Biznes

Aktualizacja Titan Q4: Spółka Tata Group odnotowuje 17% wzrost przychodów w IV kwartale roku budżetowego 24, dodaje 86 sklepów

  • 5 kwietnia, 2024
  • 3 min read
Aktualizacja Titan Q4: Spółka Tata Group odnotowuje 17% wzrost przychodów w IV kwartale roku budżetowego 24, dodaje 86 sklepów


Firma produkująca akcesoria modowe Titan, należąca do Tata Group, odnotowała 5 kwietnia 17% wzrost rok do roku w czwartym kwartale (IV kwartał roku budżetowego 24), jak podała spółka we wstępnej aktualizacji biznesowej.

W zgłoszeniu giełdowym firma ujawniła ponadto, że w czwartym kwartale dodała ponad 86 nowych sklepów, przejmując obecność w sieci detalicznej obejmującej 3035 sklepów w Indiach.

Działalność krajowa w sektorze biżuterii odnotowała silny wzrost o około 19% rok do roku (r/r), napędzany dobrymi wynikami zarówno w zakresie zaangażowania kupujących, jak i sprzedaży w tych samych sklepach, przy odnotowanym dwucyfrowym wzroście. Wzrost ten był spójny zarówno w segmencie wyrobów ze złota (zwykłych), jak i z ćwiekami.

Przeczytaj także: Akcje Marico rosną o 3% po raportach spółki o stopniowym wzroście wzrostu w IV kwartale

Warto zauważyć, że Tanishq rozszerzył swoją obecność, otwierając w tym kwartale nowe sklepy w Dubaju i Chicago (USA). W Indiach spośród 27 nowych sklepów (netto) Tanishq stanowił 11, a Mia dodała do sieci 16 nowych sklepów.

Krajowy biznes zegarków i urządzeń do noszenia odnotował solidny roczny wzrost na poziomie około 7%. Wzrost ten był napędzany przez około 7% wzrost przychodów z zegarków analogowych i 2% wzrost w segmencie urządzeń do noszenia.

Warto przeczytać!  Wiadomości z rynku akcji i akcji, Wiadomości z gospodarki i finansów, Sensex, Nifty, Rynek globalny, NSE, BSE Wiadomości z IPO na żywo

W ramach portfolio analogowego najszybciej rozwijał się kanał Helios, w którym prezentowane są marki Titan i International, osiągając solidną dwucyfrową dynamikę wzrostu. Dodatkowo w kwartale otwarto 44 nowe sklepy, w tym 10 w Titan World, 20 w Helios i 14 w Fastrack.

Dział EyeCare odnotował niewielki spadek przychodów o około 1% rok do roku. Jednakże Titan Eye+ rozszerzył swój zasięg, otwierając nowy sklep w Dubaju, zwiększając łączną liczbę sklepów do 4 w regionie GCC.

Przeczytaj także: Firmy FMCG mogą odnotować od niskiego do średniego jednocyfrowy wzrost wolumenów w IV kwartale

W obszarze przedsiębiorstw wschodzących Taneira osiągnęła niezwykły wzrost, a przychody wzrosły o około 37% rok do roku. Wzrost ten był wspierany przez uruchomienie w kwartale 11 nowych sklepów, z czego 8 to nowe wejścia do miast.

Przychody ze sprzedaży perfum i akcesoriów modowych również odnotowały dodatni wzrost, zwiększając się o około 12% rok do roku. W szczególności przychody ze sprzedaży perfum wzrosły o około 9% rok do roku, podczas gdy przychody z działu Fashion Accessories odnotowały znaczny wzrost o około 18% rok do roku.

Caratlane doświadczyło znacznego rozwoju działalności, osiągając wzrost o około 30% rok do roku. Segment z kolcami zachowywał się zgodnie z ogólną trajektorią wzrostu. Ponadto firma zwiększyła swoją obecność na rynku krajowym otwierając 10 nowych sklepów, co zaowocowało rozbudową sieci do 272 sklepów.

Warto przeczytać!  Warzywniaki gwiazd straszą drożyzną. Za kalafiora trzeba zapłacić nawet 20 zł!


Odblokuj świat korzyści! Od wnikliwych biuletynów po śledzenie zapasów w czasie rzeczywistym, najświeższe informacje i spersonalizowany kanał informacyjny – wszystko jest tutaj, na wyciągnięcie ręki! Zaloguj się teraz!


Źródło