Rozrywka

„Aquaman 2” walczy z 40 milionami dolarów za debiut w czasie powolnych świąt Bożego Narodzenia

  • 24 grudnia, 2023
  • 5 min read
„Aquaman 2” walczy z 40 milionami dolarów za debiut w czasie powolnych świąt Bożego Narodzenia


„Aquaman i Zaginione Królestwo” nie odniosło sukcesu w świątecznej kasie, debiutując za 28 milionów dolarów w weekend i szacunkowo 40 milionów dolarów w ciągu czterodniowego świątecznego weekendu.

Sprzedaż biletów wystarczyła, aby zająć pierwsze miejsca na krajowych listach przebojów nad trzema innymi nowicjuszami: animowanym filmem „Migration” wytwórni Universal and Illumination, komedią romantyczną Sydneya Sweeneya i Glena Powella „Anyone but You” oraz sportowym filmem biograficznym „The Iron Claw” wyprodukowanym przez A24.

Jednak „Aquaman 2” Warner Bros. i DC Studio nie ma się czym pochwalić poza numerem 1. Kontynuacja kosztowała 205 milionów dolarów i plasuje się wśród najgorszych debiutów roku dla filmu o superbohaterach. Jest łagodniejszy niż listopadowy niewypał „The Marvels” (47 milionów dolarów), który zakończył swoją passę jako najmniej dochodowa część w historii Marvel Cinematic Universe Disneya. „The Marvels” był szokujący, ponieważ był to rzadki film MCU, który wypadł z bramy.

Dla kontrastu, „Aquaman i zaginione królestwo” będzie czwartym z czterech filmów DC Ten rok rozpaść się w kasie. Już w 2023 roku „The Flash” (debiut za 55 mln dolarów), „Shazam! Fury of the Gods” (debiut za 30 milionów dolarów) i „Blue Beetle” (debiut za 25 milionów dolarów) okazały się klapą w kinach.

Wiadomo, że grudniowe wydania rozpoczynają się wolniej, ale zachowują moc przez cały nowy rok. Tak było w przypadku „Aquamana” z 2018 r., który rozpoczął się niespektakularnie i osiągnął kwotę 67 mln dolarów, a w Ameryce Północnej zarobił 335 mln dolarów (i 1,15 mld dolarów na całym świecie). Jednak „Aquaman 2” stawia czoła bardziej wzburzonym wodom. Poza minimalnym szumem i strasznymi recenzjami, „Zaginione królestwo” to ostatnia część, zanim nowi szefowie DC, James Gunn i Peter Safran, zresetują rozległy wszechświat superbohaterów bez bohaterów takich jak Arthur Curry Jasona Momoa.

Warto przeczytać!  Fani nie mogą powstrzymać się od kibicowania im

Namioty kinowe stają się coraz bardziej zatłoczone w Boże Narodzenie w związku z premierą w kinach muzycznej adaptacji Warnera „Kolor fioletu”, dramatu wyścigowego Neon „Ferrari” i inspirującej historii reżysera George’a Clooneya „Chłopcy w łódce”. Studia i wystawcy mają nadzieję, że kino wzrośnie 25 grudnia, ale ogólnie jest to nudny sezon wakacyjny bez potencjalnych hitów wartych miliardy dolarów, takich jak „Spider-Man: No Way Home” i „Avatar: Droga wody” w mieszanka.

„Rok 2023 kończy się słabo” – mówi David A. Gross, który prowadzi firmę konsultingową Franchise Entertainment Research zajmującą się filmami. „Biznes jest spokojny w porównaniu z poprzednimi grudniami, które miały premierę „Gwiezdnych wojen”, „Jumanji” czy pierwszego „Aquamana”.

Jeśli „Zaginione królestwo” nie odbije się na dobre, zakończy się to strasznym rokiem dla komiksowych przygód. To haniebny zwrot w przypadku niegdyś kuloodpornego gatunku kasowego. Disneyowski „Strażnicy Galaktyki Vol. 3” (845 milionów dolarów) i „Spider-Man: Across the Spider-Verse” firmy Sony (690 milionów dolarów) okazały się hitami, ale wszystko inne, w tym „Ant-Man and the Wasp: Quantumania” Marvela, okazało się wielkimi ekranowymi rozczarowaniami.

Warto przeczytać!  Michelle Yeoh triumfuje na Złotych Globach i odsuwa na bok „tremę” na rzecz emocjonalnego przemówienia

„Gatunek wcale nie jest martwy” – dodaje Gross, który wierzy, że premiery na rok 2024, takie jak „Deadpool 3”, „Joker 2” i „Venom 3”, przyciągną widzów. „Ale wzrost się zatrzymał. Jesteśmy teraz w innym świecie.”

Na trzecim miejscu w kasie „Migration” zarobił 12,3 miliona dolarów z 3708 kin w weekend i szacunkowo 17 milionów dolarów do poniedziałku. To skromny początek oryginalnej animacji, więc studio stawia na grę przypominającą najnowsze filmy familijne, takie jak „Kot w butach: Ostatnie życzenie” i „Elemental” wytwórni Pixar, na które bilety sprzedawały się nawet kilka miesięcy po debiucie. „Migration” zebrał pozytywne recenzje i uzyskał ocenę „A” w CinemaScore, co dobrze wróży na okres wakacyjny.

„Migracja”, komedia o rodzinie krzyżówek udających się na zimę na południe, kosztowała 70 milionów dolarów. Film, napisany przez Mike’a White’a i z udziałem Kumaila Nanjianiego, Elizabeth Banks i Awkwafiny, po dwóch tygodniach od premiery osiągnął rozczarowanie w międzynarodowej kasie i wyniósł 22 miliony dolarów.

Film Sony „Anyone But You” z oceną R zadebiutował na czwartym miejscu, zbierając 9 milionów dolarów z 3055 kin w ciągu czterodniowego świątecznego weekendu. To letni ukłon w stronę ogólnokrajowej premiery, ale budżet był oszczędny i kosztował zaledwie 25 milionów dolarów.

Warto przeczytać!  Znaki zodiaku z niesamowitymi horoskopami miłosnymi, tydzień od 2 do 8 stycznia 2022 r.

„The Iron Claw” w ciągu czterodniowych wakacji zarobił 7,5 miliona dolarów w 2774 kinach. Dramat o budżecie 16 milionów dolarów jest jednym z wybranych filmów A24, które zamiast pojawiać się w limitowanej edycji, będą miały premierę w całym kraju. Niezależne studio optymistycznie oceniało atrakcyjność komercyjną filmu „Żelazny pazur”, w którym występuje Zac Efron i opowiada tragiczną, prawdziwą historię rodziny Von Erich, dynastii zawodowych zapaśników, którą nęka seria tragedii.

Indyjski dramat akcji „Salaar, część 1 – Zawieszenie broni” zamknął pierwszą piątkę z kwotą 5,4 miliona dolarów z 802 miejsc w weekend i szacunkowo 6,3 miliona dolarów do poniedziałku. Moksha Movies i Pathyangira Cinemas zajmują się dystrybucją filmu w języku telugu, a „Część druga” jest w przygotowaniu.

Bez żadnych przełomowych hitów, mistrz zeszłego weekendu, musical fantasy „Wonka” Warner Bros., zajął drugie miejsce z kwotą 26 milionów dolarów. Prequel, w którym Timothee Chalamet wciela się w ekscentrycznego cukiernika Willy’ego Wonkę, zarobił dotychczas 83,5 miliona dolarów w kraju i ponad 254,9 miliona dolarów na całym świecie.

Więcej w przyszłości…


Źródło