Technologia

Apple Vision Pro: Jak wczesna adopcja może się równać z iPhonem, Apple Watch i iPodem

  • 29 czerwca, 2023
  • 3 min read
Apple Vision Pro: Jak wczesna adopcja może się równać z iPhonem, Apple Watch i iPodem


Opublikowano: 29 czerwca 2023 o 15:57 ET

przygotowuje się do sprzedaży swojego zestawu słuchawkowego Vision Pro o wartości 3499 USD i jest rzeczą oczywistą, że taka cena prawdopodobnie nie zapewni takiego samego poziomu wczesnej adopcji, jaki gigant elektroniki użytkowej widział w swojej przeszłości hit urządzeń, takich jak iPhone, Apple Watch i iPod.

To powiedziawszy, Apple AAPL może nadal gromadzić zainstalowaną bazę 20 milionów użytkowników Vision Pro i powiązanych urządzeń pięć lat po wprowadzeniu produktu na rynek, pokonując innych graczy na rynku, analityków z firmy zajmującej się badaniem rynku …

przygotowuje się do sprzedaży swojego zestawu słuchawkowego Vision Pro o wartości 3499 USD i jest rzeczą oczywistą, że taka cena prawdopodobnie nie zapewni takiego samego poziomu wczesnej adopcji, jaki gigant elektroniki użytkowej widział w swojej przeszłości hit urządzeń, takich jak iPhone, Apple Watch i iPod.

To powiedziawszy, Apple

AAPL

może nadal gromadzić zainstalowaną bazę 20 milionów użytkowników Vision Pro i powiązanych urządzeń pięć lat po wprowadzeniu produktu na rynek, pokonując innych graczy na rynku, przewidują analitycy Canalys, zajmujący się badaniem rynku.

Warto przeczytać!  Pixel 7 otrzymuje zniżkę 15 799 Rs na Amazon, cena spada do 44 200 Rs: 6 powodów, aby kupić

Zobacz więcej: Nowy zestaw słuchawkowy Apple Vision Pro będzie kosztował 3499 USD i pojawi się w 2024 roku

„Dzięki Vision Pro Apple po raz kolejny pokaże, że późne wejście na rynek nie stanowi bariery dla sukcesu, a Apple będzie właścicielem kolejnej nowej kategorii” – napisali w niedawnym raporcie analitycy Canalys, Jason Low i Nicole Peng.

Zestaw słuchawkowy twarzą w twarz: Jak Apple Vision Pro porównuje się z Meta Quest Pro, poza ogromną różnicą cenową

Zauważają, że baza 20 milionów użytkowników rodziny Vision Pro stanowiłaby 15% z szacowanej 127 milionów zainstalowanej bazy dla linii komputerów Mac firmy Apple, co być może nie jest zbyt nędzne w porównaniu z tym, jak zakorzeniony jest obecnie biznes komputerów Mac.

Jednak wdrażanie Vision Pro nadal odbywałoby się w znacznie wolniejszym tempie niż to, co Apple widział w przypadku innych głośnych urządzeń, jak pokazuje poniższy wykres.

Apple drażnił się z zestawem słuchawkowym Vision Pro na swoim wydarzeniu deweloperskim WWDC na początku czerwca, ale firma nie zacznie go sprzedawać aż do początku 2024 roku. Według prognoz Canalys może wysłać tylko 350 000 urządzeń w pierwszym roku sprzedaży, choć do piątego roku Apple może wysłać ponad 12 milionów. Można to porównać z ponad 20 milionami przesyłek Apple Watch w piątym roku tego urządzenia, około 40 milionami iPodów w piątym roku odtwarzacza muzyki i znacznie większą liczbą iPhone’ów i iPadów w tym samym momencie.

Warto przeczytać!  OnePlus 11 5G uwalnia nieograniczone możliwości fotografowania, pozostawiając nas oczarowanych!

Tylko MacBook miał bardziej wyciszoną krzywą wczesnej adopcji, podobną do tego, co analitycy modelują dla Vision Pro.

Czytać: Marsz Apple w kierunku wyceny na 3 biliony dolarów, pokazany na jednym wykresie

Chociaż cena naklejki jest oczywistą przeszkodą na drodze do masowej adopcji, Apple może obniżyć cenę przyszłych zestawów słuchawkowych, gdy będzie bardziej ugruntowany na rynku. Ale firma nadal będzie musiała przekonać konsumentów, dlaczego potrzebują takiego urządzenia i zająć się między innymi kwestiami komfortu i stygmatyzacji społecznej, twierdzą analitycy.

Nie przegap: Apple Vision Pro jest „przerażający” w najlepszy sposób — ale pozostaje wiele pytań

Więcej z MarketWatch: Apple chce, aby jego Vision Pro oznaczał rewolucję komputerową. Pierwsi testerzy twierdzą, że to wciąż tylko fantazyjny zestaw słuchawkowy.


Źródło