Podróże

Alaska Airlines cieszą się z połączenia Condor w Europie: Travel Weekly

  • 19 listopada, 2023
  • 4 min read
Alaska Airlines cieszą się z połączenia Condor w Europie: Travel Weekly


Linie lotnicze Alaska Airlines znacznie powiększyły swoje portfolio partnerów międzynarodowych, dołączając w 2021 r. do sojuszu Oneworld obejmującego 13 linii lotniczych.

Ale Alaska jest również optymistycznie nastawiona do swojej rozwijającej się współpracy z małym niemieckim przewoźnikiem Condor.

„Liczba pasażerów, których codziennie widzimy, zarówno gromadzących mile na pokładzie Condora, jak i wymieniających mile Alaski na loty liniami Condor, jest na rekordowym poziomie” – powiedział Nat Pieper, starszy wiceprezes ds. floty, finansów i sojuszy na Alasce. Dodał, że liczby te podwoiły się od 2022 r.

W zeszłym miesiącu Condor zaczął umieszczać swój kod na ponad 70 trasach Alaska Airlines. Rozwój sytuacji nastąpił po rozpoczęciu przez przewoźników partnerstwa code-share w czerwcu, kiedy Alaska zaczęła umieszczać swój kod na lotach Condor do swojego węzła przesiadkowego we Frankfurcie z 12 bramek w USA.

Codesharing oznacza znaczną intensyfikację relacji między Alaską a Condorem, które wcześniej były partnerami międzyliniowymi. Od 2017 r. członkowie Alaska Mileage Plan mogą także gromadzić i wymieniać mile na lotach Condor.

Jednym z czynników zwiększonego zainteresowania Alaski jest niedawny wzrost zainteresowania linią Condor w USA. W trzecim kwartale tego roku Condor zapewnił o 47% więcej miejsc i o 31% więcej lotów do USA niż w okresie od lipca do września 2019 r. Następnego lata Condor doda San Antonio i Miami do grona kierunków w USA. (Przewoźnik zrezygnuje jednak z cotygodniowych połączeń do Fairbanks na Alasce.)

Jednak główną motywacją dla Alaski są ulepszone produkty do kabin, które Condor zaczął oferować, wprowadzając na rynek Airbusa A330neo na początku tego roku. A330neo, które zastępują starsze samoloty Boeing 767 Condora, są wyposażone w pierwsze w historii przewoźnika fotele rozkładane na płasko. Do lata przyszłego lata wszystkie loty transatlantyckie Condora będą odbywać się samolotami A330neo, każdy wyposażony w 30 miejsc w klasie biznes i 65 miejsc w klasie ekonomicznej premium.

Pieper powiedział, że w czerwcu poleciał jednym z nowych samolotów Condor w cukierkowe paski, co uczyniło go największym fanem linii lotniczych wśród przywódców Alaski. Produkt, który Condor oferuje w nowych samolotach, powiedział, jest tak samo dobry, jak wszystkie produkty, z którymi współpracował w ciągu ostatnich trzech do pięciu lat.

„Uwielbiamy tę współpracę i wiele miejsc, do których Condor latał w USA w przeszłości, ale nowy samolot, klasa biznes i ekonomia premium to zupełnie inny poziom” – powiedział Pieper.

Niemniej jednak Condor pozostaje jedynie niewielkim elementem łączności, jaką Alaska jest w stanie zaoferować w ramach partnerstw przez Atlantyk. Członkostwo przewoźnika w Oneworld zapewnia klientom dostęp do znacznie większych graczy transatlantyckich, w tym American, British Airways i Iberia, a także do Finnair. Alaska współpracuje także za Atlantykiem z El Al,landsair i Aer Lingus, które podobnie jak British Airways i Iberia są własnością International Airlines Group.

Warto przeczytać!  Minor Hotels świętuje uznanie jako „Świetne miejsce pracy”

Pieper powiedział, że dla Alaski ważne jest oferowanie jak największej liczby wysokiej jakości partnerów. Powiedział, że współpraca z małym i niezależnym przewoźnikiem, takim jak Condor, oferuje elastyczność, która nie jest możliwa w przypadku gigantycznego globalnego przewoźnika.
„Jedną z rzeczy, które Alaska naprawdę ceni we współpracy z partnerami takimi jak Condor, jest umiejętność bycia dziwacznym, kreatywność i umiejętność szybkości” – powiedział.

Na przykład, jak powiedział Pieper, kiedy Condor wprowadził swoje nowe A330 na gorący rynek w Los Angeles, zwinność zapewniła partnerstwu możliwość szybkiego wprowadzenia promocji, które mogłyby wpłynąć na wybór konsumentów.

Na razie Condor i Alaska nie rozpoczęły współpracy na żadnych trasach Condor do miejsc poza Frankfurtem.

To może się wkrótce zmienić. W miesiącach letnich Condor koncentruje się głównie na rynkach rekreacyjnych w Europie śródziemnomorskiej, zwłaszcza w Hiszpanii i Grecji. Rzecznik Alaski powiedział, że linia lotnicza jest na dobrej drodze do uruchomienia sprzedaży na kilku trasach Condor z Frankfurtu do końca tego miesiąca, a w kolejnych miesiącach nastąpi dalszy rozwój.


Źródło