Rozrywka

Analiza okładki albumu „Cowboy Carter” Beyoncé

  • 20 marca, 2024
  • 5 min read
Analiza okładki albumu „Cowboy Carter” Beyoncé


Podczas gdy Beyoncé przygotowywała się do wydania swojego kolejnego solowego albumu „Cowboy Carter”, we wtorek drażniła fanów okładką nowej płyty, która podobnie jak jej poprzedni album przedstawia ją siedzącą na koniu. Ale w przeciwieństwie do tej płyty „Renaissance”, tym razem jest w pełnym stroju rodeo i dosiada białego ogiera, rozpoczynając nową erę swojego trzyaktowego projektu.

Minęły prawie dwa lata, odkąd wypuściła „Renaissance”, który zapoczątkował światową trasę koncertową i zainspirował fanów na całym świecie do tworzenia wielu cekinowych i chromowanych kreacji. Jeśli Akt I, jak nazwała ten album, był hołdem dla muzyki disco i house, to Akt II z pewnością będzie jej oficjalnym wejściem w świat muzyki country.

Przed wydaniem albumu, 29 marca, członkowie działu Styles dziennika The New York Times dokładnie przyjrzeli się okładce albumu i temu, co reprezentuje ona dla wkładu Czarnych Amerykanów w muzykę country.

Gina Cherelus Co sądzimy o okładce albumu? Poza tym, uwielbiam to, jak ona i koń mają dopasowaną sierść. Ciekawe, czy to ten sam z „Renesansu”, czy nowy członek stajni. Tak czy inaczej, oba są uderzające.

Melisa Guerrero Zawsze cenię spójność wizualną! Co zdecydowanie widzimy w tych dwóch pierwszych aktach, jak dotąd.

Maria Solis Od czasów „Renesansu” wyraźnie próbuje na nowo wpisać wizerunki czarnych kobiet w historię kowbojów i Zachodu, która jest kwintesencją amerykańskiej mitologii i terenem dojrzałym do symboli patriotycznych i nacjonalistycznych.

Warto przeczytać!  14 000 członków obsady Disneylandu zagłosuje nad autoryzacją strajku

Czerelus Tym bardziej w roku wyborczym. To wszystko sprawia wrażenie bardzo zamierzonego.

Solis Ja też jestem pod wielkim wrażeniem jej spojrzenia. Konfrontuje się z widzem.

Franka Rojasa Beyoncé patrzy bezpośrednio w kamerę, twarzą skierowaną do przodu, i naprawdę ma wrażenie, że odzyskuje siły. Jej włosy wiszą w powietrzu, a ona przejmuje kontrolę.

Czerelus Trzymając flagę w jednej ręce, a wodze konia w drugiej, zajmuje pozycję autorytetu. I na szpilkach!

Rojas Co sądzicie o znaku amerykańskiej flagi w rogu?

Czerelus Przypomina słuchaczom i fanom, że jej wejście w ten gatunek nie jest tak przypadkowe, jak wielu mogłoby przypuszczać. Muzyka country to czarna muzyka.

Solis Myślę, że jej stwierdzenie, że to nie jest album country, ale „album „Beyoncé”” nawiązuje do tego, z czym spotykali się fani country, wydając „Daddy Lessons” w 2016 roku. Ale przemawia to również do jej szczególnego stylu wizerunku zrobienie; tworzy swój własny język wizualny i historię, nawet jeśli opiera się w tym celu na tych rozpoznawalnych symbolach. A co jest bardziej amerykańskie niż Beyoncé?

Guerrero Jeden z Redditorów zauważył, że galopujący koń przywołuje na myśl XIX-wieczne fotografie „Konia w ruchu” autorstwa Eadwearda Muybridge’a, które poczesne miejsce znalazły w „Nie” Jordana Peele’a (kolejnym materiale medialnym, który ukłonia się czarnym kowbojom, ale konkretnie w Hollywood ).

Warto przeczytać!  Kanye West dzieli fanów po tym, jak przepuścił 7 MILIONÓW dolarów na spot reklamowy Super Bowl, aby podzielić się dziwacznym, domowym filmem nakręconym na tylnym siedzeniu jego SAMOCHODU

Czerelus Biorąc pod uwagę skojarzenia amerykańskiej flagi z prawicą i to, jak ostatnio została ona dostosowana do reprezentowania konserwatywnych pasji, myślę, że to jej sposób na przypomnienie nam, że flaga nie należy do jednej konkretnej grupy.

Guerrero Interesujące jest to, że flaga jest również nieco poza kamerą.

Solis Też pomyślałam: „Nie”! Co doprowadziło mnie do zeszłorocznego artykułu Emmy Goldberg poświęconego stylom, opowiadającego o tym, jak ludzie powracają na amerykański Zachód jako miejsce, w którym odkrywają się na nowo.

Rojas Melisso, podoba mi się, że wspomniałaś o kulturze czarnych kowbojów i jej historii. Przypomina mi to, co symbolizują Compton Cowboys: odzwierciedlanie swoich czasów, ale także składanie hołdu własnej historii i kulturze.

Guerrero Zgadza się, Franku! Grupa od lat jest głęboko zakorzeniona w Compton.

Czerelus Podobnie jak chromowane elementy, które nosiła na okładce „Renesansu”, kowbojski kapelusz, który nosi na okładce, z pewnością będzie w tym roku wyprzedany. Szarfa sprawia, że ​​myślę, że na tym albumie ma także wpływ czarna, południowa kultura widowiskowa. Pomyśl: panno Juneteenth. W końcu jest dziewczyną z Teksasu.

Warto przeczytać!  Zapowiedź AEW Revolution 2023: MJF nie jest wystarczająco dobry i on o tym wie

Rojas I królowe rodeo!

Czerelus Ponieważ królowe rodeo również noszą flagę po zdobyciu tytułu, jest to prawdopodobnie bezpośredni ukłon!

To fascynujące, jak doszło do tego, że Beyoncé wydaje się wierzyć, że musi przyjąć pozycję kowbojki na koniu, ubrana na czerwono, biało i niebiesko, trzymając amerykańską flagę na okładce albumu, aby wbić ludziom do głów to, co ją interesuje w kraju nie jest modą. Bardzo jej na tym zależy i nie przychodzi mi na myśl żadna inna artystka na jej poziomie, która musiałaby tak bardzo przekonywać.

Solis Albumy Beyoncé są często migawką naszych czasów. Ewoluuje wraz z naszą kulturą, aby wejść w dyskurs chwili.

Guerrero Kiedy myślę o „Lemonade” lub „Damn” Kendricka Lamara, wskazuje to na bardzo specyficzny moment w historii Ameryki. Podobnie jak „Co się dzieje” Marvina Gaye’a. Jest coś potężnego w sztuce, która rozmawia z obecną rzeczywistością.

Rojas Podoba mi się to, co tutaj robi Beyoncé, tworząc przestrzeń, w której inni ludzie mogą czuć się dostrzeżeni, od kowbojów i kowbojek po vaqueros. (Dowód A: Przyniosłem dzisiaj do biura mój kowbojski kapelusz na rozmowę.)

Gina Cherelus, Maria Solis, Franka Rojasa I Melisa Guerrero raportowanie wniesione.




Źródło