Technologia

Apple powinno zbudować swoją AR na Meta Quest

  • 21 stycznia, 2023
  • 11 min read
Apple powinno zbudować swoją AR na Meta Quest


Jest to pierwsze w historii urządzenie Apple VR-AR lub „rzeczywistość mieszana”. oczekiwany w tym rokua już wydaje się, że jest to kolejny produkt być w zawieszeniu. Według niezawodnego Marka Gurmana z Bloomberga, planowany zestaw okularów AR nie pojawi się w najbliższym czasie od Apple. W porządku: okulary AR nie wydają się być bliskie od nikogo.

Po wycieczce do Las Vegas, aby wypróbować niektóre z nich powstające technologie wokół przyszłości gogle VR i ARjedna rzecz jest coraz bardziej jasna: wszyscy próbują wymyślić okulary AR, ale wszyscy próbują idealny gogle VR. Różnica między tymi dwoma scenariuszami jest większa niż myślisz.

Całodzienne okulary AR, które są przydatne, działają przekonująco, mają wystarczająco długi czas pracy na baterii, współpracują z telefonem i działają jak prawdziwe okulary korekcyjne nie zmaterializowały się, chociaż elementy wchodzą na swoje miejsce. Firmy takie jak Meta obiecały dziesięcioletnią drogę do tych okularów. Okazuje się, że być może tak będzie również w przypadku wszystkich innych. Widziałem inteligentne okulary, które wyglądają jak prawdziwe, ale niewiele robią, lub okulary z AR, które wydają się masywne i robią pewne rzeczy, ale nie do końca pasują do mojej wizji i nie mogę jeszcze wymyślić, jak pracować z moim telefonem. Chipmaker Qualcomm pracuje nad tym; Google, Apple i Samsung też muszą go kiedyś rozwiązać.

Warto przeczytać!  Być może Apple iPhone AI będzie zasilany przez Baidu w Chinach • The Register

W międzyczasie VR ma już bardzo realny i dość popularny produkt, który zna większość rodzin, które znam w codziennym świecie: Meta (dawniej Oculus) Quest 2.

Czytaj więcej: The Quest 2 to nadal najlepszy zestaw słuchawkowy VR na razie

To uznanie nie jest małą rzeczą. Myślę o miejscu Questa w życiu codziennym, takim jak Amazon Echo lata temu: coś dziwnego, co z czasem stało się znajome, znormalizowane. Coś w rozsądnej cenie i wystarczająco dobre, aby zrobić kilka rzeczy naprawdę dobrze. The Quest 2 to w zasadzie konsola do gier. Tam, gdzie Meta walczyła, zastanawia się, jak rozszerzyć tę bazę poza graczy.

Oculus Quest 2 VR

The Quest 2: rozpoznawalna i już istniejąca kategoria produktów.

Jamesa Martina/CNET

Podążanie za podręcznikiem Mety to coś, czego oczekiwałem od Apple. Cholera, spodziewam się, że większość firm to zrobi. Quest 2 działa tak, jak większość ludzi sobie wyobraża, że ​​będzie lub lepiej. To odrobina natychmiastowej magii, która jest całkowicie bezprzewodowa.

Quest 2 ma wady. W rzeczywistości problemy te pojawiają się, im częściej go używasz. Uważam, że łączenie się ze znajomymi i przestrzeniami społecznościowymi jest dziwne i błędne, podatne na opóźnienia, rozłączenia i zbyt podstawowe awatary. Żywotność baterii jest zła. W przypadku aplikacji fitness, które Quest 2 radzi sobie zaskakująco dobrze, nadal nie jest dobry w radzeniu sobie z potem ani w zapobieganiu zaparowywaniu okularów.

Mimo że Meta chce Quest 2 i wyższej klasy, koncentruje się na pracy Quest Pro aby otworzyć nowe sposoby pracy, tworząc wirtualne monitory wokół mojego laptopa, połączenia i jakość wyświetlania nie są wystarczająco dobre, aby przez większość czasu były czymś więcej niż sprytnym eksperymentem. Widzę klawiaturę mojego laptopa z kamerami przelotowymi Quest Pro, ale pisanie jest niewygodne i nie jest tak dobre, jak wtedy, gdy jestem po prostu na swoim laptopie… i nie widzę ekranu telefonu, aby sprawdzić wiadomości. Quest może pokazywać mi powiadomienia z telefonu, jak zwykły smartwatch sprzed dekady, ale nie mogę z nimi wchodzić w interakcje.

Te zestawy słuchawkowe VR mogą nawet wykonywać podstawowe AR, używając kamer przelotowych, które „mieszają rzeczywistość”, aby pokazać rzeczywisty świat w bardziej rozmytym wideo, z warstwą VR na wierzchu. Efekt jest czasami niesamowity i może nawet zbliżyć się do uczuć, które miałem z wczesnymi zestawami słuchawkowymi AR, takimi jak Microsoft HoloLens 2.

