Biznes

Amazon.in obniża opłaty za sprzedaż przed sezonem świątecznym

  • 24 sierpnia, 2024
  • 4 min read
Amazon.in obniża opłaty za sprzedaż przed sezonem świątecznym


Amazon India ogłosiło obniżkę opłat za sprzedaż — od 3 do 12% — dla 59 podkategorii produktów na rynku. Ta zmiana, obowiązująca od 9 września 2024 r., jeszcze bardziej wzmocni partnerstwo Amazon ze sprzedawcami wszystkich rozmiarów i zapewni sprzedawcom terminowe wsparcie podczas przygotowań do nadchodzącego sezonu świątecznego.

Zmiany opłat dla sprzedawców w liczbach

Nowa karta stawek będzie szczególnie korzystna dla sprzedawców oferujących niedrogie produkty w cenie poniżej 500 ₹. Na przykład sprzedawca oferujący koszulki z nadrukiem w cenie 299 ₹ zapłaci teraz obniżoną opłatę polecającą wynoszącą zaledwie 2%, co stanowi znaczny spadek w porównaniu z poprzednią opłatą wynoszącą 13,5%, co oznacza oszczędność w wysokości 34 ₹ za jednostkę dla sprzedawcy. Obniżki opłat za sprzedaż dotyczą szerokiego zakresu segmentów produktów, takich jak wyposażenie domu (spadek o 9%), oświetlenie wewnętrzne (spadek o 8%) i produkty domowe (spadek o 8%). Opłaty polecające zostaną również obniżone w przypadku niedrogich produktów z kategorii odzieży, kuchni, akcesoriów bezprzewodowych, produktów biurowych, sportu, obuwia, bagażu, zwierząt domowych, biżuterii, kosmetyków, zegarków i innych kategorii. Ponadto opłata za obsługę wagi dla centrów realizacji zamówień i programów realizacji zamówień Amazon, takich jak Seller Flex i Easy Ship, została zmieniona na podstawie obowiązujących poziomów STEP* sprzedawców..

Przykłady zmian opłat za sprzedaż na Amazonie

Warto przeczytać!  Aby wyszkolić swoje modele sztucznej inteligencji, OpenAI zwraca się do FT i podpisuje umowę na udostępnianie treści

Małe i średnie przedsiębiorstwa na Amazon.in skorzystają

Zmiana opłaty za sprzedaż odzwierciedla podejście firmy Amazon, która stawia sprzedawcę na pierwszym miejscu, oraz jej zaangażowanie w zapewnienie Amazon.pl Najpopularniejszy rynek zbytu w Indiach.

W Amazon inwestujemy we wspieranie firm każdej wielkości, od małych i średnich przedsiębiorstw po początkujących przedsiębiorców i ugruntowane marki. Obniżka opłat jest bezpośrednią odpowiedzią na opinie naszych sprzedawców, zwłaszcza małych przedsiębiorstw.

Amit Nanda

Dyrektor, Sales Partner Services, Amazon India

„Dzięki temu podejmujemy znaczący krok w kierunku stworzenia ekosystemu bardziej przyjaznego sprzedawcom” – dodaje Nanda.

Chociaż termin obniżek opłat pokrywa się z okresem świątecznym, Amazon podkreśla, że ​​zmiany te nie są środkami tymczasowymi. Obniżka opłat da sprzedawcom możliwość zoptymalizowania swoich operacji na czas gorączki zakupów w Diwali i przygotuje grunt pod trwały sukces na długo po świętach.

„Sprzedawcy, zwłaszcza ci sprzedający niedrogie produkty, odczują znaczny spadek opłat na Amazon. Da im to możliwość reinwestowania w swój biznes w celu przyspieszenia wzrostu. Jesteśmy przekonani, że te zmiany doprowadzą do bezprecedensowych wyników dla naszych sprzedawców w nadchodzącym sezonie świątecznym i później”, mówi Nanda.

Warto przeczytać!  Vedanta złoży apelację od nakazu Sebi zapłaty 77,62 crore funtów na rzecz Cairn

Czy rewizja opłaty za sprzedaż sprawi, że zakupy będą tańsze? Jak wpłynie to na klientów?

Jako rynek, Amazon.pl nie ma żadnej roli w ustalaniu cen, a wszelkie zmiany cen są prerogatywą sprzedawcy. Jednak rewizja opłaty za sprzedaż pomoże sprzedawcom rozszerzyć portfolio produktów na Amazon.in i rozwinąć działalność.

*STEP to program nagród oparty na wynikach, który ocenia sprzedawców na podstawie 5 kluczowych wskaźników opinii klientów i klasyfikuje ich do jednego z 4 poziomów — Podstawowy, Standardowy, Zaawansowany i Premium. Każdy poziom wiąże się z mnóstwem nagród/korzyści, takich jak zwolnienie z opłaty za obsługę wagi, krótszy okres rezerwowy płatności, szybsza wypłata płatności, bezpłatne zarządzanie kontem i wiele innych. Nowi sprzedawcy zaczynają od poziomu Standard i przechodzą na wyższy poziom na podstawie wyników w 5 wskaźnikach STEP.




Źródło