Albo Jak ukraść film o planecie w twórczości Justina Simiena
![Albo Jak ukraść film o planecie w twórczości Justina Simiena](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/03/Albo-Jak-ukrasc-film-o-planecie-w-tworczosci-Justina-Simiena-770x470.jpg)
![Justin Simien, okładka Vault Comics, Tommy Oliver](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/03/Albo-Jak-ukrasc-film-o-planecie-w-tworczosci-Justina-Simiena.jpg)
Justin Simien, okładka Vault Comics, Tommy Oliver
Eamonn M. McCormack/Getty Images; Dzięki uprzejmości Vault Comics; Dzięki uprzejmości Confluential Films
Filmowiec Justin Simien, najbardziej znany ze swojego przełomowego filmu fabularnego i serialu Netflix Drodzy Biali Ludzie jak i ubiegłoroczne Nawiedzona posiadłośćprzy adaptacji współpracował ze scenarzystą Christopherem Yostem i wytwórnią Confluential Films Tommy’ego Olivera Napad: czyli jak ukraść planetęthriller kryminalny science fiction od Vault Comics.
Za reżyserię filmu odpowiada Simien, a za reżyserię odpowiada Yost, autor komiksów, z którym zaczął pracować na ekranie Thor: Ragnarok I Mandalorianinpisząc scenariusz.
Oliver będzie producentem wraz z Waynem Hortonem, który przyniósł projekt firmie i ma umowę produkcyjną z Confluential.
Damian Wassel i FJ DeSanto są producentami wykonawczymi Vault. Simien i Kyle Laursen będą producentami wykonawczymi za pośrednictwem swojego banera Culture Machine.
Akcja komiksu, stworzonego przez pisarza Paula Tobina i artystę Arjunę Susini, rozgrywa się na planecie Heist, będącej domem miliardów najgorszych przestępców w galaktyce. Rządzący rząd pangalaktyczny nie ma pojęcia, co zrobić z planetą, ale oszust imieniem Glane Breld i jego banda złodziei wiedzą dokładnie, co zrobić z napadem: ukraść to. Fabuła opowiada o realizacji przez Brelda szalonego planu przeprowadzenia największego napadu w historii galaktyki.
„Jak ukraść planetę zadziwiło mnie i jestem pełen pokory przed wyzwaniem wniesienia do kultury zakrzywiającej gatunek dawki afrofuturyzmu” – stwierdził Simien w oświadczeniu.
Dodano Olivera: „Vault Jak ukraść planetę to po prostu dobry czas. Nie mogę sobie wyobrazić lepszego duetu niż Justin Simien i Christopher Yost, który przeniósłby to na ekran, zwłaszcza w ramach rosnącej serii filmów Confluential z twórcami kolorów”.
Nowo zatrudniona starsza wiceprezes ds. filmu i telewizji w Confluential Liliane Bedford będzie nadzorować projekt w imieniu firmy.
Confluential, która rozwija, produkuje i finansuje filmy, programy telewizyjne, nieskryptowane, audio, dokumenty i seriale dokumentalne, stała za uznanym dokumentem HBO 40 lat więzieniaktóry Oliver wyreżyserował i wyprodukował, oraz serial OWN Czarna miłość. W zeszłym roku zobaczył swojego doktora Leć na Marsa: projekt Nikki Giovanni zdobyć główną nagrodę jury Sundance Documentary i znaleźć się na krótkiej liście do Oscarów. Wydała także dramat Lily Gladstone Fantazyjny taniec w zeszłym roku na Apple.
Napad to nie pierwszy kontakt Simiena z komiksami. Reżyser i jego sztandar adaptują komiks napisany przez Geoffa Johnsa Geigera dla Paramountu. Culture Machine jest również producentem Flashtaniec restart serii dla Paramount+, w którym reżyser ma wyreżyserować współczesne podejście do klasycznego filmu Paramount Pictures. Jest reprezentowany przez CAA i Grandview.
Yost, który niedawno powrócił do komiksu po raz pierwszy od ponad 10 lat dzięki tytułowi fantasy Vault Nienaturalny porządekjest reprezentowana przez firmę Verve and Industry.
Vault jest reprezentowany przez UTA, Industry i Weintrauba Tobina.