Marketing

Antoine Gross o tym, jak marki mogą efektywniej współpracować z influencerami

  • 10 lipca, 2023
  • 9 min read


Aby dowiedzieć się więcej o wpływie influencer marketingu w regionie i o tym, jak marki mogą skorzystać na tym trendzie, niedawno rozmawialiśmy z Antoine Grossem, dyrektorem generalnym SEA w impact.com, platformie automatyzacji partnerstwa, która usprawnia sposób, w jaki marki znajdują odpowiedniego influencera pracować z.

W ostatnich latach influencer marketing stał się istotnym kanałem w marketingu mix. W Azji Południowo-Wschodniej nadal rośnie w szybkim tempie – według badań R3 szacuje się, że branża influencer marketingu w regionie osiągnie 2,59 miliarda dolarów do 2024 roku.

W trakcie naszej rozmowy Antoine mówi o trendach związanych z influencerami, o tym, w jaki sposób marki mogą skorzystać na dodaniu marketingu influencerskiego do miksu, o znaczeniu zachowania autentyczności i nie tylko.



Jakie są trendy wśród influencerów i jak wpłyną/zwiększą sprzedaż dla dużych marek detalicznych?

Jednym z nich jest dalszy boom treści krótkich. W 2022 r. krótkie filmy stanowiły 80% całego mobilnego ruchu danych. Oprócz Tiktok, platformy takie jak Instagram Reels i YouTube Shorts przyczyniły się do tego trendu, oferując użytkownikom możliwość tworzenia i udostępniania krótkich filmów, które można łatwo konsumować i udostępniać. Doprowadziło to do zmian w strategiach tworzenia treści dla marek i influencerów.

W związku z tym zjawisko społeczne zrodziło również wzrost liczby twórców treści. Dzięki wpływowi tych rozwiniętych platform mediów społecznościowych każdy przeciętny Joe może zostać twórcą treści, zbudować swoją markę i dotrzeć do szerszej publiczności w autentyczny i kreatywny sposób. Spowodowało to możliwości większej współpracy z markami, sponsoringu i innych form monetyzacji treści.

„Wartość influencer marketingu polega na jego zdolności do wykorzystania autentyczności dopasowanej do zainteresowań konsumenta. Konsumenci stają się coraz bardziej selektywni, zwłaszcza jeśli chodzi o treści sponsorowane”.

Pojawiają się też treści empatyczne i skoncentrowane na człowieku. Dawno minęły czasy, kiedy twarde i sprzedażowe oferty były postrzegane jako złoty standard dla konsumentów. Teraz autentyczność i przejrzystość są tym, co sprawia, że ​​marka skutecznie łączy się z odbiorcami. Wraz ze wzrostem świadomości społecznej konsumentów, domagają się oni od marek wniesienia konstruktywnego wkładu w społeczeństwo. Dlatego coraz większy nacisk kładzie się na niszowe zainteresowania, zwłaszcza wśród społeczności twórców.



Na przykład nanoinfluencerzy stali się ostatnio bardziej skuteczni ze względu na ich zdolność do budowania bardziej autentycznych i szczerych relacji ze swoimi obserwatorami. Nanoinfluencerzy mają zazwyczaj mniejszą liczbę obserwujących w porównaniu do makro lub mega influencerów, ale ich obserwujący są bardziej zaangażowani i związani z nimi na poziomie osobistym.

Warto przeczytać!  Przedstawiamy Thriize.com: nową platformę SaaS z wyświetlaczami społecznościowymi, która pomaga twórcom treści rozwijać się

Influencerzy nano często mają również bardziej specyficzną i niszową publiczność, co pozwala im dostarczać bardziej ukierunkowane i odpowiednie treści swoim obserwatorom. Dzięki temu są w stanie zbudować bliskie relacje i poczucie wspólnoty wśród swoich wyznawców, oparte na zaufaniu, autentyczności i wiarygodności.