Więc gdzie to stawia Apple? Najwyraźniej wkrótce pojawi się zestaw słuchawkowy. A według Gurmana z Bloomberga, kolejnym celem po tym pierwszym drogim zestawie słuchawkowym jest praca nad bardziej przystępnym cenowo modelem. To jak podejście Meta do Quest i Quest Pro, w odwrotnej kolejności. I jest wiele rzeczy, na których Apple może się skupić, aby wejście w VR (i AR) było warte wysiłku.

razer-vr-2219

Nadchodzące ulepszone paski na głowę Razera dla Quest 2 pokazują, że komfort jest nadal potrzebny w toku dla VR.

Jamesa Martina/CNET

Lepszy komfort, lepsza kondycja

Quest 2 jest już przystępny cenowo urządzenie fitnessi łączy się z zegarkami, aby wyświetlać statystyki tętna i kondycji. Apple wyraźnie ma przewagę pod względem czasu spędzonego na opracowywaniu Zegarek Appleśledzenie kondycji i zdrowia oraz treningi wideo w ramach subskrypcji Fitness Plus, które mają również nałożone statystyki sprawności.

Apple może podkreślać treningi i kondycję na swoim zestawie słuchawkowym, z wygodnymi, oddychającymi paskami i częściami twarzy, które mogą być lepsze podczas ćwiczeń. Meta zaczyna zdawać sobie sprawę, że musi poprawić komfort VR: niedawno Współpraca Razera używanie pasków na głowę wykonanych przez firmę ResMed, producenta CPAP, wskazuje na zapotrzebowanie na lepsze materiały. Spodziewałbym się, że Apple uczyni ten aspekt kluczową częścią zalet zestawu słuchawkowego. Są też inne zalety. Aplikacje takie jak Beat Saber i Nadprzyrodzony używaj muzyki do ćwiczeń, a Apple ma już do dyspozycji całą Apple Music.

Połącz się lepiej z laptopami, iPadami, telefonami, zegarkami

Zestawy słuchawkowe VR mają teraz niezwykle trudny czas, aby dobrze współpracować ze wszystkimi innymi rzeczami, które leżą wokół nas. Nie mogę sprawić, by urządzenie Quest przez cały czas ładnie łączył się z moim telefonem. Aby pracować z moim laptopem, potrzebuję specjalistycznej aplikacji innej firmy z własną rzeczą, którą muszę zainstalować na moim laptopie i włączyć.

Tymczasem Apple koncentruje się na przekazywaniu i ciągłości w AirPods, HomePods, iPhone’ach, Apple Watchach, MacBookach, Apple TV… w każdym miejscu. Właśnie tego potrzeba, aby zestaw słuchawkowy VR wydawał się płynny i zintegrowany z innymi rzeczami. Chcę sprawdzić mój zegarek w rzeczywistości wirtualnej lub użyć go do sterowania aplikacjami. Lub użyj mojego telefonu, a także zobacz telefon. Nagle chwyć laptopa i zestaw słuchawkowy się łączy. Połączenia przychodzące? Nie ma problemu. Przesyłam sobie rzeczy tam i z powrotem z mojego telefonu lub laptopa i otrzymuję wszystkie pliki i rzeczy, których chcę, i nie czuję się, jakbym była na wakacjach od nich. Właśnie to może osiągnąć zestaw słuchawkowy Apple.

To najlepszy scenariusz. Podobnie jak pierwszy zegarek Apple Watch i iPhone, rzeczywiste funkcje tego zestawu słuchawkowego z pierwszego dnia mogą być rozczarowujące.

Lepsze społeczne

Mimo że wszyscy myślą o metaverse, w rzeczywistości wirtualnej nie ma zbyt wielu dużych przestrzeni społecznościowych dobrze pracować. Altspace Microsoftu jest fajny, ale często wydaje się pusty. VRChat jest szalony, eksperymentalny, pełen wielkich funkcji i pomysłów i sprawia wrażenie chaotycznej eksplozji, w którą trudno wskoczyć. Meta nie może zgromadzić wystarczającej liczby ludzi w Horizon Worlds. Nawet jeśli te platformy działają, na koncertach lub wydarzeniach, ograniczenia dotyczące osób, które mogą uczestniczyć w tym samym czasie, opóźnienie i porzucanie, nie wspominając o limitach awatarów, sprawiają, że jest to kompromis w porównaniu z jakimkolwiek innym sposobem łączenia się telefon lub laptop.

Apple może nie być w stanie rozwiązać tego lepiej w przypadku doświadczeń na większą skalę, ale w przypadku bardziej intymnych i kilkuosobowych chwil podobnych do FaceTime Apple może sprawić, że wspólne doświadczenia w VR będą działać o wiele lepiej. Meta nie udoskonaliła jeszcze społecznościowej rzeczywistości wirtualnej, a ktoś musi to zrobić.

