Podróże

American Express ujawnia najnowsze trendy w podróżowaniu

  • 24 marca, 2023
  • 5 min read
American Express ujawnia najnowsze trendy w podróżowaniu


Teraz, gdy podróże wróciły do ​​poziomu sprzed pandemii, podróżnicy przemierzają świat w poszukiwaniu nowych wrażeń. Jako główna siła w ułatwianiu tych podróży, American Express regularnie przeprowadza ankiety, aby zobaczyć, jak, gdzie i dlaczego posiadacze kart eksplorują. Wczoraj opublikowano wyniki raportu Global Travel Trends 2023 firmy American Express Travel, w którym wyszczególniono wyniki 8000 respondentów z całego świata: 2000 w USA, po 1000 w Australii, Kanadzie, Indiach, Japonii, Meksyku i Wielkiej Brytanii, wszyscy o dochodach gospodarstwa domowego o wartości ponad 70 000 USD i które podróżują samolotem co najmniej raz w roku.

Ogólnie rzecz biorąc, wyniki pokazują, że liczba podróży nadal rośnie: 85% stwierdziło, że zamierza odbyć w tym roku dwie lub więcej podróży rekreacyjnych; 74% stwierdziło, że lepsze wrażenia z podróży są ważniejsze niż koszty; 78% stwierdziło, że podróże są głównym priorytetem budżetowym. Jednak to, dokąd zmierzają, było podzielone między znane wybory i otwieranie nowych możliwości.

Dla 89% respondentów słowo „nowy” jest zdecydowanie terminem operacyjnym: chcą wybrać się do miejsc położonych poza utartymi szlakami zamiast do dobrze znanych miast turystycznych, naprawdę poznać te miejsca na szczegółowym poziomie i wspierać lokalne społeczności. Dotyczy to zwłaszcza respondentów z pokolenia Z i milenialsów, którzy częściej niż inni respondenci wyrażają chęć odkrycia nowego miejsca na wakacje, zanim zrobią to inni, robienia zakupów w małych, lokalnych, autentycznych miejscach, kiedy tam są, i doświadczania miejsca docelowego jako miejscowi Do.

Podróżni, którzy zdecydowali się pojechać na Sycylię w tym roku, mogli podjąć decyzję po obejrzeniu drugiego sezonu „The White Lotus”, demonstrującego inny trend zwany Set Jetting – uciekanie do miejsc, które widzieli na ekranie, w telewizji, filmach lub mediach społecznościowych . Pokolenie Z i milenialsi również przodują w tej kategorii, częściej wybierając miejsca, które widzieli w tych mediach, zwłaszcza na Instagramie i Tik Toku, i dzięki temu miejsca, o których wiedzą, że będą dobrze wyglądać na ich własnych zdjęciach na tych platformach.

W ciągu ostatnich kilku lat liczba wakacji wellness rosła, w dużej mierze z powodu stresu wywołanego pandemią i nadal tak jest. 88% respondentów stwierdziło, że wyda w tym roku tyle samo, jeśli nie więcej na te wakacje w hotelach takich jak Amanyara w Turks and Caicos, The Cape, A Thompson Hotel w Cabo San Lucas w Meksyku i One & Only Cape Town na tym południu Afrykańskie miasto. 75% przysięga, że ​​zamierza odłączyć/odłożyć telefony na wakacje, aby poprawić swoje zdrowie psychiczne, a wielu z nich zamiast tego zamierza zaangażować się w takie doświadczenia, jak odkrywanie szlaków turystycznych/plażowych, odwiedzanie prywatnej plaży i korzystanie z masażu/masażu twarzy . 43% wybiera hotel ze względu na jego zaplecze odnowy biologicznej, a 68% wybiera miejsca, które są otoczone naturą, aby poprawić jasność umysłu.

Innym trendem, który rośnie i utrzymuje się w tym roku, jest wybieranie miejsca na wakacje w oparciu o jego kulinarną scenę: 81% respondentów stwierdziło, że próbowanie lokalnej kuchni jest częścią podróży, na którą najbardziej czekają. Mniejsza liczba – 37% – planuje odwiedzić konkretną słynną restaurację. Inni bardziej skłaniają się ku czystym, autentycznym, prostszym doznaniom kulinarnym, rodzajowi kulinarnych podróży, który teraz bardziej przemawia do szanowanego, urodzonego w Izraelu szefa kuchni Michaela Solomonova, zdobywcy nagrody Jamesa Bearda, którego restauracje obejmują Zahav w Filadelfii i Laser Wolf w Williamsburgu na Brooklynie.

„Im jestem starsza, tym dobre wspomnienia, które kształtują sposób, w jaki myślę o jedzeniu, nie pochodzą z restauracji ocenionych przez Michelin, ale z małych miejsc, które zostały otwarte, ponieważ tym się zajmują, pokoleń ludzi, którzy robili to samo przez długi czas. Możesz posmakować duszy. To jest to, co kocham” – mówi. Wyróżnia południowe wybrzeże Oregonu, gdzie przypadkowo zatrzymał się w chacie z krabami w Dungeness i zjadł kraby z wyciągniętym masłem, które opisuje jako „Nie pamiętam, żebym kiedykolwiek jadł coś tak dobrego”. Inne niezapomniane wrażenia to ceviche z jednego z lokalnych miejsc w wiosce Quepos, miasteczku obok kurortu, w którym przebywał w Kostaryce i tętniąca życiem granita z chaty w pobliżu szlaku pieszego na włoskim wybrzeżu Amalfi w otoczeniu cytryn, fig i oliwki.

Nie żeby całkowicie ignorował poważniejsze restauracje, ale generalnie nie pielgrzymuje do tych najsłynniejszych. Sugeruje przyjrzenie się ofercie drugorzędnych miast w USA, gdzie niższe koszty utrzymania i różnorodność społeczności imigrantów tworzą bogactwo doświadczeń kulinarnych, takich jak doskonałe wietnamskie i kambodżańskie restauracje w Filadelfii. A kiedy zatrzymuje się w hotelu, udziela tej solidnej rady. „Zamiast restauracji, które zwykle polecają, pytam ich, dokąd poszliby razem z rodzinami” — mówi. „W restauracji zrób to samo z obsługą. Zapytaj ich, co chcieliby zjeść. Pokaż, że naprawdę interesuje cię jedzenie, a nie wrażenie.


Źródło

Warto przeczytać!  Wszystkie lokalizacje Floo Flame i jak szybko podróżować w Hogwarts Legacy