Filmy

Alternatywne zakończenia „The Thing” całkowicie zrujnowałyby film

  • 6 lipca, 2024
  • 8 min read
Alternatywne zakończenia „The Thing” całkowicie zrujnowałyby film


Wielkie zdjęcie

  • Johna Carpentera
    Rzecz
    jest znany z mrożącego krew w żyłach, niejednoznacznego zakończenia, które odzwierciedla poruszane w nim tematy paranoi i strachu przed nieznanym.
  • Istniały cztery alternatywne zakończenia
    Rzecz
    co zakończyło narrację w bardziej definitywny sposób. Carpenter zgodził się spróbować jednego zakończenia, w którym Rzecz zostaje zniszczona, ale nie wypadło ono lepiej u publiczności testowej niż oryginał.
  • Inne alternatywne zakończenia obejmują to, w którym MacReady przeżywa, jedno, w którym MacReady i Childs

    stać się The Thing, a także takim, w którym MacReady umiera samotnie na śniegu.



Jan Carpenter jest jednym z mistrzów horroru z mnóstwem klasyków gatunku. Możesz wybrać, który jest twoim ulubionym. Halloween zmieniło życie tego pisarza, ale dla wielu ludzi, Rzecz to film Carpentera, który kochają najbardziej. Trudno się z tym nie zgodzić, ponieważ reboot z 1951 roku z 1982 roku Rzecz z innego świata ulepszona w stosunku do oryginału pod niemal każdym względem, począwszy od bohaterskiej, bezkompromisowej postaci Kurt Russell jako RJ MacReady do oszałamiających efektów praktycznych Rob Bottin. A potem jest to zakończenie. Rzecz ma jedną z najbardziej mrożących krew w żyłach (dosłownie) i niejednoznacznych scen końcowych w historii horroruktóry działa tak dobrze, że czterdzieści lat później wciąż próbujemy go rozszyfrować. Na szczęście Carpenter zachował tę wizję nienaruszoną, ale są cztery inne zakończenia Rzecza niektóre z nich zostały faktycznie sfilmowane. Gdyby wybrano je do finału, te zakończenia zapomniałyby o tematach wszystkiego, co było przed nimi.



„The Thing” ma jedną z najbardziej znanych scen końcowych w horrorze

Oryginalny Rzecz z innego świata mógł być jednym z setek filmów o potworach w latach 50., ale jak wiele innych, miał głębsze przesłanie. Tym razem obca istota nie była zmiennokształtnym, ale humanoidalnym stworzeniem z roślinnej struktury, do tego stopnia, że ​​nazywa się ją „supermarchewką”. Tak, to prawda, ale zamiast być głupim, jest skuteczny. Rzecz z innego świata ukazał się w erze po II wojnie światowej, kiedy bomby atomowe stały się rzeczywistością. Tematyka dotyczyła zarówno strachu przed nauką, jak i komunizmem, ale wersja Carpentera w jakiś sposób sięga jeszcze głębiej.


W filmie z 1982 roku obcy nie jest niezmienną istotą, ale stworzeniem, które przemieszcza się od jednego gospodarza do drugiego i je replikuje. Staje się to kryminałem z Bogata i krwawa wiadomość o paranoi i strach przed nieznanym. Może to być przesłanie polityczne, ponieważ zimna wojna trwała jeszcze na początku lat 80., ale jest to również bardziej osobiste uczucie, z którym może utożsamić się każda osoba. Ludzie zagrożeni zobaczą niebezpieczeństwo za każdym rogiem, bez względu na to, jak ono wygląda, a niepoznawalne części życia mogą doprowadzić nas do szaleństwa. Mamy potrzebę poznania odpowiedzi na wszystko, co może sprawić, że koniec Rzecz dla niektórych bardzo frustrujące.


Pod koniec filmu ich stacja badawcza na Antarktydzie płonie i doszczętnie spłonie, a przy życiu pozostają tylko MacReady i Childs (Keith David) pozostają przy życiu. Obaj mężczyźni siedzą razem w żywiołach, a na ich twarzach szybko tworzą się sople lodu. Obaj są skazani na zamarznięcie na śmierć, ale poza tym, aż do końca, brakuje zaufania, że ​​jeden z nich może być Thingiem. Carpenter postanawia kazać im poczekać i zobaczyć, co się stanie, gdy film stanie się czarnyodmawiając odpowiedzi na pytanie. Może być męczące nie mieć odpowiedzi, ale jest też genialne, jak ostatnia minuta podkreśla sedno każdej minuty, która doprowadziła do tego momentu.

Być może widziałeś alternatywne zakończenie „The Thing”


Rzecz ma niezapomnianą ostatnią minutę, ale prawie skończyło się w sposób, który dałby widzom odpowiedzi, których pragnęli. W rzeczywistości, jedno z tych zakończeń, które mogłeś już wcześniej zobaczyć, jeśli dorastałeś oglądając Rzecz w telewizji. W tym zakończeniu jest następny dzień, a płonąca stacja badawcza jest widziana z helikoptera. Następnie głos lektora mówi: „Kto wie, co przyszło z galaktyki? Kto wie, jakie zło czai się na niebie? Bądźcie czujni. Obserwujcie tych wokół siebie. Bo kto wie, co przyniesie dziś, dziś w nocy lub jutro”. Podczas gdy to się dzieje, widać samotnego husky’ego biegnącego przez śnieg z dala od stacji badawczej. Jest mocno zasugerowane, że obcy jest w psie, a John Carpenter absolutnie tego nienawidził.