Jak ważna jest autentyczność w influencer marketingu? Czy uważasz, że konsumenci stają się coraz bardziej wymagający, jeśli chodzi o treści sponsorowane?

Wartość influencer marketingu polega na jego zdolności do wykorzystania autentyczności dopasowanej do zainteresowań konsumenta. Konsumenci stają się coraz bardziej selektywni, zwłaszcza jeśli chodzi o treści sponsorowane. Mogą szybko stwierdzić, kiedy influencer nie jest szczery, a kiedy po prostu naciska ze względu na sponsoring.

A ponieważ konsumenci online i trendy nieustannie ewoluują, marki będą potrzebowały więcej „prawdziwych ludzi” i więcej „autentyczności”, aby marketing influencerów naprawdę ugryzł. To powiedziawszy, autentyczność jest niezbędna w marketingu influencerów, ponieważ sprzyja relacji zaufania i wiarygodności między influencerem a jego odbiorcami.

„Aby tworzyć udane relacje i widzieć wyniki, ważne jest zarządzanie influencerami przez cały cykl życia, podobnie jak zarządzanie innymi partnerami, takimi jak podmioty stowarzyszone i domy mediowe”.

Marki są w stanie budować trwalsze relacje i silniejszy rezonans ze swoimi odbiorcami, gdy reprezentujący je influencerzy szczerze mówią o swoich powiązaniach i osobistych interakcjach z towarami, które promują.

Dobrym przykładem jest wzrost liczby mikro- i nanoinfluencerów. W ciągu ostatnich kilku lat byli postrzegani przez różnych odbiorców jako bardziej godni zaufania w porównaniu z celebrytami i większymi osobistościami ze względu na to, jak spersonalizowane i dopasowane są ich treści.

Jakie są najskuteczniejsze kampanie influencer marketingowe, które ostatnio widziałeś? Czym się wyróżniały?

W Singapurze rodzime marki, takie jak Sterra i Prism+, prowadzą szeroko zakrojone kampanie marketingowe z wykorzystaniem influencerów, które możemy uznać za najlepsze praktyki na rynku.

Warto przeczytać!  Rynek bioczujników do diagnostyki w punktach opieki będzie świadkiem przyspieszenia wzrostu

Chociaż Sterra to marka oczyszczaczy powietrza i wody, jest skierowana głównie do młodych Singapurczyków. Sprawia to, że marka ma trudności ze znalezieniem odpowiednich punktów kanału, za pomocą których może komunikować się z docelowymi odbiorcami. Aby temu zaradzić, Sterra mocno polegała na marketingu wpływowym w swojej strategii na szczycie ścieżki.

„Niezależnie od budżetu, jeśli chodzi o określenie właściwych strategii, marki muszą najpierw zrozumieć i zdecydować o roli marketingu influencerów na równi z ich ogólną mieszanką marketingową”.

Dzięki pomocy celebrytów i internetowych influencerów na TikTok i Instagramie, Sterra była w stanie w krótkim czasie zbudować silną świadomość wśród swoich młodych konsumentów. Dzięki powiązanym i zabawnym treściom ta strategia influencerów pomogła wywołać falę w mediach społecznościowych, dzięki czemu Sterra była łatwo rozpoznawalna i rozumiana przez każdego młodego Singapurczyka.

Podobnie firma Prism+ zajmująca się elektroniką użytkową wykorzystała siłę wpływowych osób do wywołania szumu wśród swojej młodej grupy docelowej. Wykorzystując tych twórców treści z istniejącą siłą i różnymi zainteresowaniami – od e-sportu, mody, po zdrowie i rozrywkę – Prism+ był w stanie skutecznie zbudować społeczność i ugruntować swoją pozycję jako domowa marka używana przez każdego Singapurczyka.

W jaki sposób mniejsze firmy z ograniczonymi budżetami mogą nadal korzystać z influencer marketingu? Czy są jakieś strategie, które moglibyście im polecić?

