Technologia

Apple wznawia rozmowy z OpenAI w sprawie wprowadzenia funkcji generatywnej sztucznej inteligencji do iOS 18

  • 27 kwietnia, 2024
  • 3 min read
Apple wznawia rozmowy z OpenAI w sprawie wprowadzenia funkcji generatywnej sztucznej inteligencji do iOS 18


Na początku tego roku Apple i Google rozpoczęły dyskusje na temat wprowadzenia wielu funkcji generatywnej sztucznej inteligencji do nadchodzącego systemu operacyjnego iOS 18. Teraz firma pod przewodnictwem Tima Cooka podobno „odnowiła” dyskusje z OpenAI na temat obsługi funkcji AI generacji w iPhone’ach.

Według raportu Marka Gurnmana z Bloomberga Apple i OpenAI rozpoczęły dyskusje na temat transakcji na początku roku, ale od tego czasu prace nad jej rozwiązaniem były minimalne. Z raportu wynika, że ​​Apple prowadzi rozmowy z OpenAI na temat obsługi funkcji chatbota w iOS 18.

W międzyczasie Apple kontynuował również rozmowy z Google w sprawie licencji na chatbota Gemini AI. Z raportu wynika, że ​​Apple może ostatecznie dojść do porozumienia zarówno z OpenAI, jak i Google, lub wybrać jednego dostawcę swojego chatbota.

Według poprzednich doniesień Apple prowadzi również negocjacje z Baidu, aby udostępnić funkcje generatywnej sztucznej inteligencji użytkownikom w Chinach, biorąc pod uwagę, że Google nie prowadzi działalności w tym kraju.

iOS 18 firmy Apple jest reklamowany jako jedna z „największych” aktualizacji oprogramowania w historii producenta iPhone’a. Podobnie jak co roku, Apple prawdopodobnie zaprezentuje swój system operacyjny iOS 18 na światowej konferencji programistów, a nowa aktualizacja może zostać po raz pierwszy wdrożona w nadchodzącej serii iPhone’ów 16 jeszcze w tym roku.

Warto przeczytać!  Najnowszy projektor Samsunga to model 8K zdolny do tworzenia 150-calowych obrazów

Model sztucznej inteligencji Apple może być całkowicie „na urządzeniu”:

Gurnman ujawnił niedawno w swoim biuletynie Power On, że Apple pracuje nad opracowaniem modelu dużego języka (LLM), który będzie w całości dostępny na urządzeniu, co oznacza, że ​​będzie zasilany przez procesor znajdujący się w telefonach, a nie uruchamiany z chmury. Zastosowanie modelu „na urządzeniu” powoduje, że chatbot AI jest mniej wydajny i kompetentny w porównaniu z większością komercyjnych chatbotów, takich jak ChatGPT lub Gemini, które są wspierane przez ogromne serwery i szkolone na podstawie miliardów parametrów.

Alternatywnie model na urządzeniu może również pomóc skrócić czas reakcji, zapewnić dostęp do usług bez Internetu lub w obszarach o słabej łączności i ułatwić Apple zachowanie prywatności.

Odblokuj świat korzyści! Od wnikliwych biuletynów po śledzenie zapasów w czasie rzeczywistym, najświeższe informacje i spersonalizowany kanał informacyjny – wszystko jest tutaj, na wyciągnięcie ręki! Zaloguj się teraz!


Źródło