Album Eminema „The Death of Slim Shady”: ranking wszystkich utworów
Tak, wrócił. Shady wrócił, powiedz znajomemu. Eminem wrócił w piątek (12 lipca), aby dostarczyć swój wyczekiwany Śmierć Slima Shady’ego (Coup De Grâce) album.
Nowa płyta to pierwszy album Em od 2020 roku Muzyka, którą należy zabić w dążeniu do dziesiątego z rzędu zajęcia pierwszego miejsca na liście Billboard 200.
Na kilka godzin przed rozpoczęciem projektu Eminem ujawnił, że TDOSS jest w rzeczywistości „albumem koncepcyjnym” i namawiał fanów, aby słuchali projektu od początku do końca, tak jak zamierzył, bez przeskakiwania do swoich ulubionych utworów.
„Ogłoszenie użyteczności publicznej: 'Death of Slim Shady’ to album koncepcyjny, dlatego jeśli słuchasz piosenek w niewłaściwej kolejności, mogą nie mieć sensu” – napisał. „Cieszcie się”.
Em zaczął Śmierć Slima Shady’egodebiut „Houdini”, który wylądował na 2. miejscu na liście Billboard Hot 100, co było jego najwyższym osiągnięciem w tej dekadzie. Na początku lipca wydał „Tobey” z udziałem Big Seana i BabyTron, który zadebiutował na 95. miejscu na liście Billboard Hot 100.
Eminem urozmaicał projekt współpracą z artystami, w tym Jelly Rollem, JID, Skylar Grey, Bizarre, Ez Mil i wieloma innymi.
Nawet w wieku 51 lat Em pozostał tytanem handlu i jednym z czołowych głosów w hip-hopie, a jego CV, które znalazło się w Galerii Sław, może śmiało konkurować z każdym z jego rówieśników.
A gdy Slim Shady odchodzi, wszystkie oczy są zwrócone na niego, a kultura poświęca mu całą swoją uwagę. Tablica ogłoszeń przebiegł przez wszystkie 19 utworów z Śmierć Slima Shady’ego i poniżej oceniliśmy całą płytę bez skeczy.
-
„Lucyfer”
Podobny wstęp do Show Eminema„Square Dance”. Dr. Dre jest tutaj, a jego dotyk Midasa jest wyczuwalny w tej chrupiącej piosence. Em wykorzystuje okazję, by odpowiedzieć prawicowej politycznej ekspertce Candace Owens, która zapytała w zeszłym roku: „Czy ja się starzeję, czy Eminem staje się bardziej gejowski?”. „A Candice O, nie jestem na nią zły/ Nie zamierzam rzucać faktem, że zapomniała, że jest czarna/ Śmiej się z niej, jak z tych krakersów, za którymi się cofa” – wyrzuca z siebie Shady.
-
„Zło”
Don Cannon przedstawia złowieszczą produkcję dla Eminema, aby odrzucić warstwy jego diabolicznego stanu umysłu. Przez swoje próby i udręki Em wierzy, że uciekł od swoich złych dróg, ale one zawsze ostatecznie wracają, aby go prześladować. „Odmieniłem całe swoje życie/ Ale myślę, że teraz jestem taki jak ty, ponieważ stałem się tak cholernie zły” – przyznaje.
-
„Wściekłość drogowa”
Na albumie jest wątpliwie przytłaczająca ilość wzmianek o Caitlin Jenner. Wyobraź sobie, że jedziesz po Michigan i wdajesz się w kłótnię na drodze, a po drugiej stronie koła jest Eminem? Slim uważa, że zastraszanie może mieć pozytywny wpływ na pewne aspekty i ma już dość amerykańskiego społeczeństwa rozpieszczającego otyłych obywateli.
„Świętujmy początek cukrzycy i zamiast diety, możemy po prostu zrobić konkurs w jedzeniu ciasta/ I powinniśmy być super mili zamiast uczciwi/ I zamiast ćwiczeń łatwiej jest znaleźć XXXL w swoim rozmiarze/ I spróbować naciskać społeczeństwo, aby się zmieniło, abyś ty nie musiał się zmieniać” – rapuje Em z obrzydzeniem. „Road Rage” znajdzie się na dole w porównaniu do pozostałych utworów na albumie.
-
„Head Honcho” z udziałem Ez Mila
Cóż za impreza coming outowa dla Ez Mila. Em schodzi na bok, aby Mil mógł pokazać swój dwujęzyczny blask. Eminem wciąż nie może się otrząsnąć po traumie, która towarzyszyła mu, gdy w dzieciństwie skradziono mu trójkołowy rower. Nawiązał do tragicznej sytuacji sprzed czterech lat w Muzyka do zamordowania„Leaving Heaven” w 2020 roku. Ikona Detroit uważa, że fani chcą, aby „wynalazł koło na nowo”, jeśli chodzi o swoją nową muzykę, ale tak naprawdę chcemy, aby wybrał bardziej malowniczą trasę i inne drogi, aby dotrzeć do celu niż ta sama aleja.
