Technologia

Aston Martin DB12 to „Pierwszy na świecie Super Tourer”

  • 30 maja, 2023
  • 4 min read
Aston Martin DB12 to „Pierwszy na świecie Super Tourer”




Tak jak Ferrari upierało się, że Purosangue jest pierwszym „pojazdem użytkowym Ferrari”, a nie SUV-em, Aston Martin nazywa DB12 „pierwszym na świecie Super Tourerem”, a nie wielkim tourerem, takim jak DB11, który zastępuje.

Bez względu na nazwę — i to, czy „segment ST” wchodzi do języka motoryzacyjnego — debiut DB12 przypada na wspaniały czas dla marki, która obchodzi obecnie 110. rocznicę powstania. Słowa „Aston Martin” pojawiają się w wiadomościach częściej niż kiedykolwiek, ponieważ zespół Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team przeżywa swój najlepszy sezon od oficjalnego powrotu marki do sportów motorowych w 2021 roku.

(Astona Martina)

Ten sukces zawdzięczamy zabójczemu samochodowi F1 — AMR23, który zainspirował tę specjalną edycję SUV-a DBX707 — oraz znakomitym podium kierowcy Fernando Alonso, który właśnie zapewnił sobie najlepszy jak dotąd wynik w sezonie, zajmując drugie miejsce na deszczowy i nieprzewidywalny GP Monako.

(Astona Martina)

Wyniki F1 i towarzysząca im pozytywna prasa mogły być czynnikami napędzającymi sprzedaż pierwszego Astona Martina DB12. Podczas gali i aukcji festiwalu filmowego w Cannes na rzecz The Foundation for AIDS Research premierowa edycja DB12 ubrana w oszałamiający „opalizujący szmaragd” została sprzedana za 1,6 miliona dolarów, co według Motor 1 przerosło wstępne szacunki.

Warto przeczytać!  Jak zdobyć Legendarne Odłamki w Destiny 2
(Astona Martina)

Chociaż sugerowana cena detaliczna DB12 nie została jeszcze ujawniona – zakłada się, że koszt będzie zbliżony do ceny poprzedniego DB11 wynoszącej 217 000 USD – jest kilka szczegółów do przeżucia.

(Astona Martina)

Moc pochodzi z 4,0-litrowego silnika V8 z podwójnym turbodoładowaniem, pochodzącego z Mercedes-AMG, ale „dostrojonego przez inżynierów Aston”, aby wysłać wiodącą w swojej klasie moc 671 koni mechanicznych (przy 6000 obr./min) i moment obrotowy 590 funtów na stopę przez ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów i elektroniczny mechanizm różnicowy. To pierwszy raz, kiedy Aston z oznaczeniem DB zastosował e-diff, który jest w stanie zablokować w ciągu milisekund, jak wskazuje Autoweek.

Dodatkowa moc silnika wynika z większych turbosprężarek, lepszych współczynników sprężania i ulepszonego chłodzenia, co pozwala na rozpędzenie się do 60 mil na godzinę w 3,5 sekundy i osiągnięcie prędkości maksymalnej 202 mil na godzinę.

(Astona Martina)

Te godne pochwały osiągi nie powinny gryźć kierowcy. Aston twierdzi, że dołożył wszelkich starań, aby DB12 był jak najbardziej sterowny dzięki „komponentom podwozia, poprzecznemu wspornikowi silnika, przednim i tylnym podkładkom, przedniej belce poprzecznej i nowej tylnej przegrodzie”. Podobnie jak moc, dynamika jest uznawana za „wiodącą w swojej klasie”.

Warto przeczytać!  Spojrzenie na dwóch wspaniałych środkowych komandosów w Indiach

DB12 jest również wyposażony w pierwszą aplikację OEM opon Michelin Pilot Sport 5 S, które są wyposażone w tłumiące hałas wkładki z pianki poliuretanowej, które zmniejszają hałas przenoszony do wnętrza nawet o 20 procent. Są one opakowane w standardowe pięcioramienne, opcjonalne wieloramienne lub opcjonalne szprychowe koła w kształcie litery Y, dostępne w wielu efektownych wykończeniach, od czerni po brąz i platynę.

(Astona Martina)

Wnętrze jest również zupełnie nowe. Pasażerowie będą siedzieć poniżej linii ramion samochodu z wysoko położoną konsolą środkową i deską rozdzielczą, na których znajdują się ekrany dotykowe o rozsądnej wielkości i fizyczne przełączniki do obsługi wyboru biegów, wyboru trybu jazdy i sterowania klimatyzacją, a także przełączniki nadrzędne dla podwozia , elektroniczna kontrola stabilności, układ wydechowy i inne funkcje.

DB12 wprowadza także nowego luksusowego partnera audio — Bowers & Wilkins — który dostarczył 15-głośnikowy, podwójnie wzmocniony system, który został „zaprojektowany akustycznie pod kątem objętości i kształtu wnętrza DB12, aby zapewnić naprawdę spektakularne wrażenia dźwiękowe”.

(Astona Martina)

„DB12 to nasza definicja projektu Super Tourer. Historycznie kod GT wśród większości współczesnych entuzjastów oznaczał pewien pozór komfortu, szybkości i wyrafinowania” – powiedział w oświadczeniu Marek Reichman, wiceprezes wykonawczy i dyrektor kreatywny Aston Martin.

Warto przeczytać!  WhatsApp wprowadza nowe funkcje bezpieczeństwa. Ochrona konta, weryfikacja urządzenia między innymi

„Ale ponieważ klient Astona Martina nie jest zwykłym kierowcą, a my nie projektujemy już po prostu przedmiotów samych w sobie, w DB12 połączyliśmy wszystko razem — prowadzenie, dynamikę, układ napędowy, poczucie przestrzeni i stylistykę — i Zrobiliśmy to na maksa dzięki technologii, aby zapewnić tę nową kategorię wrażeń z jazdy o wysokich osiągach”.

(Astona Martina)


Źródło