Technologia

Apple mogło właśnie włączyć tysiące gier Windows na Macu

  • 6 czerwca, 2023
  • 5 min read
Apple mogło właśnie włączyć tysiące gier Windows na Macu


Apple naprawdę chce, aby programiści przenieśli swoje gry na Maca, posuwając się nawet do zarezerwowania Hideo Kojimy na epizod podczas WWDC 2023 i ogłaszając Game Porting Toolkit. Jednak najbardziej znaczący związany z tym rozwój nie nastąpił podczas przemówienia. To przyszło później, podczas Platformowego Państwa Związku.

Popisując się zestawem Game Porting Toolkit, Apple szczegółowo opisał proces dla programistów, którzy chcą przenieść swoje gry. Rozkłada się na trzy etapy:

  1. Ocena: zobacz, jak gra działa na krzemie Apple
  2. Konwersja shaderów: pobieranie shaderów i kompilowanie ich dla komputerów Mac
  3. Konwersja kodu: tłumaczenie kodu dla komputerów Mac i optymalizacja wydajności

Istotną częścią tego jest właściwie etap oceny. Demo Apple Medium, pokazujący grę działającą na krzemie Apple przez Rosetta (warstwa tłumacząca Apple). Medium korzysta z DirectX 12, co było główną przeszkodą w uruchamianiu gier Windows na komputerach Mac.

Jabłko

DirectX 12 to interfejs programowania aplikacji (API) firmy Microsoft dla grafiki. Zasadniczo tłumaczy wszystkie instrukcje gry i wysyła je do karty graficznej. W przeszłości komputery Mac nie były w stanie zrozumieć tych instrukcji, dlatego nie można uruchamiać gier DirectX 12 za pomocą narzędzia takiego jak Parallels. Bit na kilka dni przed WWDC, CrossOver — warstwa kompatybilności dla aplikacji Windows, takich jak Linux, macOS i ChromeOS — uruchomiła swoją pierwszą grę DirectX 12: Diablo 2 wskrzeszony.

Apple sprawia, że ​​​​brzmi to tak, jakby zasadniczo zbudował warstwę emulacji, która może obsługiwać prawie każdą grę Windows i sprawić, by działała na komputerach Mac w ciągu kilku minut. Według własnych słów Apple: „Najpierw możesz ocenić, jak dobrze Twoja istniejąca gra Windows może działać na komputerze Mac przy użyciu dostarczonego środowiska emulacji. Dzięki temu możesz natychmiast przeanalizować potencjalną wydajność swojej gry, eliminując wielomiesięczną pracę z góry”.

Warto przeczytać!  6 przerażających rzeczy, do których użyto już ChatGPT

Aby zademonstrować tę zdolność, Apple się popisał Medium, gra korzystająca z DirectX 12, zbudowana na silniku Unreal Engine 4 i obsługująca ray tracing. Pomiędzy DX12 a Unreal Engine, to już odpowiada za tysiące gier Windows, które inaczej nie działają na komputerach Mac.

Jabłko

Apple twierdzi, że Game Porting Toolkit może automatycznie tłumaczyć dane wejściowe kontrolera, interfejsy API audio i graficzne, instrukcje procesora i inne interfejsy API. Firma pokazała, jak to działa w praktyce, gdzie po prostu importujesz grę Windows i uruchamiasz ją za pomocą wiersza poleceń, a tłumaczenie odbywa się automatycznie w środowisku emulacji Apple.

Nie oznacza to, że gry będą działać dobrze — jak wskazuje Apple, tłumaczenie wiąże się z pewnymi kosztami, a natywny port z interfejsem Apple Metal API będzie mógł zoptymalizować wydajność. Mimo to to wielka sprawa, że ​​gry DirectX 12 działają w ogóle bez przenoszenia. Apple zasadniczo zbudowało emulator systemu Windows, który może uruchamiać gry DirectX 12.

Dlaczego to wielka sprawa

Dan Baker/Trendy cyfrowe

Słyszę cię: kogo to obchodzi? Nie chcę uruchamiać moich gier za pomocą wiersza poleceń i uzyskiwać słabej wydajności, a już na pewno nie chcę przekopywać się przez GitHub, aby dowiedzieć się, jak sprawić, by to działało — i ty też nie. Dobra wiadomość jest taka, że ​​prawdopodobnie nie będziesz musiał.

Warto przeczytać!  Jak zdobyć Promienną Zbroję w The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

Część, którą Apple pominął, to fakt, że opublikował Game Porting Toolkit na licencji open source. Każdy może go wziąć i dodać do własnych aplikacji. Jak mówi Andrew Tsai, YouTuber zajmujący się grami na Macu, licencja open source „dosłownie zmienia reguły gry”. YouTuber kontynuował: „Emulację i tłumaczenie tytułów Windows / DirectX 12 można potencjalnie zintegrować z czymś takim jak Wine i zrobić dla CrossOver to, co Proton zrobił dla Steam Deck”.

Tsai nie jest w tym odosobnieniu. Christina Warren, starszy rzecznik programistów w GitHub, powiedziała, że ​​to „zasadniczo Proton, ale dla MacOS”.

Warren spekulował, że możesz uruchomić Game Porting Toolkit przeciwko „kilku gier AAA na Steamie i uruchomić je na Apple Silicon bez problemu”. Jeśli to prawda, Apple mogło przyspieszyć to, co wcześniej było wieloletnim projektem, do kilku tygodni, ponieważ programiści biorą kod i stosują go we własnym oprogramowaniu.

Warto przeczytać!  Apple pracuje nad słuchawkami AirPods z aparatem, które mają rozpocząć masową produkcję w 2026 roku

Apple nie stworzyło tego zestawu narzędzi w tym celu — jest to narzędzie do oceny stworzone dla programistów. W tym celu Apple ma mnóstwo kuszących funkcji dla programistów, którzy mogą przenosić swoje gry na Maca, w tym narzędzie do tłumaczenia, które może konwertować złożone potoki renderowania zbudowane dla silników graficznych Windows na Metal.

Jednak to, co robi warstwa środowiska emulacji, to potencjalnie natychmiastowe uruchomienie tysięcy gier Windows na Macu, otwierając wrota dla większej liczby natywnych portów z lepszą wydajnością w przyszłości. Firma Apple skupiała wiele uwagi na grach na komputery Mac, ale dzięki zestawowi Game Porting Toolkit mogła w końcu zdobyć złoto.

Zalecenia redaktorów







Źródło