Powiązany

Prequel „The Thing” był pierwotnie o wiele bardziej przerażający

Często pomijany prequel klasycznego filmu Johna Carpentera wyglądał niemal zupełnie inaczej.

Rozmawianie z Termin ostatecznyCarpenter wyjaśnił, co się stało. Odpowiedzialność zrzucił na szefa Universal Pictures Sid Sheinbergmówiąc:


„Zrobiłem
Rzecz
w Universal i nie poszło mu świetnie. Nie było źle, ale nie był to też wielki hit, jakiego chcieli. Chyba był na mnie zły, bo nie słuchałem jego kreatywnych pomysłów, więc nakręcił telewizyjną wersję
Rzecz
nawet nie rozmawiając ze mną o tym, co było opisane. Widziałem to kiedyś. To oszałamiające. Jak on mógł to zrobić? Nie mógł tego zrobić. Ale zrobił to. To jest złe, to jest naprawdę złe.”

Istnieją trzy inne alternatywne zakończenia „The Thing”, które nie oddają istoty sprawy


Według Carpentera powodem, dla którego Sid Sheinberg działał za jego plecami i zmienił zakończenie, Rzecz kiedy był emitowany w telewizji, to dlatego, że nie podobało mu się ponure zakończenie. Film może być teraz klasyką, ale w 1982 roku był klapą krytyków i kas biletowych, zarabiając w kinach zaledwie 19 milionów dolarów. Wielu chciało zrzucić winę na przygnębiające otwarte zakończenie ostatniej sceny. Podczas rozmowy z kolegą reżyserem Robert Rodriguez w El Rey Network Carpenter powiedział, że Sheinberg chciał zmienić zakończenie w trakcie produkcji, wyobrażając sobie zakończenie, w którym Thing zostaje zabity, a gigantyczna orkiestra gra. Carpenter powiedział Sheinbergowi: „To koniec świata. Nie ma wyjścia”, ale mimo to zgodził się na kompromis, aby wyciąć ponurą scenę finałową MacReady’ego i Childsa. Gdy które nie wypadło lepiej niż oryginalne zakończenieCarpenter dał Sheinbergowi do zrozumienia, że ​​trzyma się własnej wersji.

W wywiadzie dla Opiekun, Keith David powiedział: „Graliśmy na różne sposoby; jakbym był Thingiem, jakby to był MacReady i jakby to nie było żadne z nas”. John Carpenter potwierdził to z Erikiem Bauerem, mówiąc mu, że nakręcił szczęśliwsze zakończenie:


„To było jedno ujęcie Kurta [Russell] przetrwał i musielibyśmy zrobić wyciszenie lub jakiś rodzaj planszy tytułowej lub coś takiego, więc stylistycznie byłoby to tandetne. Testowaliśmy inne zakończenie, w którym MacReady wysadza Rzecz. Wchodzi i siada sam na zimnie, a potem przechodzisz w czerń. Nie ma Childsa wchodzącego.

Carpenter ujawnił również, że scenarzysta Bill Lancaster najpierw wyobraziłem sobie, że zarówno MacReady, jak i Childs stali się Thingiem, odkryte dopiero wiosną następnego roku.

Rzecz producent Stuart Cohen wszedł w szczegóły dotyczące dwóch alternatywnych zakończeń, które zostały faktycznie nakręcone na jego blogu The Original Fan. Jedno szczęśliwsze zakończenie pokazało, że MacReady został uratowany i czekał na badanie krwi na innej stacji. Childsa tam nie ma, co prowadzi widza do wniosku, że nie przeżył. Inne sfilmowane zakończenie przedstawiało zniknięcie Childsa na końcu, pozostawiając MacReady’ego samego na zimnie i śniegu, by umarł.


Gdyby oryginalne zakończenie zostało zmienione na jedną z alternatywnych wersji, otrzymalibyśmy kolejny typowy film o potworach o walce dobra ze złem, w którym źli wygrywają, dobrzy przegrywają, a widzowie wracają do domów szczęśliwi i zadowoleni. Ale to nie jest to, co Rzecz jest o. Trwa ponad godzinę i czterdzieści minut i jest pełen paranoi i pytań, bez żadnych postaci ufających sobie nawzajem. Wyrzucenie tego na zimno, że tak powiem, na samym końcu byłoby łatwym wyjściem. Powiedziałoby, że całe znaczenie filmu nie ma znaczenia i wszystko to naprawdę zrobił Matter dawał publiczności dokładnie to, czego chcieliśmy. Zamiast tego John Carpenter nie dał nam tego, czego chcieliśmy, i 42 lata później wciąż o tym rozmawiamy.

Rzecz jest dostępny do wypożyczenia w Prime Video w USA

WYNAJMIJ NA PRIME VIDEO


Źródło

Warto przeczytać!  Mallory Everton o swoim „największym” jak dotąd projekcie – Deseret News