Alonso oferuje Hondzie gałązkę oliwną przed zjazdem w 2026 roku
![Alonso oferuje Hondzie gałązkę oliwną przed zjazdem w 2026 roku](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/04/XPB_807516_HiRes-770x470.jpg)
Fernando Alonso ciepło wypowiedział się o Hondzie po ogłoszeniu przedłużenia kontraktu z Aston Martinem o dwa lata.
W czwartek Alonso wycofał się z rynku kierowców, podpisując nowy dwuletni kontrakt z Aston Martinem do końca sezonu 2026, a zespół połączy siły z Hondą w drugim z tych lat.
Zarówno Alonso, jak i Honda ucierpieli po trzyletnim pobycie w McLarenie w latach 2015–2017, kiedy japoński producent miał trudności z opanowaniem hybrydowych jednostek napędowych z turbodoładowaniem, chociaż sam McLaren nie był winny tego, że opakowanie w rozmiarze zerowym okazało się kłopotliwe.
Alonso w sposób pamiętny opisał jednostkę napędową Hondy jako „silnik GP2” przed czołową władzą podczas Grand Prix Japonii 2015, gdy związek się rozpadł.
Następnie Honda dołączyła do Toro Rosso, a następnie w 2019 r. nawiązała współpracę z Red Bullem, co zapewniło Maxowi Verstappenowi tytuł w 2021 r., po czym się wycofał.
Jednak w połowie 2022 r. po cichu powrócił do F1 i jest partnerem Red Bulla, ale ma powrócić jako kompleksowy dostawca w 26 r. z dynamicznie rozwijającym się Astonem Martinem, a Alonso chce iść dalej i śpiewać Pochwały Hondy.
Alonso na Hondzie
„Tak, widziałem ich – nie na Suzuce, ale kilka miesięcy temu” – powiedział Alonso mediom Wiadomości wyścigowe365 rozmów z Hondą.
„Bardzo kocham Japonię i to, co tam robią. Myślę, że poziom dyscypliny i zaangażowanie, jaki mają, jest na innym poziomie, ogólnie rzecz biorąc w Japonii, ale przekłada się to na Hondę.
„Pracowałem także z Toyotą podczas Mistrzostw Świata w Długodystansowych Mistrzostwach Świata i bardzo dobrze znam ten rodzaj dyscypliny.
„Myślę, że w 2026 roku na pewno wkroczymy w nieznane, jeśli chodzi o przepisy, ale gdybym miał wybierać, kierując się wyczuciem, wybrałbym nasz projekt, nasz silnik i naszą jednostkę napędową.
„Po pierwsze, ponieważ myślę, że teraz dominują w tym sporcie i mają bardzo mocny silnik dla Red Bulla i [RB]a po drugie, dzięki nowym paliwom i nowym przepisom będą mieli wszystkie dostępne narzędzia, aby odnieść sukces. Właśnie tak się czuję.”
McLaren-Honda
Oprócz niepowodzenia ich partnerstwa w F1, Honda i Alonso połączyli siły podczas wyścigu Indianapolis 500 w 2017 r., gdzie on walczył o zwycięstwo przed późną awarią silnika.
32-krotny zwycięzca Grand Prix uważa, że Honda „naprawiła” swoje problemy.
„Honda z pewnością jest producentem, który odniósł tak wiele sukcesów w Formule 1, jak i nie [just] Formuła 1 – w świecie sportów motorowych jest to firma, którą zawsze darzę szacunkiem” – dodał.
„Nie sprawdziło się to w przypadku McLarena przez te wszystkie lata, kiedy przyszli do tego sportu, ale zaraz potem naprawili wszystkie problemy i obecnie dominują w tym sporcie.
„Przez ostatnie kilka lat byli mistrzami świata. Myślę więc, że na rok 2026 będą mieli już bardzo mocny punkt odniesienia.
„Mają też w Sakurze możliwości zbudowania czegoś fajnego. Odwiedziłem Sakurę w 2014, 2015 i 2016 roku, ale w tej chwili jeszcze tam nie byłem, ale wiem, że są tam naprawdę zmotywowani.
„Oczywiście, biorąc pod uwagę zrównoważone paliwa, które będziemy mieli w 2026 r., jest to coś, z czym również chciałbym poeksperymentować.
„Widzę sytuację, w której wygrywają obie strony i bardzo szanuję japońską kulturę. Właśnie przyjechaliśmy z Japonii, to wyjątkowy wyścig, [I always have] specjalny kask, gdy ścigam się w Japonii, [I have] tatuaż samurajski na plecach.
„Zawsze jest wiele powiązań z Japonią, a w 2026 roku jest to atrakcyjne.
„Po doświadczeniach z McLarenem-Hondą i IndyCar mamy teraz okazję ponownie współpracować. To dla mnie prawdziwa przyjemność”.