Biznes

AO Smith kupuje firmę Pureit firmy HUL w Indiach za ₹601 crore

  • 15 lipca, 2024
  • 5 min read
AO Smith kupuje firmę Pureit firmy HUL w Indiach za ₹601 crore


Mumbai: Firma produkująca paczkowane towary konsumpcyjne Hindustan Unilever Ltd (HUL) ogłosiła w poniedziałek sprzedaż swojego indyjskiego przedsiębiorstwa zajmującego się oczyszczaniem wody Pureit firmie AO Smith Corp. za kwotę 72 mln dolarów lub 601 rupii.

Jest to część większej transakcji, w ramach której AO Smith kupiło firmę Pureit w Azji Południowej od Unilever, spółki macierzystej HUL, za kwotę około 120 milionów dolarów.

Firma Pureit rozpoczęła działalność w Ćennaju w 2004 roku. Oferuje ona szeroką gamę rozwiązań do oczyszczania wody w gospodarstwach domowych, głównie w Indiach.

Przejęcie Pureit ma zostać sfinalizowane do końca 2024 r. Transakcja podlega zwyczajowym warunkom zamknięcia, a HUL będzie nadal zarządzać firmą do czasu jej sfinalizowania, poinformowała firma zajmująca się dobrami konsumpcyjnymi w złożonym w poniedziałek dokumencie giełdowym.

W roku fiskalnym 2024 firma HUL podała, że ​​działalność w zakresie uzdatniania wody odnotowała obroty na poziomie 293 crore, mniej niż 1% obrotów HUL w tym samym okresie. Działalność firmy w zakresie oczyszczania wody jest częścią ogólnej działalności w zakresie opieki domowej, a jej wartość netto nie jest oddzielnie śledzona przez firmę, jak stwierdziła HUL w swoim zgłoszeniu.

„AO Smith India Water Products Pvt. Ltd jest podmiotem kupującym zaangażowanym w transakcję. Jest spółką zależną AO Smith Corp., USA. Proponowana transakcja ma zostać przeprowadzona w drodze sprzedaży w ramach umowy o przeniesieniu działalności pomiędzy spółką a AO Smith India Water Products Pvt. Ltd”, zgodnie z dokumentacją HUL.

Warto przeczytać!  Przydział IPO TBO Tek zostanie sfinalizowany 13 maja. Najnowsze GMP, kroki w celu sprawdzenia statusu

„Działaj zgodnie ze strategicznym zamiarem firmy, aby skupić się na kluczowych kategoriach”

Tymczasem Rohit Jawa, CEO i dyrektor zarządzający HUL, powiedział, że ruch ten jest zgodny ze „strategicznym zamiarem” firmy, aby skupić się na swoich głównych kategoriach. „Pureit zapewnia niezbędne rozwiązania w zakresie oczyszczania wody milionom lojalnych konsumentów i jestem przekonany, że marka będzie się dalej rozwijać pod rządami AO Smith” — powiedział Jawa.

Decyzja ta jest następstwem decyzji HUL o sprzedaży marek i działalności niebędących jej podstawową działalnością i skupieniu się na kategoriach takich jak kosmetyki i pielęgnacja osobista, żywność i napoje oraz produkty do pielęgnacji domu.

W lutym ubiegłego roku firma Hindustan Unilever Ltd ogłosiła sprzedaż swojego atak oraz działalność związaną z solą sprzedawaną pod markami „Annapurna” i „Captain Cook” firmom Uma Global Foods Pte Ltd i Uma Consumer Products Pvt. Ltd, spółkom zależnym Reactivate Brands International, spółki z siedzibą w Singapurze i spółki stowarzyszonej z CSAW Aqbator Pte Ltd (Singapur).

W roku fiskalnym 2024 firma odnotowała obroty na poziomie 59 579 crore z zyskiem 10 114 crore. W roku fiskalnym 2024 jej działalność w zakresie opieki domowej wykazała przychody segmentowe w wysokości 21 900 rupii.

Warto przeczytać!  Akcje indyjskie: Intensywna pora monsunowa to świetna wiadomość dla indyjskich giełd

Osoby śledzące sytuację w tym sektorze twierdzą, że na rynku uzdatniania wody panuje duża konkurencja, a na rynku działają już tacy dominujący gracze, jak Eureka Forbes i Kent.

„Naszym zdaniem biznes oczyszczania wody jest hiperkonkurencyjny i bardzo różni się od typowego biznesu FMCG; jest to o wiele bardziej biznes dóbr konsumpcyjnych trwałego użytku” — powiedział Abneesh Roy, dyrektor wykonawczy i szef komitetu ds. badań w Nuvama Institutional Equities. „Również różnicowanie produktów nie jest łatwe, a ceny są tutaj kluczowym czynnikiem zakłócającym. Ten ruch jest zgodny ze strategicznym zamiarem HUL, aby skupić się na głównych kategoriach” — powiedział.

AO Smith India Water Products Pvt, podmiot kupujący zaangażowany w transakcję, jest spółką zależną AO Smith Corp., US, z siedzibą w Milwaukee, Wisconsin i notowaną na Nowojorskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.

Marka Pureit uzupełnia obecność AO Smith na rynkach geograficznych i kanałach dystrybucji, powiedział Parag Kulkarni, prezes AO Smith India Water Products Pvt Ltd.

„Głębokie zrozumienie potrzeb konsumentów i specjalistyczna wiedza zespołu Pureit w zakresie uzdatniania wody znacznie wzmacniają pozycję AO Smith w Indiach. Z niecierpliwością czekamy na powitanie zespołu Pureit w rodzinie AO Smith” – dodał.

Warto przeczytać!  Akcje spółek budowlanych Multibagger Railways osiągnęły 52-tygodniowy szczyt 12 lipca

Pureit został po raz pierwszy wprowadzony w Chennai w 2004 r. wraz z wprowadzeniem Pureit Classic. Wszedł do segmentu elektrycznego oczyszczania wody w 2011 r.

Rynek oczyszczaczy wody w Indiach rozszerzył się po pandemii. Jednak kategoria ta ma niską penetrację gospodarstw domowych. „Niższy wskaźnik penetracji na rynku oczyszczaczy wody sugeruje obiecującą drogę dla interesariuszy branżowych, aby dotrzeć do znacznego segmentu populacji, która jeszcze nie przyjęła tych systemów” — zgodnie z rocznym raportem Eureka Forbes z 2023 r. „Ten niewykorzystany potencjał rynkowy może wynikać z czynników takich jak ograniczona świadomość, ograniczenia w zakresie dostępności cenowej lub różnice regionalne”.

W 2021 roku firma private equity Advent International podpisała umowę z Shapoorji Pallonji Group w sprawie nabycia większościowego pakietu akcji w Eureka Forbes Ltd, wyceniając Eureka Forbes Ltd na wartość przedsiębiorstwa 4400 rupii.

3,6 Crore Hindusów odwiedziło nas w ciągu jednego dnia, wybierając nas jako niekwestionowaną platformę Indii do ogłaszania wyników wyborów powszechnych. Przeglądaj najnowsze aktualizacje Tutaj!


Źródło