Amerykański gigant technologiczny wycofuje reklamy igrzysk olimpijskich w Paryżu po kontrowersjach związanych z ceremonią otwarcia Ostatniej Wieczerzy: „Niedopuszczalna kpina…”
Duża amerykańska firma technologiczna wycofała swoją reklamę z igrzysk olimpijskich w Paryżu. W sobotę firma C Spire z siedzibą w stanie Missisipi wycofała się z reklam po intensywnych reakcjach na występ podczas ceremonii otwarcia, który wielu widzów uznało za głęboko obraźliwy i bluźnierczy. Kontrowersyjny akt obejmował drag queens i tancerzy w występie postrzeganym jako szydercza parodia Ostatniej Wieczerzy. (Aktualizacje na żywo z 2. dnia igrzysk olimpijskich w Paryżu)
Firmy technologiczne wycofują reklamę olimpijską po kontrowersjach
Igrzyska Olimpijskie 2024 oficjalnie rozpoczęły się w Paryżu 26 lipca niekonwencjonalną ceremonią otwarcia. Zamiast zwyczajowej ceremonii na stadionie, osoby odpowiedzialne za wydarzenie postanowiły zorganizować ją w całym mieście. Tysiące sportowców i artystów spłynęło w dół Sekwany, kończąc na oszałamiającym pokazie na tle Wieży Eiffla i gwiazdorskich występów Lady Gagi i Celine Dion. Jednak ceremonia otwarcia została przyćmiona kontrowersją dotyczącą pewnego segmentu, który wielu widzów uznało za „obrazę chrześcijan”.
Przeczytaj także: Jennifer Aniston nazwana przez J.D. Vance’a „obrzydliwą” za ciągnięcie jego małej córeczki: „Gdyby miała problemy z płodnością…”
Firma telekomunikacyjna i technologiczna C Spire dołączyła do rosnącej fali sprzeciwu, ogłaszając na X, że wycofała wszystkie reklamy olimpijskie. Firma podała jako powód swojej decyzji „kpinę z wiary chrześcijańskiej” podczas ceremonii.
„Byliśmy zszokowani kpiną z Ostatniej Wieczerzy podczas ceremonii otwarcia Igrzysk Olimpijskich w Paryżu” – napisał C Spire na X. Firma „wycofuje swoją reklamę z Igrzysk Olimpijskich”.
Przedstawienie Ostatniej Wieczerzy wywołuje bojkot reklam na Olimpiadzie
Internet huczał przez cały dzień po zakończeniu czterogodzinnej ceremonii. Niektórzy krytykowali włączenie dzieci do występu drag, nazywając go „hiperseksualizowanym”. Inni uznali scenę, która wyglądała jak obraz Leonarda da Vinci Ostatnia Wieczerza, za „kpinę”. Ale nie wszyscy podzielali ich zdanie. Wiele osób uważało, że pokaz był świetnym sposobem na świętowanie społeczności LGBTQ+ i różnorodności.
Później dyrektor artystyczny ceremonii, Thomas Jolly, otworzył się na temat aktu i na konferencji prasowej powiedział, że nigdy nie było to intencją. Powiedział, że rzeczywistym pomysłem było „włączenie”. „Naturalnie, gdy chcemy włączyć wszystkich i nikogo nie wykluczać, pojawiają się pytania” – zauważył Jolly według FOX news.
Przeczytaj także: Kelly Clarkson i Peyton Manning skrytykowane za „katastrofalny” komentarz na temat igrzysk olimpijskich: „Po co ona tam jest…”
Suzy Hays, CEO C Spire, również skomentowała decyzję o wycofaniu reklam. W oświadczeniu dla NY Post, „C Spire wspiera naszych sportowców, którzy tak ciężko pracowali, aby wziąć udział w igrzyskach olimpijskich”. Kontynuowała, Jednak nie będziemy częścią obraźliwej i niedopuszczalnej kpiny z Ostatniej Wieczerzy, dlatego wycofujemy nasze reklamy z igrzysk olimpijskich”.