-
„Całkiem nowy taniec”
Eminem dosłownie zabrał fanów z powrotem do 2004 roku — fani New York Yankees nie będą zadowoleni. Później w „Guilty Conscience 2” Em potwierdza, że „Brand New Dance” to lekko przerobiony dodatek z 2004 roku Bis który pierwotnie nosił tytuł „Christopher Reeves” i został wyrzucony na podłogę montażowni. Nostalgia zawsze będzie mile widzianym widokiem dla Em Stansa i szczerze mówiąc, imponujące jest to, że potrafi wziąć coś sprzed dwóch dekad i wpasować to w inny projekt. Niewielu potrafi to zrobić.
-
„Ten zły”
Nie traćcie koncentracji, bo Eminem budzi się w trzeciej zwrotce. Wstydzi się białego rapera Lane, że prawdopodobnie odegrał rolę w Blazing. Em jest nadal gotowy do walki z Machine Gun Kellym i brzmi to tak, jakby szukał kolejnej rundy w ringu z MGK. „Ale muszę kontynuować Tyson na Kellym/ Dwa razy go rozwaliłem i już/ Ten mały skurwysyn wraca, rzucając kanapkami jak w bitwie na jedzenie w delikatesach” – rzuca.
-
„Kłopoty”
„Trouble” musi trwać dłużej niż 41 sekund. Po namyśle, może nie, skoro Eminem robi wszystko, co może, żeby zostać anulowanym w krótkim czasie, jednocześnie krytykując niemal każdą zmarginalizowaną społeczność. Em jest bardziej towarzyski, niż ludzie myślą, ponieważ rozpoznaje i przytakuje memowi „Gen Z próbuje anulować Eminema”.
Później zdaje sobie sprawę, że Marshall zawsze przychodzi, by posprzątać bałagan Slim Shady’ego, ale rozumie, że te persony potrzebują siebie nawzajem, by współistnieć. To prawie tak, jakby miał anioła, a potem diabła na drugim ramieniu.
-
„Nawyki”
Pięć minut to dużo do rozpakowania w jednej piosence, szczególnie jeśli chodzi o gęstość rymów Em. Eminem zmagał się z wieloma problemami uzależnień w swojej karierze, ale tutaj celuje w skłonność do wcielenia się w Slima Shady’ego i stania się prowokatorem, który jeży pióra i przebija się przez reakcję.
Tym razem to społeczności LGBTQ+ i upośledzonych umysłowo, a Em martwi się, że zostanie „odwołany” jak DaBaby po swojej homofobicznej tyradzie na festiwalu Rolling Loud w 2021 roku. Jednak po zastanowieniu się nad swoimi korzeniami w Detroit Em jasno daje do zrozumienia, że nawet przy wszystkim, przez co przeszedł, nadal jest dobrym ojcem w domu. „Nazywanie Shady’ego mizoginem/Podczas wychowywania trzech córek, dwie ukończyły studia z wyróżnieniem” – rapuje.
-
„Tobey” z udziałem Big Seana i Babytrona
To, co zaczęło się jako solowy utwór BabyTron, skończyło się jako wydarzenie gwiazdorskie w Detroit. Big Sean i Eminem to coś wyjętego wprost z gorączkowego snu. Em tak bardzo pokochał ten złowieszczy utwór, że wziął go na swój własny album.
Jako trzeci, Slim wciąż ma sporo pretensji do siebie, jakby w bitwie rapowej w 8 Mili czuł wątpliwości, grając na cały regulator Tablica ogłoszeń za umieszczenie go na 5. miejscu na naszej liście Najlepszych Raperów Wszech Czasów. „Jak raperzy, których już zmiażdżyłem, mogliby być/ Wyżej na liście niż ja/ A jednak siedzę na twojej liście na piątym miejscu, co nadal jest w porządku/ Ale wiem w głębi duszy, że to gó…rstwo jest zabawne”
-
„Houdini”
Nostalgia to piekielny narkotyk. Eminem nadał ton swojemu albumowi, nawiązując do swojego alter ego Slim Shady z końca lat 90. i początku 2000., co poruszyło serca jego zagorzałych fanów. W prawdziwym stylu Slim Shady’ego, Em wywołał falę krytyki, nawiązując do strzelaniny Megan Thee Stallion i wymieniając nazwisko R. Kelly’ego. Jednak to był jego ostatni wyczyn, kiedy wyciągnął chwytliwy refren, aby uratować utwór wyprodukowany przez Luisa Resto, co dodało wiarygodności teorii, że Eminem może faktycznie powrócić.