Gogle wirtualnej rzeczywistości Meta Quest Pro

Kontroler Meta Quest Pro, podobnie jak większość kontrolerów VR, ma przyciski i drążki analogowe. Czy to jedyna odpowiedź?

Scotta Steina/CNET

Czy Apple może stworzyć lepszy kontroler? (Albo żaden?)

Kontrolery Quest 2 są w porządku, ale cała VR opiera się na tych samych wejściach kontrolerów gier dla zestawów słuchawkowych. Zestaw słuchawkowy Apple może bardziej opierać się na śledzeniu dłoni lub urządzeniach do noszenia, takich jak Apple Watch. Jestem ciekawy, czy można stworzyć bardziej zorientowany na pracę kontroler lub akcesorium, które sprawi, że zestaw słuchawkowy będzie lepiej działał w aplikacjach innych niż gry. Meta pracuje nad długoterminową, zmieniającą zasady gry zmianą opaski na wejście neuronowe ostatecznie, ale nie jest jasne, czy to podejście zakończy się sukcesem.

Platforma Quest nieustannie ulepsza śledzenie ręki przez lata. Jednak poleganie na śledzeniu dłoni na określonych gestach bez fizycznego sprzężenia zwrotnego jest obecnie niedoskonałym rozwiązaniem. Być może Apple próbuje śledzić rękę wraz z użyciem zegarka Apple Watch lub iPhone’a w celu uzyskania dotykowego sprzężenia zwrotnego lub znajduje mniejsze akcesorium pośredniczące.

Próbowałem eksperymentalnie technologia dotykowa ostatnio, próbując wyobrazić sobie, jak VR może wymyślić drogę do nowych danych wejściowych. Ten zestaw słuchawkowy wydaje się być największą szansą, z jaką kiedykolwiek spotkało się Apple, aby stworzyć zupełnie nowy typ urządzenia wejściowego, które może wywrzeć duży wpływ na krajobraz. Jeśli zostanie to zrobione dobrze, być może będzie to akcesorium wejściowe, które sprawi, że jego przyszłe okulary AR, gdy tylko się pojawią, będą wydawały się wykonalne.

varjo-zrzut ekranu-2022-12-07-11-20-40-076.png

To jest ujęcie mnie w rzeczywistości mieszanej Varjo XR-3, w wirtualnej kuchni, gdy patrzę na siebie przez okno do prawdziwego pokoju. Rzeczywistość mieszana może teoretycznie być dzika.

Varjo

Zbuduj ciekawszą rzeczywistość mieszaną

Pomimo wszystkich obietnic Meta Quest Pro, które łączą AR i VR z możliwościami rzeczywistości mieszanej, niewiele aplikacji korzysta jeszcze z jego dodatków. Widziałem kilka zapierające dech w piersiach dema rzeczywistości mieszanej w rzeczywistości wirtualnej z ultra-wysokiej klasy Varjo XR-3 podłączonym do komputera, co przynajmniej pokazało mi, w jaki sposób zestaw słuchawkowy VR może zacząć przypominać portal połączony z moją własną domową rzeczywistością. Apple może zacząć eksperymentować z bardziej wciągającymi momentami AR w wysokiej klasy zestawie słuchawkowym VR i przynajmniej zacząć działać z rzeczami, które działają z wyprzedzeniem, kiedy jego okulary AR będą gotowe za wiele lat.

Mniejsze sesje w VR mogą mieć teraz większy sens

VR to rzecz, której nie używam cały czas i dotyczy to większości ludzi. Może właśnie od tego powinien zacząć Apple. Nie jest oczywiste, że będziemy chcieli nosić okulary AR wszędzie, ani nawet do czego te okulary byłyby dobre. Tymczasem domowy zestaw słuchawkowy VR, który ma być noszony od czasu do czasu, ale nie przez cały czas, jest miejscem, w którym większość z nas czuje się najbezpieczniej zacząć. Właśnie dlatego Quest jest czymś, z czego ludzie faktycznie korzystają.

Jest to również sposób na uniknięcie problemów związanych z zaspokajaniem rzeczywistych potrzeb wzroku na receptę w okularach codziennych, z czym nikomu nie udało się poradzić. Zestawy słuchawkowe VR czasami wymagają wkładek na receptę, ale wiele z nich po prostu pasuje do okularów, które już mamy. Wolę łatwe do dopasowania rozwiązanie: nie muszę sprawiać, by VR była czymś, nad czym spędzam cały dzień. Zadowalam się naprawdę użyteczną godziną lub dwiema, a jeśli Apple może sprawić, że ta godzina lub dwie będą jeszcze lepsze niż to, co mamy teraz, to dla mnie wystarczająco duży krok naprzód.

Uwaga redaktora, 20 stycznia: Dodaje wzmiankę o śledzeniu ręki Meta dla zadania.


Źródło