Technologia

Armored Core 6 Fires of Rubicon wygląda jak przyspieszony Elden Ring

  • 14 czerwca, 2023
  • 5 min read
Armored Core 6 Fires of Rubicon wygląda jak przyspieszony Elden Ring


Przed sukcesem Pierścień Eldenów i budując niemal wszechobecną reputację twórcy mrocznych światów fantasy, FromSoftware stworzyło gry Armored Core. Ta seria mechów akcji łączyła mechanikę strzelanek z perspektywy trzeciej osoby z naciskiem na dostosowywanie mechów do potrzeb bojowych gracza. Z biegiem czasu seria przeszła do annałów historii FromSoftware, ale wkrótce to się zmieni.



Tego lata FromSoftware powróci do swoich korzeni i wypuści Opancerzony Core 6 Fires of Rubicon. W ramach praktycznej zapowiedzi na Summer Game Fest producent Yasunori Ogura pokazał firmie Polygon więcej informacji o grze. Podczas dema mogliśmy zobaczyć nowe mechy FromSoftware w akcji, więcej opcji dostosowywania maszyn w grze i dowiedzieć się więcej o wizji dewelopera dotyczącej gry. To, co widzieliśmy, było zręczną grą akcji, która łączy zwinną mobilność mechów z precyzją typowej gry FromSoftware.

Opancerzony rdzeń 6 to mechowa gra akcji, która łączy strzelanie z perspektywy trzeciej osoby z walką na krótkim dystansie. Podczas gdy Ogura wcześniej zapewniał, że ta gra nie będzie po prostu Pierścień Eldenów z mechami przyniesie charakterystyczny dla studia nacisk na pokonywanie ciężkich walk. W swojej prezentacji Ogura wyartykułował trzy kluczowe aspekty gry: projektowanie poziomów 3D z poczuciem skali; montaż w projektowaniu bitew (dostosowywanie mechów); i doświadczanie poczucia spełnienia poprzez pokonywanie trudności.

Zdjęcie: FromSoftware/Bandai Namco

„Naszym celem jest stworzenie nowej akcji mecha przez obecne FromSoftware, która łączy w sobie fundamentalny fanowski aspekt gry [Armored Core] serii z filozofią projektowania ostatnich gier FromSoftware” – powiedział Ogura za pośrednictwem tłumacza.

Producent pokazał misję polegającą na przejęciu obiektu o nazwie Grid 086. Przed wskoczeniem do świata misja rozpoczęła się od krótkiego omówienia mapy i celu. Gdy poziom się rozpoczął, zostaliśmy przywitani widokiem wysokiego i rozległego obiektu fabrycznego usianego maszynami wroga. W końcu kamera zatrzymała się na mechu pilotowanym przez gracza.

Chociaż mech może się obracać, szybszym sposobem nawigacji jest użycie jego plecaków odrzutowych. Ogromna szczelina między punktem początkowym misji a wyłaniającą się strukturą szybko się zamknęła, gdy mech sunął po postrzępionym terenie przemysłowym, szybował nad szczelinami i używał pionowej katapulty, by wyrzucić go w powietrze. Ogura opisał tę mechanikę doładowania jako „rdzeń” akcji w grze, zarówno podczas walki, jak i przemieszczania się. Rozpoczęła się pierwsza walka i widzieliśmy, jak gracz używa tych samych plecaków odrzutowych, aby skoczyć z boku na bok, w górę iw dół, aby uniknąć ataków i płynnie przechodzić między walką na bliski i średni dystans.

Zdjęcie: FromSoftware/Bandai Namco

Gracze pokonują wrogów, korzystając z arsenału broni bliskiego i średniego zasięgu, takiej jak pociski z wieloma blokadami, miecze energetyczne bliskiego zasięgu, pociski w sprayu i nie tylko. Prosta grad pocisków może wystarczyć, aby pokonać małego wroga, ale silniejsi przeciwnicy mają wskaźniki uderzenia, które wymagają od gracza zgromadzenia obrażeń i zachwiania ich, zapewniając jeszcze większe okno na obrażenia.

Twórcy twierdzą, że chcą Opancerzony rdzeń 6 być wymagającą grą, a gracze będą mieli do dyspozycji różne narzędzia, aby sprostać jej wyzwaniom. Jednym ze sposobów radzenia sobie z twardym wrogiem może być użycie funkcji wyszukiwania w celu zeskanowania go i sformułowania planu. Jednak wiedza o tym, gdzie leży przeciwnik, może nie dać ci przewagi potrzebnej do zwycięstwa. Kiedy gracz umiera i wraca do punktu kontrolnego, pojawia się menu oferujące opcję dostosowania mecha do własnych upodobań.

„Gracze muszą zastanowić się, jakiej broni użyć, aby oszołomić wroga i jaką bronią zadać mu obrażenia. Assembly to miejsce, w którym mogą cieszyć się eksperymentowaniem z własnymi unikalnymi, skoordynowanymi efektami” — powiedział Ogura.

Zdjęcie: FromSoftware/Bandai Namco

Ogura dodał, że gracze będą mogli wybrać części do rąk i nóg mechów, a także części wewnętrzne, które wpływają na broń i moc. W sumie cztery bronie można założyć na każdą rękę i ramię, ale Ogura skupił się konkretnie na nogach, mówiąc, że „charakterystyka części nóg różni się znacznie w zależności od typu i radykalnie zmienia akcję w grze”.

Gdy demonstrator przechodził przez poziom, widzieliśmy walkę zarówno w przepastnych otwartych przestrzeniach, jak i ciasno upakowanych pomieszczeniach pokrytych zniekształconymi i powykręcanymi maszynami. Ostatecznie gracz ukończył misję, walcząc z gigantycznym „inteligentnym środkiem czyszczącym”, który zasadniczo wyglądał jak potężna lawa Roomba śmierci.

Opancerzony Core 6 Fires of Rubicon ma ukazać się 25 sierpnia i trafi na PlayStation 4, PlayStation 5, Windows PC (przez Steam), Xbox One i Xbox Series X.

Czytaj więcej


Źródło

Warto przeczytać!  Najlepsze farmy monet kwiatowych w Super Mario Bros. Wonder