-
„Antychryst”
Nie dla osób o słabym sercu, Eminem cofa zegar i pozwala helikopterowi śpiewać na opozycji. Dziecko harmonizuje z jego wokalem w chwytliwym refrenie w Śmierć Slima Shady’ego wyróżniający się. Marshall obejmuje tron jako „Antychryst”, a dźwięk, który słyszysz, to fani Megan’s Hotties i Nicki Minaj’s Barbz, którzy zadają sobie pytanie, dlaczego rywalki zostały wymienione jeden po drugim.
Ten utwór musiał zostać nagrany w ciągu ostatnich kilku miesięcy, ponieważ Em krytykuje Diddy’ego, odnosząc się do nagrania Combsa znęcającego się nad Cassie z 2016 r., ale nie podaje nazwiska ofiary. „Następny idiota, który mnie zapyta, dostanie wpierdol/gorszy niż Diddy…”
-
„Renesans”
Mroczne wprowadzenie do Śmierć Slima Shady’ego. Em rozcina na kawałki produkcję napędzaną fortepianem i celuje w hejterów, którzy przebierają się za fanów hip-hopu i którzy najwyraźniej widzą coś złego w każdym albumie wydanym w tym gatunku, nawet w tych legendarnych, których nazwiska wymienia, takich jak Lil Wayne, Kendrick Lamar i Ye. I dopiero gdy odejdziesz, otrzymujesz kwiaty. „Wy, kujonowate p—-y, znaleźlibyście coś złego w 36 Izb/ Więc co oni robią dla wielkich? Wybierają rolę Picassa i wymyślają wymówki, żeby nienawidzić”, rapuje.
-
„Wyrzuty sumienia 2”
Kontynuacja oryginalnego „Guilty Conscience”, który ukazał się w 1999 r. Em ponownie rozpala swój konflikt z Ja Rule, nazywając „nowojorskiego” rapera „karłem”. To lekki cios w porównaniu do czasów ostrzegawczego strzału „Bump Heads” z 2002 r. Slim Shady i Marshall zderzają się głowami i taranują się nawzajem w tej samej zwrotce, a Em gra po obu stronach.
Wzrost jest niezbędny, a Eminem wymachuje białą flagą w związku z niektórymi ze swoich długotrwałych waśni. Em kończy wojnę z Machine Gun Kellym, Christopherem Reevesem, Nickiem Cannonem, Limp Bizkit, Willem Smithem, Canibusem, Lordem Jamarem i Ja Rule. To nie jest oryginał, ale „Guilty Conscience 2” jest godnym powtórnym przyjściem.
W pewnym momencie Slim Shady ostro krytykuje Marshalla za to, że stworzył go jako alter ego, mające wywoływać kontrowersje i być w istocie tarczą, za pomocą której może mówić kontrowersyjne rzeczy, których nie miał odwagi postawić.
-
„Temporary” z udziałem Skylar Grey
Coo Skylar Grey wnosi łagodniejszą fakturę, by rozbić długi album. Eminem w ciągu kilku minut przechodzi od diabolicznego szaleńca do wzruszającego poety. „Temporary” to piękny hołd dla jego córki Hailey i kontynuuje uwielbianą przez fanów linię piosenek o dynamice ojciec-córka, takich jak „Mockingbird” i „When I’m Gone”.
-
„Paliwo” z udziałem JID
Wyjście poza strefę komfortu to miejsce, w którym zaczyna się rozwój. Em zaprasza do zespołu młodego JID-a, który całkowicie rozwala gwiazdorską produkcję, co zmusza Slima Shady’ego do podniesienia poziomu w kwestii klejnotu koronnego albumu.
Eminem rozkręca się na prawie dwie minuty bez przerwy. W trakcie swojej rymowanej szaleńczej jazdy Em oddaje hołd The Notorious BIG i 2Pac, jednocześnie sugerując, że Diddy mógł mieć coś wspólnego z morderstwami. „RIP, spoczywajcie w pokoju, Biggie i Pac, obaj powinniście żyć/ Ale nie próbuję się z nim kłócić/ Bo mógłby mnie zaatakować tak jak Keefe D zrobił to jemu” – twierdzi Em.
-
„Somebody Save Me” z udziałem Jelly Roll
Ktoś kroi cebulę. Koniec pełen łez Śmierć Slima Shady’ego podróż. Wrażliwy list z przeprosinami do wszystkich swoich dzieci, ponieważ Em jest pełen żalu, że nie był rodzicem, jakim chciał być i że tak wiele stracił. Jelly Roll może i poznał Eminema zaledwie miesiąc temu, ale jest tak, jakby znał go od zawsze. Pochodzący z Nashville artysta śpiewa niebiański refren, który zmywa grzechy Marshalla, gdy ten zostaje pochowany.