaciemniane i kwestionowane” w społeczeństwie, w którym „uciszenie osób, które przeżyły, jest wszechobecną rzeczywistością”.

Podczas gdy większość ostatnich reakcji na klip była wymierzona w Choe, użytkownicy Twittera również wezwali Wołowina gwiazda i producent wykonawczy Ali Wong, aby odpowiedzieć na kontrowersje i wyjaśnić, dlaczego Choe został obsadzony w serialu. Wong nie wydała oświadczenia, zamiast tego zablokowała swoje konto na Twitterze, aby chronić swoje tweety przed zalewem gniewnych odpowiedzi.

The Hollywood Reporter zwrócił uwagę, że Wong jest długoletnią przyjaciółką Choe, więc jest mało prawdopodobne, że nie była świadoma skandalu z 2014 roku. Dopóki nie wyda oświadczenia, nie będzie jasne, jakie jest jej stanowisko.

W 2017 roku Choe twierdził, że chociaż sobie wybaczył, „nie miał złej woli wobec tych, którzy szerzą nienawiść i wypowiadają się przeciwko mnie negatywnie”, mówiąc: „Nikt nigdy nie będzie mnie nienawidził bardziej niż ja nienawidziłem siebie wtedy. ”

W tym samym oświadczeniu powiedział również: „Nie wierzę w rzeczy, które powiedziałem, chociaż biorę pełną odpowiedzialność za ich wypowiadanie”.

Dziś wydaje się, że przejęcie „pełnej własności” doprowadziło go do uświadomienia sobie, że jako właściciel praw autorskich do podcastu może wysyłać żądania usunięcia na kilku platformach. Jeśli jest zmotywowany do przejrzenia wideo online, żądania usunięcia prawdopodobnie nie ustaną, chyba że platformy zdecydują, czy udostępnienie klipu przez użytkowników Internetu jest „dozwolone” lub „warte opublikowania”. Tymczasem ludzie na Twitterze i innych platformach mediów społecznościowych nadal odkopują i udostępniają klip.




Źródło