Technologia

Apple zaoferuje tworzenie bez kodu dla swojego zestawu słuchawkowego XR

  • 28 stycznia, 2023
  • 3 min read
Apple zaoferuje tworzenie bez kodu dla swojego zestawu słuchawkowego XR


Apple zaoferuje tworzenie bez kodu dla swojego zestawu słuchawkowego XR – Raport

Zdjęcie: Midjourney wywołane przez MIXED

Der Artikel kann nur mit aktiviertem JavaScript dargestellt werden. Bitte aktywuje JavaScript w przeglądarce i lade die Seite neu.

Nawet jeśli nie wiesz, jak kodować, możesz pobrać aplikacje dla zestawu słuchawkowego Apple XR w App Store.

Według informacji, Apple chce umożliwić osobom bez umiejętności programowania tworzenie własnych aplikacji AR za pomocą Siri, na przykład. Aplikacje opracowane w ten sposób mogą nawet trafić do App Store.

Jako przykład strona podaje aplikację AR, w której wirtualne zwierzęta chodzą po salonie, mijając prawdziwe obiekty. Same zwierzęta i ich nawigacja 3D nie musiałyby być tworzone oddzielnie. Do stworzenia takiej aplikacji wystarczyłoby polecenie głosowe do Siri, która jest wbudowana w zestaw słuchawkowy. Witryna cytuje cztery osoby zaznajomione z projektem.

Tworzenie aplikacji AR dla każdego

Apple ma nadzieję, że oprogramowanie do zestawu słuchawkowego bez kodu będzie używane zarówno przez profesjonalistów, jak i amatorów, podobnie jak jego oprogramowanie do edycji wideo Final Cut Pro. Celem jest zaoferowanie szerszej gamy aplikacji w sklepie.

Warto przeczytać!  Jak przejść do biomów, struktur, graczy i nie tylko

Mówi się, że byli inżynierowie Apple porównali oprogramowanie do narzędzi w grach takich jak Minecraft czy Roblox, ale zoptymalizowali je pod kątem osadzania treści cyfrowych w świecie rzeczywistym, a nie czysto wirtualnym.

Mówi się również, że Apple pracuje nad własnymi aplikacjami skoncentrowanymi na zdrowiu i dobrym samopoczuciu. Jedna aplikacja zabierze użytkowników do ogrodu Zen na ćwiczenia medytacyjne. Inna aplikacja prowadzi użytkowników przez książkę Dr. Seussa, integrując fantastyczne otoczenie książki z rzeczywistością.

Oprogramowanie z przejęcia w 2017 roku

Mówi się, że oprogramowanie leżące u podstaw rozwoju aplikacji bez kodu pochodzi od Fabric Software, startupu z Montrealu, który Apple podobno nabył w 2017 roku. Przejęcie było wcześniej nieznane.

Startup pracował nad „Fabric Engine” do gier wideo, który został zaprojektowany do generowania procedur za pomocą algorytmów i wizualnego dostosowywania obiektów lub postaci bez znajomości kodu.

Współzałożyciel Fabric Software, Peter Zion, pozostał w Apple, aby kierować projektem XR bez kodu. Na Linkedin Zion wymienia swoją pracę jako „menedżer inżynierii oprogramowania”, a rok, w którym dołączył do Apple, to rok 2017.

Mówi się również, że Apple pracuje nad technologią, która pozwoli użytkownikom łatwo i szybko skanować rzeczywiste obiekty w 3D i integrować je z aplikacjami jako cyfrowe bliźniaki. Apple wprowadziło już podobne funkcje dla smartfonów i tabletów, takie jak Object Capture i RoomPlan.



Źródło