Technologia

Apple aktualizuje zasady App Store, aby rozprawić się z klonami

  • 7 czerwca, 2023
  • 3 min read
Apple aktualizuje zasady App Store, aby rozprawić się z klonami


Kredyty obrazkowe: TechCrunch

Na marginesie trwającej Worldwide Developers Conference (WWDC) firma Apple zaktualizowała swoje wytyczne dotyczące przeglądu aplikacji w sklepie App Store, aby rozprawić się z klonami aplikacji i naśladowcami.

W poście na blogu firma stwierdziła, że ​​podszywanie się pod aplikację jest obecnie uważane za naruszenie zasad App Store:

„Przesyłanie aplikacji, które podszywają się pod inne aplikacje lub usługi, jest uważane za naruszenie Kodeksu postępowania programistów i może skutkować usunięciem z programu Apple Developer”.

Zaktualizowane wytyczne wspominają, że programiści nie powinni kopiować kodu aplikacji ani interfejsu użytkownika ani mieć podobnej nazwy do innej popularnej aplikacji.

„Wymyśl własne pomysły. Wiemy, że je masz, więc spraw, by Twoje ożyły. Nie kopiuj po prostu najnowszej popularnej aplikacji na Sklep z aplikacjami, lub wprowadzić drobne zmiany w nazwie lub interfejsie innej aplikacji i przekazać je jako własne” – czytamy w nowej sekcji wytycznych. „Oprócz ryzyka roszczenia o naruszenie własności intelektualnej, sprawia, że Sklep z aplikacjami trudniejsze w nawigacji i po prostu nie fair w stosunku do innych programistów” – stwierdzają zasady.

Warto przeczytać!  Najważniejsze wiadomości techniczne dzisiaj 31 maja Wyciek zestawu słuchawkowego Apple AR VR WWDC 2023 WhatsApp Użyj wielu iPhone'ów Tryb towarzyszący Xiaomi Dixon Produkcja telefonów partnerskich

Zmiana Apple nastąpiła po tym, jak wiele klonów ChatGPT zalało App Store (i Play Store) na początku tego roku. Ale to nie jest odosobniony przypadek. W poprzednich latach gry takie jak Wordle, Unpacking, Flappy Bird i Threes pośród wojen klonów.

Firma zawsze miała jednak zasady zabraniające kopiowania prac innych programistów. W 2017 roku firma dodała klauzulę uniemożliwiającą przesyłanie aplikacji przez „usługi generowania aplikacji” w imieniu klientów. W tym czasie pojawiły się pytania o to, jak firma poradzi sobie z aplikacjami tworzonymi przez firmę dla małych klientów biznesowych, co przyciągnęło uwagę Kongresu.

Nowa zmiana reguł koncentruje się na aplikacjach kopiujących wygląd i nazewnictwo innych aplikacji. Ale wciąż istnieją pytania, w jaki sposób Apple zastosuje te zasady. Na przykład AppLovin nabył starszą grę mobilną o nazwie Wordle! w zeszłym roku, który nie miał żadnego związku z Wordle, który jest obecnie własnością The New York Times. A recenzenci aplikacji mogą pomylić jedną grę z klonem innej. Chociaż są to dobrze znane aplikacje, Apple będzie musiał dokładnie sprawdzać różne aplikacje o podobnych nazwach, aby uniknąć nieprawidłowych usunięć.

Warto przeczytać!  Samsung w końcu decyduje się odpowiednio zareklamować pancerz Corning Gorilla Glass Armor Galaxy S24 Ultra

Podczas gdy największą zmianą w nowych wytycznych jest dodanie zasad dotyczących klonów, Apple zrewidował także inne obszary polityki.

Zauważono, że aplikacje zawierające reklamy muszą również umożliwiać użytkownikom zgłaszanie nieodpowiednich lub nieodpowiednich dla wieku reklam oraz ograniczać subskrypcje oferowane przez aplikacje operatorów. W przypadku tego ostatniego Apple mówi teraz, że musi zatwierdzić wszelkie aplikacje operatora, które zapewniają pakiety subskrypcji, gdy klienci kupują nowy plan komórkowy; dodaje, że nie mogą obejmować „dostępu do materiałów eksploatacyjnych lub zniżek na nie;” i mówi, że subskrypcje muszą zostać zakończone, gdy klient zakończy usługę u operatora komórkowego.

Ponadto aplikacje z rozszerzeniami zostały poinformowane, że muszą być zgodne z Przewodnikiem programowania rozszerzeń aplikacji, Przewodnikiem po rozszerzeniach aplikacji Safari lub dokumentacją rozszerzeń przeglądarki Safari Web Extensions i powinny zawierać funkcje, takie jak ekrany pomocy lub ustawienia, jeśli to możliwe. Rozszerzenie Safari musi również działać w bieżącej wersji Safari.




Źródło