Niezależnie od budżetu, jeśli chodzi o określenie właściwych strategii, marki muszą najpierw zrozumieć i zdecydować o roli marketingu wpływowego na równi z ich ogólną mieszanką marketingową. Czy celem jest budowanie świadomości, zachęcanie do konwersji, czy połączenie obu? Dopiero po określeniu tego marki mogą określić właściwe strategie, które należy wdrożyć w ramach ich budżetu roboczego.

Ogólnie rzecz biorąc, istnieje kilka tanich, ale wysokodochodowych strategii, którym marki mogą się przyjrzeć. Ale z drugiej strony, to nadal będzie się różnić i zależeć od ich ogólnego celu marketingowego. Niektóre z nich obejmują:

  • Współpraca z partnerami/innymi markami przy wspólnych kampaniach, które mogą pomóc obniżyć koszty, a jednocześnie dotrzeć do większej liczby odbiorców
  • Wdrażanie UGC (treść generowana przez użytkowników) za pośrednictwem mediów społecznościowych i konsumentów
  • Współpraca z lokalnymi twórcami treści, którzy wykazali się dobrą obecnością na docelowym rynku
  • Wykorzystanie influencerów Micro-nano jako części marketingu partyzanckiego, co jest bardziej opłacalne w porównaniu do pracy z większymi influencerami/celebrytami.
Warto przeczytać!  Bęben | Jak wydarzenia na żywo mogą zwiększyć lojalność w ważnych momentach

Jakiej rady udzieliłbyś markom, które dopiero zaczynają przygodę z influencer marketingiem? Jakich typowych błędów powinni unikać?

Wraz z ewolucją nawyków i preferencji konsumentów, influencer marketing zmienia się w zawrotnym tempie. Dlatego ważne jest, aby przy opracowywaniu strategii marketingu influencerów nadać priorytet długowieczności. Podstawową zasadą jest to, że marki nie muszą traktować influencer marketingu jako jednorazowej transakcji.

Aby tworzyć udane relacje i widzieć wyniki, ważne jest zarządzanie influencerami przez cały cykl życia, podobnie jak zarządzanie innymi partnerami, takimi jak podmioty stowarzyszone i domy mediowe. Dostosowanie planu zarządzania cyklem życia może pomóc w tworzeniu dojrzałych partnerstw i poprawie jakości, skalowalności i skuteczności programu influencerów.

Ponieważ budżet jest zawsze kluczowym czynnikiem, marki muszą również wyznaczyć wymierne cele, aby jak najlepiej wykorzystać swój program marketingu influencerów. Zamiast płacić stałą opłatę za posty influencerów, warto rozważyć płacenie na podstawie określonych wskaźników, takich jak koszt zaangażowania, koszt kliknięcia (CPC), koszt potencjalnego klienta lub koszt sprzedaży. Takie podejście pozwala markom lepiej śledzić wyniki influencerów i odpowiednio dostosowywać warunki płatności.

Wreszcie, marki muszą znaleźć odpowiedni profil influencera i wymieszać. Sukces strategii influencerów zależy od współpracy z odpowiednimi influencerami, którzy tworzą najbardziej rezonujące i autentyczne treści w mediach społecznościowych w kanałach, które przeglądają potencjalni klienci i na których podejmują działania.

Równie ważne jest zdywersyfikowanie puli wpływowych osób, aby mieć pewność, że możesz uchwycić zróżnicowaną publiczność i ich zainteresowania. Możesz pokochać ich pracę, ale jeśli ich odbiorcy mieszkają głównie w kraju, w którym Twoja marka nie sprzedaje żadnych towarów, możesz nie uzyskać zwrotu z inwestycji, którego szukasz. Dlatego marki muszą być inteligentne i obiektywne, jeśli chodzi o proces selekcji influencerów.


Źródło