Technologia

Aston Martin ujawnił oszałamiającego następcę DB11, poznaj DB12

  • 25 maja, 2023
  • 4 min read
Aston Martin ujawnił oszałamiającego następcę DB11, poznaj DB12


Zawsze jest to ważne wydarzenie, gdy pojawia się nowy model DB od Astona Martina. Ale DB12, który właśnie został zaprezentowany, ma jeszcze większe znaczenie, ponieważ jest to pierwszy z nowej generacji samochodów sportowych producenta.

Nie tylko jest świeży na zewnątrz, ale jego kabina przeszła gruntowny remont, w tym system informacyjno-rozrywkowy, a także duże zmiany w zawieszeniu. Aha, i nie zapominajmy, że DB12 jest ostatnią ofiarą redukcji, ponieważ brakuje chwalebnego V12 (przynajmniej na razie). Ale nie martw się, ponieważ Super Tourer (jak nazywa go Aston w przeciwieństwie do domyślnej klasyfikacji Grand Tourer) to znacznie więcej niż tylko to, co jest pod spodem, o czym przekonasz się sam:

Więcej wow

Aston Martin nigdy nie przestanie urzekać swoim zapierającym dech w piersiach stylem. DB12 pozostaje wierny dziedzictwu oszałamiających modeli GT ze znajomym językiem projektowania DB z mieszanką nowoczesnych elementów. Szersze 6-milimetrowe przednie i 22-milimetrowe tylne gąsienice nadają mu przeciętną sylwetkę i dodają wyrazistości jego konstrukcji.

Rozwarta osłona chłodnicy jest jeszcze większa niż wcześniej, ale nadal zachowuje kwintesencję kształtu osłony chłodnicy Astona Martina. Poniżej znajduje się zapora powietrzna z siateczką, która pozornie wtapia się w płaską przednią wargę. Kształt reflektora jest połączeniem jednostki z DBS i DB11 w taki sposób, że rozciąga się w kierunku słupka A. Detale wewnątrz są skomplikowane i zawierają nowy, podwójny, trzyczęściowy element DRL.

Warto przeczytać!  Najważniejsze historie: plotki o iPhone 15 Pro i iOS 17, wkrótce oszczędności na kartach Apple i nie tylko

Liczne linie przetłoczeń na masce sprawiają, że wygląda ona bardziej agresywnie i dodają efektu rozdarcia do ogólnej muskularnej sylwetki z przodu. Z profilu kształt nadwozia jest bardzo podobny, a Aston zachował również unikalne otwory wentylacyjne za przednimi kołami, które są standardowo owinięte wokół 21-calowych kutych felg aluminiowych i są dostępne z trzema różnymi rodzajami szprych. Z tyłu niewiele się zmieniło, ponieważ w dużej mierze zachowuje ten sam kształt, styl i tylne światła DB11.

Więcej technologii

Jeśli uważasz, że wygląd zewnętrzny był oszałamiający, pozwól nam przedstawić Ci nową kabinę DB12. Zmiana gry? Być może, ale to naprawdę ogromny krok do przodu w porównaniu z poprzednimi kabinami Astona Martina, nie tylko pod względem sposobu, w jaki została zaprojektowana i wykonana, ale także ze względu na zastosowaną w niej technologię. System informacyjno-rozrywkowy po raz pierwszy został w całości opracowany przez producenta samochodów. To urządzenie o przekątnej 10,25 cala i jest kompatybilne zarówno z bezprzewodowym systemem Android Auto, jak i Apple CarPlay.

Podczas gdy deska rozdzielcza sama w sobie wygląda czysto i nieprzerwanie w większości, konsola środkowa, która jest zorientowana na kierowcę, jest bardzo zajęta mnóstwem przycisków i pokręteł. Mimo to ich orientacja wygląda na czystą, dobrze rozplanowaną, a co najważniejsze premium i nowoczesną. A przy nowoczesnych samochodach skłaniających się ku ekranom dotykowym wspaniale jest widzieć, jak Aston zachowuje przyciski, ponieważ ogromnie poprawia to użyteczność.

Warto przeczytać!  Microsoft opóźnia kontrowersyjną funkcję AI Recall na nowych komputerach z systemem Windows

Apetycznie wygląda trójramienna kierownica, podobnie jak grafika na cyfrowym zestawie wskaźników. DB12 to kolejna nowość w tej marce, która oferuje technologię połączonego samochodu, do której można uzyskać dostęp za pomocą własnej aplikacji towarzyszącej Aston.

Mniej cylindrów, większa moc

Zniknęło V12 z DB11, ale pojawia się jeszcze mocniejszy 4-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem, pożyczony od ludzi z Mercedes-AMG. Z mocą 680 KM i 800 Nm, mimo że brakuje mu czterech pełnych cylindrów, w rzeczywistości ma wyższą moc (41 KM i 100 Nm więcej) niż układ napędowy V12 DB11, zapomnij o porównaniu go z silnikiem V8.

Przeczytaj także: EKSKLUZYWNIE: Przywitaj odświeżonego XUV300

Te wartości mocy przekładają się na szaleńcze osiągi, takie jak 3,5 sekundy dla 0-96 km/h i 325 km/h maksymalnej prędkości. I nie tylko jest dobry przy prędkościach na wprost, ponieważ Aston Martin pracował nad swoją magią w różnych obszarach mechanicznych. Na przykład nowy układ zawieszenia obejmuje adaptacyjne amortyzatory i elektroniczny tylny mechanizm różnicowy, a nowe opony Michelin Pilot Sport 5 S zapewniają połączenie komfortu z maksymalną przyczepnością w różnych warunkach.

Warto przeczytać!  Samsung wprowadza na rynek telefon Galaxy XCover7 przeznaczony dla przedsiębiorstw, z łącznością 5G i wytrzymałością na poziomie wojskowym, ET Telecom

Pierwsze egzemplarze nowego Astona Martina DB12 trafią do odpowiednich klientów w trzecim kwartale 2023 roku. Do Indii powinien trafić w 2024 roku. Do rywali DB12 należą Ferrari Roma, Mclaren GT i im podobne.


Źródło