Nauka i technika

Aplikacja mobilna umożliwia studentom ze specjalnymi potrzebami

  • 15 lipca, 2023
  • 3 min read
Aplikacja mobilna umożliwia studentom ze specjalnymi potrzebami


mobilna aplikacja

zdjęcie: aplikacja mobilna
pogląd więcej

Źródło: Uniwersytet Missouri

Columbia, Missouri — Kiedy Sara Estrapala rozpoczynała swoją karierę jako paraedukator w szkole średniej, wspierając uczniów z niepełnosprawnościami, takimi jak autyzm, zespół Downa, zaburzenia uczenia się i trudne zachowania, szybko rozpoznała wyzwanie — jej nastoletni uczniowie pragną podejmować własne decyzje i ich nauczyciele starają się utrzymać ich zaangażowanie i podążanie za wskazówkami.

Estrapala, obecnie adiunkt w University of Missouri College of Education and Human Development, kieruje czteroletnim grantem na rozwój kariery i mentoring w wysokości 519 939 USD, mającym na celu zwiększenie zaangażowania akademickiego i zmniejszenie destrukcyjnych zachowań poprzez umożliwienie wybranym studentom samoregulacji własne zachowanie.

„Interwencje, które nauczyciele zapewniają uczniom szkół średnich, mogą nie być wystarczające dla ich potrzeb, ponieważ uczniowie chcą mieć możliwość podejmowania własnych decyzji i mieć coś do powiedzenia we wszystkim, co zdecydują się zrobić” – powiedział Estrapala. „Ostatecznie chcemy, aby uczniowie posiadali umiejętności potrzebne do zwiększenia zaangażowania w naukę i zmniejszenia destrukcyjnych zachowań, aby mogli uzyskać dostęp do szkolnego programu nauczania”.

Warto przeczytać!  Badanie genetyczne prowadzi do prawidłowej diagnozy chłopca z atypowym Angelmanem | Studium przypadku wzywa do wczesnej diagnozy Angelmana w celu uzyskania lepszych wyników leczenia

Aby przetestować interwencję, weźmie w niej udział około 50 uczniów publicznych szkół średnich z Jefferson City, Hallsville i Fulton. Uczniowie najpierw ustalają cele dotyczące tego, w jaki sposób chcą się poprawić, czy to zwracanie większej uwagi na nauczyciela, czy lepsze podążanie za wskazówkami. Następnie będą samodzielnie monitorować i oceniać postępy w realizacji celu za pomocą aplikacji do samokontroli o nazwie I-Connect.

Po pobraniu I-Connect uczniowie będą otrzymywać okresowe alerty z monitami, aby określić, czy stosują zachowania zorientowane na cel, takie jak zwracanie uwagi lub udział w zajęciach. Ponadto aplikacja przedstawia wykresy postępów uczniów, które uczniowie, nauczyciele i personel pomocniczy mogą analizować w celu śledzenia ulepszeń.

Estrapala będzie prowadzony przez Ericę Lembke, profesor pedagogiki specjalnej na MU oraz Howarda Willsa, profesora na University of Kansas.

„Musimy wykorzystać tę rozwojową potrzebę uczniów do podejmowania niezależnych decyzji i zabierania głosu w sprawie tego, co chcą robić, i chcę to połączyć z pewnymi praktykami opartymi na dowodach, które już znamy z pracy, takimi jak wyznaczanie celów, samodzielność -monitorowanie i samoocena” – powiedział Estrapala. „Dorośli często czują, że wiedzą, co jest najlepsze dla uczniów, ale idąc dalej, zapytajmy samych uczniów, jakie są ich cele, a następnie poproś ich, aby przeszli przez proces poznawania własnego zachowania i sposobów jego systematycznej zmiany które mogą być pomocne w klasie”.

Warto przeczytać!  Wariant genu wysokiego ryzyka podwaja ryzyko chorób serca wraz z innymi czynnikami ryzyka

Finansowanie zostało zapewnione przez Instytut Nauk o Edukacji Departamentu Edukacji Stanów Zjednoczonych.


Zastrzeżenie: AAAS i EurekAlert! nie ponosi odpowiedzialności za dokładność komunikatów prasowych publikowanych na EurekAlert! przez instytucje wnoszące wkład lub do wykorzystania jakichkolwiek informacji za pośrednictwem systemu EurekAlert.


Źródło