Biznes

Amazon kupi MX Player od Times Internet

  • 29 maja, 2024
  • 4 min read
Amazon kupi MX Player od Times Internet


Bombaj: Prawie rok po odwołaniu transakcji firma Amazon.com, Inc wznowiła rozmowy w sprawie przejęcia MX Player, należącej do Timesa internetowej platformy do strumieniowego przesyłania wideo bez gotówki, powiedziały dwie osoby posiadające bezpośrednią wiedzę w tej sprawie Mennica.

Ostatnim razem transakcja nie doszła do skutku ze względu na niedopasowanie wyceny po tym, jak Amazon, międzynarodowa amerykańska firma posiadająca udziały w handlu elektronicznym, streamingu, przetwarzaniu w chmurze i reklamie internetowej, przeprowadziła due diligence oraz przeprowadziła proces audytu i weryfikacji potencjalnej spółki docelowej w celu potwierdzenia informacje finansowe i wszystkie inne fakty istotne dla usługi OTT.

Times Internet zażądał za MX Playera ponad 100 milionów dolarów, podczas gdy wewnętrzny zespół Amazona wycenił go na około 500 crore (60 milionów dolarów). Jedna z osób stwierdziła, że ​​wartość spadła jeszcze bardziej.

„Obie strony wznowiły rozmowy i są bliskie porozumienia. Wycena spadła, bo MX Player jest w kiepskiej kondycji. Jednak firma, która się skończyła Dług wynoszący 2500 crore będzie musiał uregulować się sam, a Amazon nie uwzględni go w swoich księgach” – powiedziała osoba.

Warto przeczytać!  Nawet 13 750 EUR dopłaty do nowego auta. Stare musi iść na złom

Zapytania wysłane do dyrektora generalnego Amazon i MX Player Karana Bediego pozostały bez odpowiedzi aż do czasu wydania prasy.

Amazon jest właścicielem płatnej usługi wideo na żądanie (SVoD) dla abonentów Prime Video, a także usługi OTT Amazon miniTV z reklamami w Indiach. Amazon uruchomił miniTV w maju 2021 r. jako bezpłatną usługę dostępną w aplikacji zakupowej Amazon dla użytkowników telefonów z systemem Android, która później została rozszerzona również na użytkowników iPhone’a.

Usługa Prime Video jest skierowana do wyższych klas społeczno-ekonomicznych i jest połączona z subskrypcją Prime, która zapewnia użytkownikom dostęp do bezpłatnej wysyłki kwalifikujących się produktów i muzyki bez reklam oprócz treści Prime Video.

Jednak w przypadku miniTV nie jest wymagana subskrypcja i jest ona skierowana do mas posiadających smartfony i połączenia do transmisji danych. Dodanie MX Playera pobudzi działalność Amazona w zakresie AVoD (wideo na żądanie dla reklamodawców).

MX Player został pierwotnie opracowany przez południowokoreańskiego programistę aplikacji jako odtwarzacz multimedialny dla pobranych filmów. W 2018 roku firma Times Internet należąca do Bennett Coleman & Co Ltd (BCCL) nabyła MX Player dla 1000 crore (wówczas około 140 milionów dolarów), aby uczcić wejście na rynek streamingu wideo po kilku nieudanych próbach, w tym BoxTV.

Warto przeczytać!  Cena węgla za tonę jest coraz bliżej 600 zł.! Paliwa też lecą w dół! Sprawdzamy ceny paliw, gazu, węgla i pelletu przed weekendem (03.03.2023)

MX Player został później ponownie wydany jako aplikacja do strumieniowego przesyłania wideo z reklamami. Największą zaletą odtwarzacza było to, że był już obecny na smartfonach ponad 100 milionów użytkowników i osiągał wówczas 50 milionów użytkowników dziennie. Dziś MX Player ma ponad 300 milionów użytkowników na całym świecie.

Jednak firma, która ostatnio zebrała około 111 milionów dolarów w rundzie finansowania prowadzonej przez chińskiego giganta internetowego Tencent, od jakiegoś czasu nie była w stanie wygenerować wystarczającej ilości gotówki na sfinansowanie ekspansji, a Times Internet wyprzedawał część swoich przedsiębiorstw. W lutym ubiegłego roku firma sprzedała platformę krótkich filmów MX Takatak spółce ShareChat wspieranej przez firmę Temasek.

W maju 2022 r. Times Internet sprzedał Dineout firmie Swiggy w ramach transakcji na akcjach, a później w grudniu sprzedał publikacje lifestylowe – MensXP i iDiva – oraz firmę zajmującą się marketingiem wpływowym Hypp firmie Mensa Brands.


Źródło