Apple spotyka się z ostrą krytyką celebrytów po reklamie iPada miażdżącej pianino
- Autor, Tomek Gerken
- Rola, Reporter technologiczny
Apple spotyka się z ostrą krytyką w Internecie po reklamie, w której przedmioty, w tym instrumenty muzyczne i książki, zostają zmiażdżone przez prasę hydrauliczną.
Film ma pokazać, jak ich kreatywność została skompresowana w najnowszym iPadzie.
Ale gwiazdy, w tym Hugh Grant i Justine Bateman, zareagowały z przerażeniem na widok zniszczeń.
BBC zwróciło się do Apple z prośbą o komentarz.
Reklama stara się pokazać możliwości najnowszego tabletu Apple, takie jak oglądanie programów telewizyjnych, słuchanie muzyki i granie w gry wideo, podkreślając jednocześnie, że nowe urządzenie jest wyjątkowo cienkie.
Jednak w tym przypadku wydaje się, że gigantowi technologicznemu również udało się zepsuć własną reputację, a skarżący twierdzą, że reklama w rzeczywistości pokazuje, jak technologia tłumi kreatywność, zamiast ją zachęcać
Krytyka jest szczególnie dotkliwa ze względu na obawy wielu branż kreatywnych, że sztuczna inteligencja (AI) odbiera ludziom pracę.
Aktorka i reżyserka Justine Bateman, zagorzała krytyczka wykorzystania sztucznej inteligencji w przemyśle filmowym, powiedział, że reklama Apple była „miażdżenie sztuki”.
Autor tekstów, który zdobył wiele platyn, Crispin Hunt nazwał akt niszczenia instrumentów muzycznych przywodzącym na myśl palenie książek.
Ten artykuł zawiera treść udostępnioną przez Twittera. Prosimy o Twoją zgodę, zanim cokolwiek zostanie załadowane, ponieważ mogą używać plików cookie i innych technologii. Może zechcesz przeczytać Twittera Polityka Cookie I Polityka prywatności przed przyjęciem. Aby wyświetlić tę treść, wybierz „zaakceptuj i kontynuuj”.
Ostrzeżenie: BBC nie ponosi odpowiedzialności za zawartość stron zewnętrznych.
Koniec treści na Twitterze, 1
Wśród krytyków dominują osoby mieszkające w Japonii, co niektórzy twierdzili „brakowało szacunku”.
Niektórzy twierdzili, że tak oparte na „tsukumogami” – określeniu z japońskiego folkloru opisującym narzędzie, które może zawierać własnego ducha, a nawet duszę.
„Akt niszczenia narzędzi jest dla nas, Japończyków, arogancki i obraźliwy” – wyjaśniła jedna osobapodczas gdy inny stwierdził, że muzycy cenią swoje instrumenty „bardziej niż samo życie”.
Ten artykuł zawiera treść udostępnioną przez Twittera. Prosimy o Twoją zgodę, zanim cokolwiek zostanie załadowane, ponieważ mogą używać plików cookie i innych technologii. Może zechcesz przeczytać Twittera Polityka Cookie I Polityka prywatności przed przyjęciem. Aby wyświetlić tę treść, wybierz „zaakceptuj i kontynuuj”.
Ostrzeżenie: BBC nie ponosi odpowiedzialności za zawartość stron zewnętrznych.
Koniec treści na Twitterze, 2
Film zawiera także niekorzystne porównania z jedną z najsłynniejszych reklam Apple, która została wyemitowana w 1984 roku.
Nawiązując do roku premiery (i powieści George’a Orwella), reklama przedstawia sportowca walczącego z dystopijną przyszłością.
Dla jednej osoby była to „wizualna i metaforyczna podpórka” do oryginalnej reklamy.
Ten artykuł zawiera treść udostępnioną przez Twittera. Prosimy o Twoją zgodę, zanim cokolwiek zostanie załadowane, ponieważ mogą używać plików cookie i innych technologii. Może zechcesz przeczytać Twittera Polityka Cookie I Polityka prywatności przed przyjęciem. Aby wyświetlić tę treść, wybierz „zaakceptuj i kontynuuj”.
Ostrzeżenie: BBC nie ponosi odpowiedzialności za zawartość stron zewnętrznych.
Koniec treści na Twitterze, 3