Technologia

Apple po cichu zabija oldschoolowego iPada i jego gniazdo słuchawkowe

  • 7 maja, 2024
  • 2 min read
Apple po cichu zabija oldschoolowego iPada i jego gniazdo słuchawkowe


Wraz z wprowadzeniem na rynek nowego iPada Air i iPada Pro podczas wydarzenia Let Loose, Apple po cichu zabił swojego iPada dziewiątej generacji – znanego również jako ostatni iPad z gniazdem słuchawkowym. iPad dziesiątej generacji jest obecnie jedynym iPadem klasy podstawowej w oficjalnej ofercie Apple i dlatego otrzymał obniżkę ceny o 100 dolarów.

Wypuszczony pod koniec 2022 roku iPad 10. generacji był dostępny w cenach zaczynających się od 449 dolarów, czyli o około 120 dolarów więcej niż podstawowe iPady z poprzednich lat. Apple uzasadnił wzrost ceny nowymi funkcjami przypominającymi iPada Air, takimi jak ekran o przekątnej 10,9 cala i obsługa USB-C.

Nigdy jednak nie wierzyliśmy, że podwyżka cen jest uzasadniona. W końcu iPad Air ostatniej generacji był często sprzedawany za mniej więcej tę samą cenę, ale z szybszym procesorem, ładniejszym wyświetlaczem i kompatybilnością z szerszą gamą akcesoriów, takich jak Apple Pencil drugiej generacji.

Dlatego często polecaliśmy iPada dziewiątej generacji użytkownikom dysponującym ograniczonym budżetem. Brakowało mu także wsparcia dla Apple Pencil drugiej generacji, a jego konstrukcja była przestarzała, ale nadal było to szybkie urządzenie rozrywkowe, które często było w sprzedaży za znacznie mniej niż jego rodzeństwo 10. generacji. Był to także ostatni iPad wyposażony w gniazdo słuchawkowe 3,5 mm, co było miłym dodatkiem dla nas, fanów oldschoolowych słuchawek przewodowych.

Warto przeczytać!  10 najlepszych pomysłów handlowych na następne 3-4 tygodnie, ponieważ Nifty wydaje się być gotowy na nową wspinaczkę

Mimo to, za 349 dolarów, iPad 10. generacji jest teraz wreszcie rozsądniej wyceniony, co znacznie ułatwia jego rekomendację. I choć szkoda, że ​​Apple nie sprzedaje już iPada dziewiątej generacji, fani gniazda słuchawkowego mogą, przynajmniej na razie, nadal kupić go za 249 dolarów od zewnętrznych sprzedawców, takich jak Amazon, Target i Best Buy.


Źródło