Marketing

Amazon wyznacza najlepszy w historii Prime Day, ponieważ sprzedaż w USA osiągnęła 12,7 miliarda dolarów

  • 13 lipca, 2023
  • 3 min read
Amazon wyznacza najlepszy w historii Prime Day, ponieważ sprzedaż w USA osiągnęła 12,7 miliarda dolarów


Amazon Prime Day 2023 pobił rekordy, stając się jak dotąd największym sukcesem sprzedawcy.

Według danych Adobe Analytics, podczas dwudniowego wydarzenia, które odbyło się 11 i 12 lipca, wydatki rok do roku wzrosły w Stanach Zjednoczonych o 6,1% do 12,7 miliarda dolarów.

Pierwsi członkowie kupili ponad 375 milionów produktów na całym świecie i zaoszczędzili ponad 2,5 miliarda dolarów na zniżkach Amazon.

Dlaczego nam zależy. Amazon Prime Day zyskuje na popularności, a przy tak dużym natężeniu ruchu jest to doskonały czas dla marketerów na reklamowanie się i optymalizację na platformie w celu uzyskania maksymalnego zasięgu. Dla tych, którzy już reklamują się na Amazon, warto rozważyć zwiększenie wydatków na reklamę. Odbywające się co dwa lata wydarzenie daje markom możliwość nie tylko wzmocnienia relacji z obecnymi klientami, ale także dotarcia do nowych i przyciągnięcia ich, co potencjalnie może pomóc w zwiększeniu świadomości marki i zaowocować wyższym zwrotem z inwestycji.

W jakich kategoriach odnotowano największy wzrost sprzedaży? Firma Adobe zgłosiła skoki wydatków w kilku kategoriach. W porównaniu do średniej dziennej sprzedaży w czerwcu:

  • Sprzedaż AGD wzrosła o 52%
  • Sprzedaż zabawek wzrosła o 27%
  • Sprzedaż odzieży wzrosła o 24%
  • Sprzedaż elektroniki wzrosła o 12%
  • Sprzedaż artykułów piśmienniczych i biurowych wzrosła o 76%
Warto przeczytać!  Stos technologii marketingowych, który musisz mieć w 2023 r

„Prime Day stał się jednym z najważniejszych momentów w roku w handlu elektronicznym, ponieważ konsumenci korzystają z dużych rabatów od wielu różnych sprzedawców detalicznych. Rekordowe wydatki pokazują nam, że konsumenci wykorzystują swoich wewnętrznych łowców okazji, zaopatrując się w określone kategorie, takie jak elektronika i odzież, podczas gdy rabaty pozostają wysokie” — powiedział Vivek Pandya, główny analityk w Adobe Digital Insights.


Otrzymuj codzienny biuletyn wyszukiwania, na którym polegają marketerzy.


Jakie rabaty były oferowane? Amazon oferował zniżki we wszystkich kategoriach swojego portfolio produktów – chociaż nie wszystkie produkty zostały uwzględnione:

  • Elektronika została przeceniona nawet o 16%
  • Odzież została przeceniona o 13%
  • Zabawki zostały przecenione nawet o 15%
  • Artykuły sportowe zostały przecenione o 9%
  • Meble zostały przecenione o 7%

Dodatkowe ustalenia. Oprócz określenia, ile klienci wydali, raport Adobe Analytics pokazał również, w jaki sposób klienci zmieniają swój proces zakupowy:

  • Zamówienia Kup teraz, zapłać później (BNPL) wzrosły o 19,5% rok do roku i stanowiły 6,4% wszystkich zamówień online.
  • BNPL wygenerował 461 milionów dolarów przychodu.
  • BNPL był używany przede wszystkim w przypadku produktów kupowanych w kategoriach odzież, meble/dom i elektronika
  • Sprzedaż smartfonów wzrosła o 42,7% rok do roku i stanowiła 43,7% sprzedaży
Warto przeczytać!  Wynajem krótkoterminowy „znacząco wpłynął” na przystępność cenową mieszkań: Desjardins

Kiedy jest następny Amazon Prime Day? Amazon jeszcze nie potwierdził, czy w tym roku na pewno będzie drugi Prime Day. Jednak w zeszłym roku, oprócz zorganizowania dwudniowej wyprzedaży w lipcu, Amazon zorganizował również jedną 11 i 12 października.

Detaliczne sieci medialne. Nowa siła w tym roku, detaliczne sieci medialne (RMN), również przyczyniły się do zwrotów Prime Day. Według Salesforce ruch kierowany do witryn detalicznych z RMN wzrósł o ponad 70% w ciągu ostatniego roku.

  • „Reklamy w detalicznych sieciach medialnych przyciągały wzrok konsumentów przez cały Prime Day. Zaobserwowaliśmy ogromny wzrost ruchu z tych wschodzących mediów, co czyni je kluczowym elementem marketingu mix” — powiedział Rob Garf, wiceprezes Salesforce i dyrektor generalny ds. sprzedaży detalicznej.

Dodatkowe relacje na temat tej historii od Chrisa Wooda.


Źródło