Rozrywka

Album Sabriny Carpenter „Short N’ Sweet”: 5 wniosków

  • 23 sierpnia, 2024
  • 5 min read
Album Sabriny Carpenter „Short N’ Sweet”: 5 wniosków


Po letnim przejęciu władzy przez Sabrinę Carpenter za sprawą „Espresso” i „Please Please Please” oczekiwanie na Krótkie i słodkie była na najwyższym poziomie wszech czasów. Na swoim szóstym albumie piosenkarka popowa nie przestaje zaskakiwać, prezentując mistrzowską klasę w zakresie inteligentnego pisania piosenek i z łatwością przeskakując między R&B a folk-popem. Carpenter pisze o frustracji związanej ze współczesnym romansem, jednocześnie umacniając swoją pozycję klasyka popu. Oto wszystko, co zebraliśmy z nowego projektu.

Proszę, proszę, proszę, nie lekceważ jej humoru

Carpenter dała nam przedsmak swojego humoru w singlach „Espresso” i „Please Please Please” — pracuje do późna, bo jest piosenkarką; wentylatory sufitowe to całkiem niezły wynalazek! Ale nikt nie mógł zgadnąć, jak bardzo jest zabawna w Krótkie i słodkiewygłaszając słodkie dowcipy takie jak „Bóg zapomniał o moim gejowskim przebudzeniu” („Slim Pickins”) i „Jaka pogoda w piwnicy twojej matki?” („Needless to Say”). Jest też uroczo kujonowata, martwi się gramatyką („Ten chłopak nawet nie wie/Różnicy między 'there’, 'their’ i 'they are!’”) i staje się szekspirowska („Gdzie jesteś? Dlaczego nie na mnie?”). W „Juno” nawet podejmuje tak poważny temat jak ciąża i przekręca go w czarujące odniesienie do popkultury na wieki: „Jeśli kochasz mnie właściwie, to kto wie?/Może pozwolę ci zrobić ze mnie Junonę”. To oficjalne: Nie lekceważ pióra pani Carpenter. — JESTEM

Utknęła w kolejnym trójkącie miłosnym

Na swoim szóstym albumie Carpenter w jakiś sposób znajduje się w środku kolejnego trójkąta miłosnego. Nie jest jej to obce, ponieważ napisała „Skin” i „Obsessed” w odpowiedzi na nastoletnią sagę, o której śpiewała Olivia Rodrigo Kwaśny. Ale na Krótkie i słodkiepiosenki są bardziej wyraziste, gwiazdy są większe, a stawka jest jeszcze wyższa. Ten lekkomyślny facet, który „odnalazł Boga w [his] ex’s house” w „Sharpest Tool” to prawdopodobnie Shawn Mendes, a ex, do którego Carpenter kieruje żartobliwy „Taste”, wydaje się być Camila Cabello. Może pisze o piosenkarzach z listy A, ale Carpenter pozostaje nieustraszona. „Piszę piosenki o tym, co dokładnie czuję, więc chyba nie mogę być aż tak zaskoczona, że ​​ludzie interesują się tym, kim i o czym są te piosenki” – powiedziała Kamień toczący się w maju. „To coś, co jest wpisane w tę dziedzinę”. — MG

Carpenter idzie w kierunku country

Carpenter zawsze była córką Tay (muzyczną córką Taylor Swift), ale wydaje się, że bierze przykład z innych gwiazd i legend country popu, takich jak Kacey Musgraves i Dolly Parton. Głupi „Slim Pickins” najbardziej skręca w stronę country; jej wokalne trele naśladują zarówno Musgraves, jak i Parton z niesamowitą precyzją. „Te małe partie wokalne, które wykonuje, są tak dziwaczne i wyjątkowe — robią to naprawdę dziwne, klasyczne, niemal jodłowe country”, powiedział producent Jack Antonoff magazynowi Rolling Stone na początku tego roku. Brzmieniowo, Short 'n Sweet pokazuje Carpenter skłaniającą się ku żwawym gitarom akustycznym na całej płycie. Za dwa lata może przejść na pełny twang.— MG

Trendy

Leonard Cohen, najgorętsza muza popu

Nie tak dawno temu boygenius wydał piosenkę o Leonardzie Cohenie, który był „w klasztorze buddyjskim i pisał napalone wiersze”. Carpenter bierze przykład z chłopaków w „Dumb & Poetic”, dwuminutowej balladzie akustycznej, w której żegna się z mężczyzną dobrego samopoczucia, okropnym typem, który kradnie cytaty z poradników. Tutaj dostarcza kilka świetnych oparzeń — „Zachowaj cały oddech na medytację na podłodze”, „Obiecuję, że grzyby nie zmienią twojego życia” — ale nic nie jest bardziej kąśliwe niż odniesienie do zmarłego autora piosenek, który miał sposób na kobiety. „Spróbuj wyjść tak, jakbyś był miękki i elokwentny/Wal się do tekstów Leonarda Cohena” — śpiewa — a to dopiero pierwsza zwrotka. Cohen zmarł osiem lat temu i można sobie tylko wyobrazić jego reakcję na bycie najgorętszą muzą popu. – JESTEM

Moc retro

Dla bardziej podstawowych artystów popowych „Eighties retro” często oznacza dorzucenie do utworu trochę syntezatorów New Wave i zakończenie. Ale jeśli chodzi o rekombinacje retro-popu, Sabrina Carpenter ma wyjątkowy lekki styl i uwagę uczonego na szczegóły. Krótkie i słodkie zaczyna się od doskonałego singla „Taste”, mega chwytliwego pożegnania z nowym partnerem byłego z melodią, która czule i wzruszająco nawiązuje do klasycznego utworu Kim Carnes „Bette Davis Eyes”, który spędził dziewięć tygodni na szczycie list przebojów w 1981 roku i zdobył nagrodę Grammy za Piosenkę Roku i Nagranie Roku. Carpenter całkowicie przywłaszcza sobie to odniesienie do stylu vintage, tak jak zrobiła to w swoich poprzednich letnich hitach „Please Please Please” i „Espresso”. — JD

Warto przeczytać!  Snoop Dogg ujawnia, że ​​jest fanem Gry o Tron, kiedy poznaje Emilię Clarke


Źródło